• Ad
  • פוקוס היא "מכונית גלובלית" אמיתית אשר מושקת במקביל באירופה ובסין. אצלנו בשנה הבאה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    על בסיס פלטפורמה חדשה, ועם בסיס גלגלים ארוך ב-5.3 ס"מ מזה של הדור היוצא, השיקה היום (ג') פורד את הדור הרביעי של פוקוס כשהיא מבטיחה לשמר את ההנאה מנהיגה – אבל שמה דגש בעיקר על אבזור נוחות וסיוע לנהג.

     

     

    פוקוס מושקת באירופה בגרסאות האצ'בק 5 דלתות וסטיישן, ובסין בגרסת סדאן, ובכיריה מבטיחים את מה שעיתונאי רכב אירופאים רוצים לשמוע: המכונית החדשה, כך הם, לא תאבד את חדוות הנהיגה שמאפיינת אותה בעשרים השנים האחרונות.

    יחד עם זאת, מתוך ידיעה שרוב הלקוחות של מכוניות משפחתיות קומפקטיות לא מתרגשים מנהיגה כפי שעיתונאי הרכב מתלהבים ממנה, עיקר תשומת הלב של מהנדסי החברה הופנתה הפעם לעיצוב מחדש של סביבת הנהג, להוספת מכלול מערכות הסיוע לנהג שמקובלות כיום, ולהטמעת מערכת מולטימדיה שכוללת ניווט מובנה, אינטגרציה לטלפונים סלולריים, טעינה אלחוטית למכשירים שתומכים בטכנולוגיה הזאת וחיבור WiFi לעשרה מכשירים.

    הפלטפורמה החדשה של פורד, שנקראת C2, היא שדרוג של פלטפורמת C הנוכחית והיא תהווה בסיס לעשרות דגמים בגודל קטן ובינוני – מהפיאסטה והקרוסאוברים שיתבססו עליה בעתיד, דרך הדור הבא של 'קוגה' וכלה כנראה גם בדגם מוגדל של 'קוגה'.

     

     

    פורד, חברה אמריקנית בכל רמ"ח אבריה, מדממת באירופה באופן כמעט מסורתי ומבטיחה כבר מזה כשלושה עשורים לאחד את כל הדגמים שלה לפלטפורמות גלובליות אחידות. במהלך השנים החברה אכן הצליחה לצמצם את מספר הפלטפורמות ולאחד מוצרים, אבל אם להאמין להצהרות הרי ש'פוקוס' היא ככל הנראה המכונית "הגלובלית" ביותר מבין כל מוצרי החברה כיום.
    אחד המחירים שיצטרכו לשלם הלקוחות הוא צמצום דרסטי של מספר אופציות האבזור ורמות הגימור, מ-360 קומבינציות כיום ל-26 בלבד! מדובר בהחלטה אמיצה (או לא חכמה) של אנשי פורד היות שהיא הפוכה למגמת הפרסונליזציה שמתקיימת כיום.

    מערב אירופה וסין, כאמור, יזכו ראשונות לקבל את הדור הרביעי של פוקוס (בגרסאות האצ'בק וסטיישן, כאמור), ואילו בארצות הברית, וגם בישראל, תחל המכירה של המכונית בתחילת השנה הבאה. ליבואנית הישראלית, דלק מוטורס, צפויה בעיה ביבוא גרסת הסדאן, היות שהיא תיוצר אך ורק בסין – ובסבירות רבה לא תהיה לה תקינה אירופאית. יבוא של מכוניות בתקינה אמריקנית אפשרי אמנם, אבל רק כאלה שמיוצרות בצפון אמריקה.

     

     

    בסיס הגלגלים של פוקוס הוארך, כאמור, ב-5.3 ס"מ ואילו האורך הכולל הוגדל רק ב-1.8 ס"מ. הרוחב נותר דומה, והגובה הכולל הונמך ב-1.5 ס"מ. המכונית שוקלת כ-88 ק"ג פחות, כאשר כ-33 ק"ג הושלו מן המשקל הכולל בזכות מרכב שבו נעשה שימוש באחוז גבוה יותר של פלדה בחוזק מתיחה גבוה וגם בחלקי אלומיניום.

    מכלול אמצעי הסיוע לנהג של פורד, שמוצע תחת השם המסחרי CoPilot360, כולל כמובן בלימה אוטונומית שבלעדיה אי אפשר לקבל כיום ציון מרבי במבחני הריסוק של פרויקט EuroNCAP וגם התראת סטייה מנתיב הנסיעה עם תיקון היגוי אקטיבי.
    המכונית מוצעת גם עם בקרת שיוט אקטיבית, זיהוי תמרורים, הנמכת אור גבוה למניעת סינוור וגם גרסה חדשה של סייען החניה אשר הפעם בוחרת הילוכים ושולטת בדרך מדויקת יותר בתאוצה ובבלמים. גולת הכותרת של החבילה המסייעת היא שדרוג של ההיגוי האקטיבי באופן שלדברי פורד "מסייע לנהגים לעקוף כלי רכב שנעצרו או כלי רכב איטיים יותר, כדי למנוע התנגשויות".

    ככל שאפשר להתרשם מן התמונות עיצוב הפנים של פוקוס החדשה פשוט מאד אך כולל גימיק חביב שלקוח מעולמן של יגואר ולנד רובר: במקום מוט הילוכים קונבנציונלי לתיבת ההילוכים האוטומטית יש בורר הילוכים בתצורת חוגה. הבורר הזה מפעיל את אחד החידושים החשובים במכונית הזאת: תיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית חדשה, בעלת 8 יחסי העברה.

     

     

    אביזר חדש נוסף שחוסך מקום בסביבת הנהג הוא בלם חניה חשמלי, ומעל כל אלה משקיף מעתה מסך מגע חדש שמותקן בסגנון של מרצדס, ב.מ.וו. ומאזדה – כמו טאבלט צף מעל הקונסולה המרכזית.

    אנשי פורד מספרים גם על מערכת מתלים חדשה, עם מתלה אחורי פשוט יותר לגרסאות הבסיסיות, ואילו מבחר המנועים כולל את הגרסה שצפויה להיות הפופולרית ביותר – מנוע טורבו-בנזין תלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר, וכן מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר וטורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורד פוקוס דור רביעי רואה אור

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.