• Ad
  • פיאט טיפו הושקה גם במרכבי האצ'בק וסטיישן

    כשבוע לפני השקת גרסת הסדאן שלה בישראל מושקת טיפו בתערוכת ז'נבה בגרסאות האצ'בק 5 דלתות וסטיישן. האם טיפו תשיב את פיאט למרכז הבמה גם אצלנו?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כבר בחודש מאי שעבר חשפה פיאט את גרסת הסדאן של טיפו, המכונית המשפחתית-קומפקטית החדשה שלה (אז עדיין תחת השם 'אגיאה') וכעת, בתערוכת ז'נבה, היא מציגה גם את גרסאות ההאצ'בק 5 דלתות והסטיישן, תוך שהיא מוסיפה מנועים להיצע הדגמים.

     

    פיאט טיפו סטיישן 2016 - 008

     

    השם עצמו, 'טיפו', זכור לנו כשמה של מכונית קומפקטית די מוצלחת מתוצרת פיאט, שיוצרה מסוף שנות ה-80 ועד לאמצע שנות ה-90, ואשר הייתה מכונית ההאצ'בק הקומפקטית האחרונה של האיטלקים שעמדה בתחרות מול הקומפקטיות האירופיות בראשות פולקסווגן גולף ופורד אסקורט.

    לאחר מספר ניסיונות נוספים ולא מאד מוצלחים עם 'בראבו' / 'בראבה' ועם 'סטילו' (ואח"כ שוב פעם 'בראבו') החליטו בפיאט לא להתאמץ יותר מידי על פלח השוק הגדול ביותר (בינתיים) בשוק הרכב האירופאי.

    'טיפו' החדשה נועדה בראש ובראשונה לשווקים מתפתחים, לכן היא מיוצרת בטורקיה בגרסת הסדאן המדוברת – זו תושק בשבוע הבא גם בישראל – אבל "על הדרך" החליטו קברניטי פיאט לזנב גם ביצרנים האירופאים מן השורה השניה עם גרסאות ההאצ'בק והסטיישן.

     

    פיאט טיפו האצבק 2016 - 007

     

    'טיפו' מבוססת על אחת הגרסאות המודרניות של פלטפורמה מאד ותיקה, זו אשר נולדה במקור במסגרת שיתוף הפעולה בין פיאט לג'נרל מוטורס ועליה נבנו בין השאר 'פונטו' ואופל 'קורסה', וכיום בנויה עליה 500L.

    פיתוח המכונית בוצע במשותף עם השותפה הטורקית של פיאט, חברת טופאש הטורקית אשר מייצרת בין השאר גם את 'דובלו' (שגם היא מבוססת על אחות של אותה פלטפורמה).

     

    פיאט טיפו סטיישן 2016 - 009

     

    טיפו האצ'בק קצרה בכ-13 ס"מ מן הסדאן, ואורכה 437 ס"מ, והיא גם גבוהה ממנה ב-2 ס"מ. גרסת הסטיישן של טיפו ארוכה מן ההאצ'בק ב-20 ס"מ ומן הסדאן, כמובן, ב-7 ס"מ, אבל הגובה שלה דומה לזה של ההאצ'בק. נפח תא המטען של טיפו האצ'בק הוא 440 ליטר ואילו בסטיישן נוספים לכך 110 ליטרים.

    מידות בסיס הגלגלים (264 ס"מ) והרוחב (178 ס"מ) מדורגות כיום בחלק הנמוך והקצר של הקטגוריה הקומפקטית, וזה לא מפתיע בהתחשב בוותק של הפלטפורמה הזאת.

    עיצובה של ההאצ'בק, בשונה מפולקסווגן גולף או פורד פוקוס למשל, מזכיר יותר את הספורטבק של אאודי או את פיג'ו 308 החדשה, עם צללית מתוחה לאחור ודלת אחורית כמעט אנכית.

    טיפו סדאן נחשפה עם מנועי 1.4 ו-1.6 ליטר אטמוספריים ותיקים וזולים לייצור, ובהתאם לשווקי היעד של המכונית.
    עם חשיפת ההאצ'בק והסטיישן, שצפויות להתחרות גם במערב אירופה מול מתמודדות מודרניות יותר, מציגה פיאט גם את מנוע הטורבו-בנזין שלה בנפח 1.4 ליטר, עם הספק של 120 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית בלבד. תיבת הילוכים אוטומטית תוצע בשלב זה רק עם מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספירי.

     

    פיאט טיפו האצבק 2016 - 002

     

    בנוסף לאלה יוצעו גם צמד מנועי דיזל בנפחי 1.3 ליטר (95 כ"ס) ו-1.6 ליטר (120 כ"ס), ומנוע ה-1.6 ליטר מוצע גם עם אופציה לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.

    טיפו החדשה, בגרסת הסדאן, תושק כאמור בישראל ביום שני הבא, ומקורות מקורבים מבטיחים "הפתעה מרעישה" בגזרת המחיר שלה.

    אם אכן כך יקרה הרי ש'טיפו' תשיב את פיאט אל פלח השוק הגדול ביותר בישראל (לפי שעה) לאחר שנות היעדרות ארוכות מאד מן הקטגוריה הזאת.

    בשלב זה עדיין לא ידוע האם ומתי יגיעו ארצה גם גרסאות ההאצ'בק והסטיישן, אבל חזרו אלינו ביום שני הבא ונעדכן גם אודות המחיר (בתקווה שלא להתאכזב) וגם אודות ההיתכנות לשיווק גרסאות נוספות בישראל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.