• Ad
  • פורשה חושפת את הקאיין החדש ומבטיחה יכולות גבוהות שלא יביישו את מורשת ה-911  

    15 שנה לאחר שחשפה את רכב הפנאי הראשון שלה, פורשה חושפת דור שלישי לקאיין  עם עיצוב הומוגני מבעבר (או שאולי פשוט התרגלנו), מימדים נדיבים יותר, מנועי טורבו חדשים, גרסאות היברידיות נטענות ובלי אף מילה על גרסאות לוגמות סולר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פורשה חשפה אתמול בלילה את הדור השלישי של הקאיין, רכב הפנאי הגדול של החברה והדגם המצליח שלה מזה זמן רב.
    הכל התחיל כשלפני כעשור וחצי החבר'ה בפורשה הבינו שעם כל הכבוד לרכבי הספורט המצוינים והחדים כתער שלהם, על מנת  לשרוד צריך להתארגן גם על דגמים אולי פחות מרגשים ושונים ממה שנחשב עד אז ל-DNA של החברה משטוטגרט.

    כך נולד ב-2002 הקאיין הראשון שהתבסס על הפלטפורמה של הפולקסווגן טוארג וכלל חזית משונה, לא שייכת וגמלונית בהשראת הפורשה 911.

    רבים הרימו גבה ורכב הפנאי לא זכה לתגובות נלהבות במיוחד, בלשון המעטה, מאנשי המקצוע והעיתונאים, אך קהל הלקוחות דיבר ברגליים ובניגוד לרכבי הארד קור ספורטיביים הקאיין באמת התאים ללקוחות הרבה יותר מגוונים. עד מהרה הוא הפך לדגם הנמכר ביותר, ובהפרש ניכר, של פורשה, והיה זה ששינה את מצבה הכלכלי של יצרנית הרכב שגם אפשר לה להמשיך לייצר את רכבי הספורט הבלתי מתפשרים.

    עוד ב-TheCar:
    צפו: פורשה גוררת את מטוס הנוסעים הגדול בעולם
    פורשה חוגגת מיליון 911
    סוף העולם הגיע: פרארי תייצר רכב פנאי 

    בשנת 2010 הושק הדור השני שנמכר עד ימים אלה והציג, למרות שמירה על מאפייני העיצוב שנחשפו בדור הראשון, מראה הומוגני בהרבה ונעים יותר לעין. הקאיין בדורו השני הציג כבר יכולות מרשימות בהרבה על הכביש ועל אף שמן הסתם לא היה מדובר במכונית ספורט, הוא לפחות כבר לא בייש את הסמל בחזית.

    הקאיין המשיך להיות הלהיט הגדול של פורשה עד להשקת רכב הפנאי הקומפקטי של החברה, המקאן, שבשנתיים האחרונות עקף את הקאיין בכל הנוגע להיקפי המכירות.

    אחרי שלפני כמה ימים תמונות יצרן של הדור השלישי דלפו לרשת, אתמול בערב פורשה חשפה את הרכב באופן רשמי באירוע מיוחד בשטוטגרט לקראת ההשקה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר.

    הקאיין החדש שומר על קווי העיצוב הכלליים ועל יציבה דומים לאלה של הדור השני ולפחות מהתמונות במבט חטוף קשה להבחין בהבדלים בולטים לעין. עם זאת, במבט מדוקדק יותר ניתן לציין שכונסי האוויר גדלו, מכסה המנוע התחדד והפנסים עוצבו מחדש ועושים כעת שימוש בטכנולוגית לד מלאה.

    בצדודית אנו פוגשים בתי גלגלים תפוחים כמו בדור השני, אך שינוי קל בזווית החלון הקדמי, גובה כללי נמוך יותר והקטנה של חלון הצד בקורה C מעניקים לקאיין פרופיל יותר ספורטיבי ומראה כללי מאוזן יותר.

    בפורשה מדגישים כי מדובר ברכב חדש לחלוטין ולמרות הדמיון העיצובי, הקאיין החדש עושה שימוש בפלטפורמה חדשה (אותה הוא חולק עם האודי Q7, עם רכב הפנאי של בנטלי ובעתיד גם עם רכב הפנאי של למבורגיני)  וקלה יותר ובמרכב העשוי כולו מאלומיניום המאפשר לקאיין החדש, למרות גדילה במימדים של 6.3 ס"מ באורך  ו-4.4 ס"מ ברוחב, להיות קל בעד 65 קילוגרם מבעבר.

    בעוד שבנוגע למראה החיצוני הקאיין, כאמור, לא מציג מהפכות גדולות, בכל הקשור לתא הנוסעים בפורשה החליטו ללכת על משהו שונה בתכלית עם דשבורד בפריסה הדומה לזו שניתן למצוא בפנאמרה החדשה הכולל מסך 12.3' רחב גדול במרכז הקונסולה השולט במערכת הבידור, פקדים למערכות העזר המופעלים על ידי חיישני קרבה ולוח מחוונים הכולל אף הוא שני מסכים לצדי מד המהירות ומד סיבובי המנוע המאפשרים בחירה בין מגוון אפשרויות תצוגה.

    בפורשה טוענים לשיפור משמעותי במרחב לנוסעים ולתוספת של כ-100 ליטרים לחלל המטען שמציע כעת נפח מרשים של 770 ליטרים.

    בשלב ראשון פורשה תציע את הקאיין בשתי גרסאות עיקריות שיעשו שימוש במנועי וי 6 מוגדשים חדשים שישודכו לתיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה שתעביר דרך מערכת הנעה כפולה עם בורר מצבי נהיגה את הכוח לארבעת הגלגלים.

    הקאיין הרגיל יעשה שימוש במנוע שהוצג לראשונה בפנאמרה בנפח 3.0 ליטר המפיק 335 כ"ס ומומנט של 46 קג"מ. – 40 כ"ס ו-6  קג"מ יותר מבמנוע ה-3.6 האטמוספרי שמשמש את הדור היוצא.

    גרסת ה-S תצויד במנוע וי 6 מוגדש בנפח 2.9 ליטרים המפיק 434 כ"ס ומומנט של 56 קג"מ שיאפשרו לרכב הפנאי (בגרסאות עם חבילת הביצועים כרונו) לסיים את המאוץ הקלאסי בתוך 4.9 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 270 קמ"ש.

    גרסאות הדיזל של הקאיין זכו בעבר להצלחה גדולה אך בשל בעיות רגולציה וספיחים של פרשת "דיזלגייט" בשלב זה לפחות פורשה בחרה שלא להציג או לאשר הצטרפותן של גרסאות לוגמות סולר בעתיד.

    עם זאת, בפורשה שמחו לעדכן על צמד גרסאות היברידיות נטענות סופר עוצמתיות – עם 455 ו-666(!) כ"ס שיצטרפו בהמשך להיצע.
    כמו כן בפורשה אישרו שמתוכנן גם "קאיין טורבו", זאת על אף שלמעשה כל הגרסאות החדשות של הקאיין מוגדשות, עם מנוע וי 8 טווין טורבו ויותר מ-540 כ"ס.

    בין שלל החידושים המעניינים  יותר או פחות ניתן לציין את מערכת בקרת השלדה האקטיבית (Porsche Dynamic Chassis Control) שתוצע כתוספת בחלק מהגרסאות וכוללת מוטות מייצבים עם שליטה הידראולית לנטרול זוויות הגלגול והיגוי אחורי.

    השיווק של הקאיין החדש בעולם יחל מיד לאחר ההשקה בתערוכת פרנקפורט ויש להעריך שלישראל הוא יגיע לקראת תחילת 2018.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.