• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פיאט לא תגדיל את היקף המכירות שלה באירופה בשנים הקרובות, אבל תחליף את פונטו ותציע סוף סוף מכונית משפחתית-קטנה ראויה

    פיאט תשמר את היקפי הייצור שלה באירופה ותתמקד בדגמים רווחיים ולא זולים. זאת השורה התחתונה, וגם הכותרת, של תוכנית החומש של פיאט-קרייזלר בנוגע למותג האיטלקי העממי, ולשוק האירופי בכלל.

    ככל שהדברים נוגעים אלינו, בישראל, זאת הבשורה החשובה ביותר ובעלת המשמעות הגדולה ביותר לטווח המיידי והבינוני, מבין כל חלקי תוכנית החומש של החברה המאוחדת. תוכניות אחרות של פיאט-קרייזלר – למשל לגבי המותגים ג'יפ וקרייזלר, צפויים להשפיע, אם בכלל, רק בעתיד הרחוק יותר.

    פיאט תפסיק את ייצורה של פונטו, אחת ממכוניות הסופר-מיני הוותיקות ביותר באירופה, ותחליף אותה סוף סוף במכונית חדשה, ומה שחשוב לא פחות – גם ייצורן של בראבו ולינאה יופסק ושתיהן תוחלפנה על-ידי מכונית קומפקטית (משפחתית קטנה) חדשה.

    כמו רנו, טויוטה ויונדאי, גם פיאט תהפוך את טורקיה לבסיס ייצור ויצוא. יחד עם שותפתה המקומית, טופאש, היא תייצר בטורקיה את כל גרסאותיה של הקומפקטית החדשה. גרסת הסדאן צפויה להיות מושקת כבר בשנה הבאה, ואילו גרסאות האצ'בק וסטיישן יושקו במהלך 2016.
    על אף השקת הדגמים החדשים בפיאט לא מתכננים להגדיל את היקפי הייצור והמכירות שלהם באירופה. גם במהלך 2018 צפויה רמת המכירות שם לנוע סביב ה-700 אלף מכוניות, נתון דומה לסיכום 2013.

    מנכ"ל חטיבת פיאט, אוליבייה פרנסואה, אמר במהלך המצגת שלו שנתוני המכירות החזויים "משקפים את הגישה הזהירה שלנו", והזכיר את מצבו הלא פשוט של שוק הרכב באירופה בכלל, ובפרט את מצבם של יצרני המסה בפלחי השוק העממיים.

    עם זאת, פיאט לא תתמקד רק באירופה, אלא תנסה לצמוח בשווקים אחרים, בעיקר בדרום אמריקה ובסין, תוך שאיפה להגדיל את היקף הייצור והמכירות מ-1.5 מיליון כלי רכב בשנה שעברה ל-1.9 מיליון ב-2018. מתוך תוספת ה-400 אלף מכירות יתרחבו שווקי דרום אמריקה בכ-100 אלף, השוק הצפון אמריקני ב-100 אלף נוספים, והיתרה תגיע מגידול משמעותי של המכירות בדרום-מזרח אסיה.

    פיאט תרחיב את היצע הדגמים שלה, בעיקר דגמים מסוגננים שמתח הרווחים עליהם גדול מן הממוצע כמו משפחת דגמי ה-500. עוד השנה יושק קרוס-אובר קטן בשם 500X אשר יחלוק פלטפורמה עם ג'יפ רנגייד ועם פיאט 500L.

    בשנה הבאה, כאמור, תושק מכונית קומפקטית (משפחתית קטנה) חדשה אשר תחליף את לינאה ותהיה בסיס גם למחליפת הבראבו. למכונית זו יכולה להיות חשיבות מיוחדת עבור השוק הישראלי מפני שבין השאר היא מיועדת לשווקים שבהם נמכרה עד כה לינאה, כלומר מזרח ומרכז אירופה, דרום אמריקה ושווקים מתפתחים.
    אם קברניטי פיאט לא ישובו על טעויות העבר, ויציעו את הקומפקטית הזאת גם עם תיבות הילוכים אוטומטיות או רובוטיות, זאת עשויה להיות מכונית שתתמודד בפלח השוק הגדול ביותר (עדיין) בישראל.

    בשנה הבאה צפויה גם השקתה של מכונית שנועדה לחזק את תדמית המותג של פיאט: רודסטר קטנה שתהיה למעשה מאזדה מיאטה החדשה עם סמל של פיאט. הכוונה המקורית הייתה להשיק את המכונית הזו תחת הסמל של אלפא-רומיאו, אבל אלפא הולכת לכיוונים יוקרתיים יותר ואצל פיאט זאת יכולה להיות יורשת מודרנית לברקטה החמודה.

    במהלך 2016 תושק (סוף סוף, כבר אמרנו) מחליפתה של פונטו, כמו גם גרסת סטיישן של המכונית הקומפקטית שגם היא – בהינתן תיבת הילוכים אוטומטית ומחיר זהה לזה של גרסת הסדאן, יכולה להצליח בקרב ציי הרכב.

    שנה לאחר מכן צפויה השקתו של קרוס-אובר נוסף, לצידם של 500X ו- 500L, ובמקביל אליו יושק גם כלי הרכב שעליו הוא מבוסס: מחליפו של הטנדרון פיורינו.
    בשנת 2018 תושק מחליפתה של מכונית המיני – פנדה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פיאט עושה סדר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.