• Ad
  • פיסקר משיקה מכונית חשמלית עם סוללה שאמורה לשנות את כללי המשחק

    פיסקר בגלגולה החדש תחשוף השבוע את גרסת היצור של ה-Emotion - מכונית חשמלית שתהיה יורשת רוחנית לקארמה ותכלול טכנולוגיית סוללות מהפכנית המתיימרת להביך את טסלה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    האם טסלה צריכה להיות בלחץ? חברת פיסקר החדשה מתכננת לחשוף בתערוכת CES שתתקיים השבוע בלאס וגאס את "Emotion" – רכב יוקרה חשמלי שאמור להגיע לייצור במהלך 2019 ולטענת אנשים המקורבים לפרויקט ישנה את פני הדברים בכל הנוגע למכוניות חשמליות בעזרת שימוש בסוללות גרפן (Graphene solid-state batteries) מהפכניות הבנויות מיריעות של אטומי פחמן ומאפשרות, בזכות המבנה שלהן, להציג יעילות גבוהה פי 2.5 מאשר סוללות ליתיום המשמשות כיום יצרני מכוניות חשמליות כמו טסלה, דבר שמאפשר, כך על פי פיסקר, להציג טווח של 650 ק"מ בין טעינות תוך שמירה על מימדים קומפקטיים ומחיר נמוך יותר.

    חשוב מכך, מעבר לטווח מה שמהפכני במיוחד בטכנולוגיה החדשה היא היכולת לטעינה סופר מהירה מבלי לפגום בתקינות הסוללה.
    בשלב ראשון ניתן יהיה לטעון את ה-Emotion באנרגיה המספיקה ל-200 קילומטרים של נסיעה בתוך 9 דקות. בהמשך, כשטכנולוגיית המטענים ופיתוח הסוללות תאפשר זאת ולטענת אנשי פיסקר זה יקרה לפני אמצע העשור הבא, ניתן יהיה להשלים טעינה מלאה ל-650 קילומטרים בתוך פרק זמן קצר מתדלוק מיכל דלק של מכונית ממוצעת.

    עוד ב-TheCar: 
    על הגריל: בכירים בענקיות הרכב משפדים את טסלה
    טסלה לא אשמה: הנהג ראה סרט בזמן התאונה
    החשמלית שרוצה לעשות צחוק מטסלה

    מערכה ראשונה: טסלה מול פיסקר

    הנריק פיסקר. צילום: וויקיפדיה

    הנריק פיסקר הדני הוא מעצב רכב נחשב שבמשך שנים עבד עבור ב.מ.וו, פורד ואסטון מרטין. בין היתר הוא חתום על מכוניות מרשימות כמו ה-Z8 והדור הראשון של ה-X5 של ב.מ.וו, וכן ה-DB9  והוונטאג' של אסטון מרטין.

    ב-2005 פיסקר יצא לדרך עצמאית. בתחילה הוא עסק בעיקר בעיצוב ושדרוג רכבי יוקרה ותכנון מהדורות מוגבלות עבור יצרני רכב שונים וב-2007 הוא קיבל את עבודת העיצוב הגדולה הראשונה שלו כעצמאי מחברה צעירה עם שאיפות גדולות על סף הדמיוניות בשם טסלה.

    אנשי טסלה ביקשו מפיסקר לעצב עבורם מדף חלק מכונית סאלון חשמלית עם מנוע בנזין כמאריך טווח. על אף שזו בהחלט משימה מאתגרת ומכובדת לכל הדעות, באותה תקופה פיסקר כבר חשב על הצעד הבא – תכנון וייצור של מכונית עצמאית והחליט במקביל להשיק את "פיסקר אוטומוטיב".

    בטסלה לא היו מרוצים מהקצב האיטי של התקדמות מלאכת העיצוב ולאחר שבמהלך 2008 אנשיו של אילון מאסק הבינו כי פיסקר מתכנן מכונית דומה בעצמו הם החליטו לסיים עימו את הקשר ולתבוע אותו בטענה כי לא התקדם בפרויקט כמובטח וכי קיבל גישה לחומר מסווג ועשה בו שימוש למכונית שתכנן בעצמו.

    בסופו של דבר טסלה הפסידה בתביעה שהוגשה לבית המשפט ועם או בלי קשר החליטה לוותר על שלב הביניים וללכת ישר על מכונית חשמלית מלאה המוכרת לנו כמודל S שהוצגה כאב טיפוס ב-2009 והגיע לייצור סדרתי ב-2012.

