• Ad
  • הקטנה של פורד חוגגת 40

    השבוע פורד מציינת 4 עשורים להשקת אחד הדגמים המצליחים בתולדותיה, הפיאסטה. עם מעל ל-16 מיליון יחידות ורגע לפני השקת הדור השביעי אנו נזכרים בתולדות הסופר מיני הפרקטית שרכשה לה במהלך השנים לא מעט מעריצים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    השבוע, לפני 40 שנה בדיוק, פורד השיקה במסגרת האירועים המוטוריים סביב "מרוץ 24 השעות של לה מאן" בשנת 1976 את הפיאסטה, מכונית הסופר מיני הראשונה בתולדותיה וזאת שהפכה ברבות השנים לאחד הדגמים הפופולרים ביותר של המותג עם יותר מ-16 מליון יחידות יותר מסך המכירות של המודל T האייקוני.

    עם זאת, הפיאסטה היא לא הדגם הנמכר ביותר של פורד ומבין הדגמים הנושאים את לוגו האליפסה הכחולה בחזית הקטנה מסתפקת במדליית הארד כשלפניה ניתן למוצא את האסקורט שזכתה להצלחה מסחררת בשנות ה-70' וה-80' ואת סדרת טנדרי ה-F שאהובה מאוד על הלקוחות בצפון אמריקה.

    עוד ב-TheCar
    בחזרה לשנות ה-80: מצאנו בשבילכם סובארו ופיאסטה במצב מושלם
    קן בלוק עושה את דובאי על הצד 

    מכונית הג'ימקאנה של קן בלוק יכולה להיות שלכם

    הפיאסטה נולדה על רקע פריחתם והצלחתם המסחרית של רכבים קטנים כמו הרנו 5 והפיאט 127 שהציעו מראה מודרני, מימדים צנועים, הנעה קדמית, מנועים חסכוניים ותאי נוסעים מרווחים יחסית.
    בפורד האמינו בפרויקט וכדי לאפשר תג מחיר זול הוקם במיוחד מפעל חדש בספרד, מדינה שבאותה תקופה נחשבה למקום עם כוח עבודה זול יחסית.

    העיצוב של הדור הראשון היה מודרני ושונה מהקו העיצובי של פורד באותה תקופה ונראה כי המעצבים שאבו השראה מהגולף של פולקסווגן שהושקה שנתיים מוקדם יותר.
    הדור הראשון הוצע עם מגוון מנועים בנפחים שבין 950 ל-1,600 סמ"ק ונמכר באירופה וגם בארצות הברית.
    בשנת 1980 הצטרפה להיצע גרסת XR2 נאה שכללה כנפיים תפוחות, גריל עם פנסי ערפל ומנוע 1.6 מחוזק שהזניק את הקטנטנה למהירות תלת ספרתית בתוך 9.3 שניות.

    fiesta1

    בשנת 1983 הושק הדור השני שהיה למעשה מתיחת פנים נרחבת של הדור הראשון שכללה פרונט שונה ומעוגל יותר עם כנפיים, מכסה מנוע, פגושים ופנסים שונים.
    ברשימת העדכונים ניתן היה למצוא גם דלת תא מטען בעיצוב שונה, דשבורד מתקדם ופחות ספרטני ביחס לתקופה ויחידות הנעה מסדרות חדשות שכללו גם גרסאות דיזל ואופציה לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה.
    כדי לא לפגוע במכירות המוצלחות של ה-XR3I, הגרסה הספורטיבית של האסקורט המצליחה שהושקה בדורה השלישי בשנת 1981, בפורד בחרו במנוע 1.6 עם קרבורטור המפיק 96 כ"ס כדי להניע את ה-XR2.
    הדור השני נמכר בהצלחה באירופה ובדרום אמריקה, ושווק גם ביפן תחת לוגו מאזדה אך לא הוצע יותר בארצות הברית.

    Today's Ford Fiesta returns up to 85.6 mpg.
    Today's Ford Fiesta returns up to 85.6 mpg.

    על אף נתוני מכירות נאים בפורד הבינו שאל מול מתחרות מתקדמות בהרבה כמו פיג'ו 205 ופיאט אונו יש צורך להציג מתכון שונה ובשנת 1989 הושק הדור השלישי שהתבסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין, הציג מימדים גדולים יותר ועיצוב שונה ולראשונה הציע גם מרכב 5 דלתות שימושי.
    בתחילת הדרך הוצעה גרסת XR2 ספורטיבית עם 104 כ"ס, אך בהמשך היא הוחלפה בגרסה עוצמתית בהרבה עם 130 כ"ס שזכתה לשם RS1800.

    1280px-Ford_Fiesta_MK3_rear_20070926

    בשנת 1995 הוצג הדור הרביעי שהתבסס על פלטפורמת הדור השלישי וכלל עיצוב מעוגל יותר, מנועים חדשים, שינויים בתא הנוסעים ועדכוני שלדה משמעותיים. על אף שהפיאסטה בדורה זה לא הייתה פורצת דרך היא זכתה לנתוני מכירות יפים ובין היתר הייתה המכונית הנמכרת בבריטניה במשך 3 שנים ברציפות.

    Fiesta 1996

    הדור החמישי שהוצג ב-2002 התבסס על פלטפורמה חדשה והציג עיצוב ששאב השראה גדולה מהפוקוס שהחליפה את האסקורט בשנת 1999. עם מימדים מגודלים ואפילו גרסת סדאן בשווקים מסוימים הפיאסטה הוצעה ויוצרה במקומות רבים מסביב לעולם מאירופה דרך יפן, מקסיקו, סין, הודו, דרום אמריקה, אפריקה ועוד. בדור זה גרסת הספורט זכתה לשם ST והוצעה במספר רמות הספק בין 150 ל-163 כ"ס במהלך השנים.

    הדור השישי והנוכחי הושק ב-2008 על בסיס פלטפורמה גלובלית חדשה של פורד והציג עיצוב שונה מהותית מזה של הדור החמישי עם קווים מעוגלים ומראה דינמי יותר. ב-2013 הפיאסטה זכתה למתיחת פנים שכללה פרונט חדשה עם סבכה ענקית אה-לה "אסטון מרטין" בהתאם לקו העיצובי הנוכחי של החברה.

    היצע יחידות ההנעה בדור זה רחב ביותר ובשנים האחרונות כולל גם גרסאות "אקו בוסט" של מנועים מוגדשים ותיבות הילוכית רובוטיות כפולות מצמד. גרסת ה- STעל 192 סוסיה היא הפיאסטה החזקה ביותר שיוצרה עד כה, כל עוד לא לוקחים בחשבון את מפלצת הביצועים של כוכב הרשת המוטורי קן בלוק על 650 כ"ס שלה, הגיר הסיקוונסיאלי, ההנעה הכפולה והביצועים הכוללים האצה למאה בתוך 1.9 שניות.

    2006-20_Ford_Fiesta_hatchback

    לפני מספר ימים הופיעו ברשת תמונות ראשונות תחת הסוואה של הדור השביעי של הסופר מיני הפופולרית של פורד ועל פי הערכות הוא צפוי להחליף את הפיאסטה הנוכחית שנמצאת איתנו כבר 8 שנים בעוד כשנה, במטרה להמשיך את המתכון המוצלח גם בעשור החמישי לחיי הדגם.

    FordGeneva2016_FiestaST200_01

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.