• Ad
  • פולקסווגן מכינה: ספינת דגל חשמלית

    בזמן שאדי פרשת דיזלגייט מרוחים עדיין בכותרות הראשיות מנסים אנשי פולקסווגן לטהר את התדמית ומכריזים על ספינת דגל חשמלית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חדשות רכב- מועצת המנהלים החדשה של פולקסווגן פרסמה אמש את עיקרי התוכנית האסטרטגית החדשה שנועדה להוציא את החברה ממשבר 'דיזלגייט' ולהוביל אותה קדימה.

    אחת ההתייחסויות בהודעה לעיתונות אודות תוכנית זאת נוגעת לדור חדש ל'פייתון', ספינת הדגל של החברה, שתהיה ככל הנראה מכונית חשמלית טהורה ונטולת פליטת מזהמים.

    פייתון המקורית הושקה בשנת 2002 כמכונית סאלון-פאר שנועדה ללמד את ב.מ.וו. ומרצדס איך עושים את זה נכון (כך לכל הפחות נתפסה היוזמה היומרנית שהונהגה על-ידי מנהיג הארגון, פרדיננד פייש), עם מראה מכובד, מימדים נדיבים, פאר רב וכמה חידושים מעניינים כמו מנוע W12 עוצמתי.

    אלא שעל אף הנתונים המבטיחים על הנייר נחלה פייתון כישלון כאשר לא הצליחה לתת קרב לדגמים מקבילים של מרצדס, ב.מ.וו, או אפילו אאודי מבית, וזאת משום שבפלחי השוק האלה ישנה משמעות רבה לסמל שבחזית.

    במהלך השנים עברה פייתון מספר עדכונים, אולם אלה לא שינו את התמונה. על פי הערכות שונות מפסידה פולקסווגן, שהשקיעה בפיתוח המכונית מיליארדים, סדר גודל של 28 אלף אירו לכל פייתון שנמכרה.

    ככל שדור שני בושש להגיע, ולנוכח הצלחת מותגי היוקרה של הקבוצה – אאודי, פורשה, בנטלי ולמבורגיני, היו שהעריכו שפולקסווגן תרד מן העץ ופשוט תיתן לספינת הדגל להתפוגג מן התודעה. מנגד, היו גם מי שסברו אחרת, וטענו שקונצרן גאה ששואף להיות הגדול בעולם לא יוותר על נוכחות המותג המרכזי שלו בסגמנטים נחשבים.

     

    לא ברור עדיין מה משקלה של פרשת דיזלגייט בהחלטה של פולקסווגן לפתח דור שני למכונית הדגל שלהם, אבל כעת מסתבר ששתי הקבוצות צדקו: פייתון דור שני בוא תבוא, אבל עיקר הייחוד שלה ינבע מן הגרסה החשמלית במקום ממנוע W12 צמא דלק.

    מן הפרטים שפורסמו אמש ניתן ללמוד כי פייתון החדשה שמה הפעם על הכוונת שלה לא את מרצדס אלא דווקא את 'טסלה', והיא תתבסס על אחת מן הגרסאות של פלטפורמה חשמלית חדשה שנקראת MEB, ותהיה מותאמת מראש ליחידות הנעה ולסוללות חשמליות.

    פלטפורמה זאת תשמש במקביל לפייתון גם כלי רכב מסחריים חשמליים שהקבוצה תשיק.

    די שקוף שההצלחה (אם לא המסחרית לכל הפחות התדמיתית) של טסלה S החשמלית מאיצה באנשי פולקסווגן לפנות לכיוון של מכונית פאר חשמלית, וזה ניכר למשל באמירות שלהם אודות 'עיצוב חושני בהרבה' מזה של פייתון הנוכחית, והבטחה לשילוב טכנולוגיות קישוריות וממשקי משתמש מהפכניים.

    עם זאת, בשלב זה אנשי טסלה עדיין יכולים לישון בשקט מאחר שעל פי ההערכות הפייטון החדשה תגיע לכבישים רק לקראת 2020.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.