    פיסקר הצליח להקדים את טסלה וב-2011 הפיסקר קארמה, מכונית יוקרה חשמלית עם מאריך טווח ממש כמו שהמודל S הייתה אמורה להיות במקור, הגיעה לייצור.

    הקארמה הציגה חיטובים נועזים, ספורטיביים ומרהיבים וגם נתונים מרשימים עם צמד מנועים חשמליים שסיפקו יחד מעל 400 כ"ס, אבל היא הייתה רחוקה מלהיות מושלמת ומעבר לתא נוסעים צפוף (למרות המימדים הגדולים של הרכב) מערך הסוללות הספיק ללא יותר מ-50 קילומטרים חשמליים מלאים והכניסה של מאריך הטווח לפעולה אמנם אפשרה טווח משולב של כ-350 ק"מ אבל הפכה את הרכב ללא מאוד ידידותי לסביבה.
    יחד עם תג מחיר גבוה של מעל ל-100 אלף דולרים, עיכובים במועדי המסירה, העדר גב כלכלי מוצק ובעיקר הופעתה של המודל S שהציגה הנעה חשמלית מלאה, ביצועים מרשימים בהרבה ותג מחיר נמוך משמעותית, הקארמה הפכה למיושנת יחסית כבר בתחילת דרכה ובשילוב גורמי רקע שונים פיסקר הגיעה לפשיטת רגל ב-2013.

    מערכה שנייה: פיסקר רושם פטנט על טכנולוגיית סוללות מהפכנית ומציג מכונית חשמלית

    אבל הנריק פיסקר לא אמר נואש ובמקביל לפרויקטי עיצוב שונים ושותפות במזימי רכב בהיקפים קטנים, פיסקר המשיך לחלום על ממשיכה לקארמה.
    ב-2016, בשותפות עם משקיעים סינים, הוא הקים את "פיסקר החדשה" והשבוע לאחר כמה אבות טיפוס הוא צפוי, כאמור, לחשוף את ה-Emotion – המכונית הראשונה של החברה במהדורה הסופית שתגיע לשווקים במהלך 2019.

    ה-Emotion היא מכונית יוקרה חשמלית שאמורה להיות מתחרה ישירה למודל S של טסלה, אבל מבחינת עלות, עם תג מחיר בן שש ספרות, היא צפויה להתמודד מול הגרסאות היקרות ביותר של מכונית הסאלון של אילון מאסק.

    בכל מקרה בכל הנוגע למראה, ממשיכתה הרוחנית של הקארמה הרבה יותר נועזת ומרשימה מהמודל S. השימוש במנועים חשמליים אפשר לפיסקר לשנות פרופורציות עם תא מנוע קצר ונמוך ותא נוסעים ענק שאמור להעניק לנוסעים מרווח חסר תקדים.

     

    מעבר לחיטובים הספורטיביים ה-Emotion תכלול גם דלתות פרפר מתרוממות מקדימה ומאחור, מהירות מרבית של 260 קמ"ש, הנעה כפולה ויכולות אוטונומיות מתקדמות בזכות שימוש ברדאר לידר תלת מימדי שיותקן בצורה נסתרת עוד בתהליך הייצור (בניגוד לרדארים כאלה שעד כה מותקנים על גג המכונית).

    ה-Emotion תעשה שימוש במרכב סיבי פחמן ושלדת אלומיניום ותיוצר במספרים נמוכים על ידי VLF, יצרנית בוטיק ממישיגן בבעלות בוב לוץ', אחד הדמויות החשובות בעולם הרכב במחצית השנייה של המאה ה-20 וסגן נשיא ג'נרל מוטורס עד 2009, וגילברט ויילארייל, בכיר ביצרנית המטוסים בואינג לשעבר, שהנריק פיסקר שותף חלקי בה.

    עם זאת ה-Emotion היא רק תחילת הדרך והתוכניות של המעצב ויזם הרכב הבלתי נלאה גדולות בהרבה. בהמשך הוא מתכנן רכב חשמלי זול יותר שייוצר בכמויות גדולות, אך כאן בניגוד למפעל הגרנדיוזי שטסלה הקימה לייצור המודל 3, הייצור יופקד בידי יצרנית רכב גדולה אשר לטענת פיסקר, תוך שליחת עקיצה ברורה לעבר טסלה, באמת מצוידת ביכולת לשלוט בייצור בנפחים גדולים ובאיכות גבוהה.

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.