• Ad
  • פיאט מציגה: אבארט 500 החזקה בהיסטוריה

    190 כ"ס, פחות מ-6 שניות ל-100 קמ"ש ויחס משקל/הספק של 5.2 ק"ג לכל כ"ס. פיאט מציגה בז'נבה את אבארט 500 הקיצונית ביותר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פיאט חשפה בתערוכת ז'נבה את אבארט 500 בגרסתה הקיצונית ביותר: '695 ביפוסטו' (biposto, 'שני מקומות' באיטלקית), אשר סוגרת מעגל היסטורי וחוזרת לתערוכת ג'נבה 50 שנה לאחר הצגת הגרסה המקורית.

    אבארט 695 הוצגה לראשונה בתערוכת ז'נבה בשנת 1964, עם מנוע בנפח 699.5 סמ"ק, 30 כ"ס ומהירות מרבית של 130 קמ"ש. היא לא הייתה המכונית החזקה ביותר שאבארט ייצרה, אולם ה-695 המקורית קנתה את שמה בזכות שילוב מוצלח של התנהלות עירונית יום-יומית זריזה עם התנהגות כביש טובה.

    50 שנים אחרי מנסה פיאט להחיות את הרעיון מחדש, עם '695 ביפוסטו' ועם הסיסמה של קרלו אבארט, מייסד המותג: "יום ראשון במסלול ויום שני במשרד".
    באבארט טוענים שבמכונית הזו הצליחו לממש את רוח הסיסמה באמצעות התקנת המנוע החזק ביותר בהיצע שלהם, עם ויתור על כל גרם מיותר של משקל. לכן אין למכונית מושב אחורי או איבזור מיותר כמו בקרת אקלים, מערכת שמע או פנסי קסנון וערפל.

    בחרטומה של המכונית הקטנה מותקן מנוע 1.4 ליטר מוגדש טורבו שמפיק 190 כ"ס. אם מתעלמים מגרסת ה-'695 אסטו קורסה' שמפיקה 200 כ"ס אבל מיועדת למסלול בלבד, זאת גרסה חזקה ב-10 כ"ס ביחס לגרסה החזקה ביותר עד כה. 'ביפוסטו' שוקלת 997 ק"ג בלבד – 38 ק"ג פחות מהדגם הקל ביותר (1.4 ליטר, 135 כ"ס).

    התוצאה היא יחס משקל/הספק של 5.2 ק"ג לכל כ"ס, ולטענת פיאט הוא "הטוב ביותר בקטגוריה" (והשד יודע לאיזו קטגוריה הם מתכוונים). במספרים מדובר בתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות ואל מהירות מרבית של 230 קמ"ש. זאת לעומת 7 שניות ו-225 קמ"ש בשאר דגמי ה-'695' שמספקים 180 כ"ס.

    אבארט '695 ביפוסטו' מציעה מספר פריטים ייחודיים כמו תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים שמאפשרת העלאת הילוך ללא מצמד, מערכת פליטה משופרת ובולמים מתכווננים. פריטים אלו מוצעים לצד המכלולים המוכרים מגרסאות אבארט אחרות כמו בלמי ברמבו, דיפרנציאל ננעל וחישוקי 18 אינץ'.

    בפיאט הלכו עם רעיון המסלול גם בנוגע לעיצוב וציידו את המכונית בחלונות צד (נהג ונוסע) קלים מפוליקרבונט, שאינם נפתחים – למעט חרך קטן בדומה למכוניות מרוץ. מכסה המנוע בנוי מאלומיניום ומציג שני קפלים, בהשראת פיאט ,124 כהומז' למכונית מהעבר שהכילה פתרונות טכניים להפחתת משקל. פיאט גם מספרת על שימוש נרחב בסיבי פחמן במעטה החיצוני (מראות, קורות קדמיות,כנפיים) ובתא הנוסעים, לטובת משקל מינימלי. מצד שני, במכונית מותקנות שתי מערכות נפרדות של חגורות בטיחות: קונבנציונליות בעלות 3 נקודות עיגון וגם חגורות מרוץ בעלות ארבע נקודות עיגון.

    אבארט '695 ביפוסטו' מוצגת בתערוכת ז'נבה לצד שאר גרסאות אבארט שעודכנו ברוח מתיחת הפנים לפיאט 500 אודותיה דיווחנו לפני מספר ימים. כלומר, הוספת צבעים וחישוקים חדשים להיצע אבארט והתקנת במסך תצוגה מסוג LCD-TFT בגודל 7 אינץ’ שמחליף את לוח המחוונים הקונבנציונלי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.