• Ad
  • פולקסווגן מתכוננת לאוברול: מתחילה לדון בתוכנית קיצוצים

    מועצת המנהלים של פולקסווגן תיפגש מחר כדי להתחיל לדון בפרטי תוכנית התייעלות בעקבות משבר דיזלגייט. החברה מבקשת להפוך את המשבר להזדמנות ולהתמקד בהנעה חשמלית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הוועדה המפקחת של מועצת המנהלים של קבוצת פולקסווגן, אשר מונה 20 חברים שכמחציתם הם נציגי ארגוני העובדים, תתכנס מחר (שישי) לדיון מיוחד שבו תונח לראשונה על השולחן תוכנית ההתייעלות של החברה בעקבות משבר 'דיזלגייט'. כך מדווחים סוכנות הידיעות רוייטרס והעיתון הגרמני היומי הנדלסבלאט.

     

    Volkswagen Showcar I.D. I.D. ? die Revolution. Der erste Volkswagen auf der völlig neuen Elektrofahrzeug-Plattform. Der erste Volkswagen, der für das automatisierte Fahren vorbereitet ist.

     

    מדובר בדיון שלא מן המניין שבו אמנם לא צפויות להתקבל החלטות, אולם הוא מכונס לקראת הדיון שנקבע מראש ל-18 בנובמבר לאותה מטרה, וזאת לאחר שהסתבר שהתוכנית עצמה כוללת הרבה מידי נושאים ופרטים שדורשים הסכמה.

    הצורך של פולקסווגן בתוכנית התייעלות משמעותית וכואבת ברור מאליו לנוכח ההפסדים של עשרות מיליארדי דולרים שנגרמים לחברה בגלל המשבר שפרץ לפני מעט יותר משנה, ואף דיווחנו עליה כאן במספר הזדמנויות.

    קברניטי פולקסווגן מבקשים להפוך את המשבר להזדמנות, ובתוך כדי ביצוע אוברול מקיף בכל החברות בקבוצה הם רוצים לגבש אסטרטגיה חדשה – בעיקר סביב הנעה חשמלית וכניסה לעידן המכוניות האוטונומיות – וזאת כדי להשיג צמיחה במקום התכווצות.

    מדיווחים שפורסמו במהלך החודשים האחרונים עולה שחלק מן העול של תוכנית ההתייעלות יוטל דווקא על שני מוקדי הרווח העיקריים של הקבוצה – המותגים פורשה ואאודי, שבהם למרבה הצער צפוי קיצוץ בהשקעה הטכנולוגית.

    מאידך, בחברה הכחישו דיווחים אחרים לפיהם הקבוצה תמכור כמה מן המותגים שלא נמצאים בליבת העסקים שלה, למשל את חטיבת המשאיות שכוללת כיום את מאן ואת סקניה, כדי להיחלץ מן המשבר.

    כבר בתחילת הדרך, כאשר היה ברור שלא יהיה מנוס מתוכנית התייעלות, הודיעו ארגוני העובדים החזקים בחברה שהם לא מוכנים לשלם את מחיר הטעויות שבוצעו על-ידי מנהלי החברה, ועל אף שעמדה בסיסית זאת לא השתנתה נראה שהטון של ההצהרה כעת הוא אחר: נציגי העובדים דורשים לראות יעדים ברורים של התוכנית האסטרטגית החדשה, ובהם גם מכסות ייצור במפעלים האירופאים, השקעות כספיות, ומאמצים נוספים של ההנהלה להשיג צמיחה.

     

    Mondial de l´Automobile 2016 in Paris, Volkswagen Pressekonferenz am 29. September 2016

     

    כך או אחרת מדובר בתוכנית שמשמעותה שינוי מבני רחב היקף בקבוצת פולקסווגן.

    הרברט דיאז, מנכ"ל חטיבת פולקסווגן בקבוצה, הכריז לא מכבר על כוונתו לקצץ כ-4.1 מיליארד דולרים מן העלויות השנתיות של המותג במסגרת תוכנית העבודה עד לשנת 2021, אולם מדובר ב"תרומה" חלקית בלבד למאמץ הכולל שנדרש כעת.

    בחודש יוני השנה, כאשר מנכ"ל הקבוצה, מתיאס מולר, הכריז לראשונה על הקווים הכלליים של התוכנית האסטרטגית שתוצג מחר, הוא הודיע שהיעד שלה יהיה "השקעה דו ספרתית במיליארדים, אשר תשולם בחלקה באמצעות קיצוץ של כ-10 מיליארד דולר בעלויות השנתיות של הקבוצה".

    בשונה מן הצד המקצץ של התוכנית, מה שצפוי להיות הרבה יותר מעניין מנקודת מבט צרכנית הוא החלק שנוגע לאסטרטגיית המוצרים העתידית, השקעות בטכנולוגיה ואולי גם חלוקת "תחומי גזרה" חדשה בין המותגים.

    בתוך זאת ברור שהשינוי המעניין ביותר צפוי בתוך מותג פולקסווגן, ולא רק בגלל שהוא זה שספג את הנזק התדמיתי הקשה ביותר בגלל 'דיזלגייט'.

    חטיבת פולקסווגן חייבת לשפר את הרווחיות שלה, אשר במחצית הראשונה של 2016 הייתה בין הנמוכות ביותר מבין כל היצרניות האירופיות. לעומת שיעורי רווחיות תפעולית של כ-9.5% אצל סקודה, קרוב ל-6% בפיג'ו-סיטרואן וכמעט 5% ברנו עמד הרווח התפעולי של פולקסווגן על 1.7% בלבד בחציון הראשון של השנה.

    אחת הדרכים לשיפור הרווחיות היא טיפוס במעלה מדרג המחירים והשקת מוצרים יוקרתיים ויקרים יותר, כמו מכונית קופה ארבע דלתות חדשה שמתוכננת להיות מושקת בשנה הבאה ולהיות ממוצבת מעל ל'פאסאט' ומתחת ל'פייתון'.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.