• Ad
  • פולקסוואגן מתקדמת עם פיתוח מערכת לחניה וטעינה אוטומטית של כלי רכב חשמליים בחניונים ציבוריים רגילים. הטכנולוגיה מסתמכת על ציוד בתוך המכונית ולא דורשת שינויי תשתיות יקרים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פולקסוואגן חשפה הלילה את פרויקט 'V-Charge' שעליו היא עמלה יחד עם חמישה שותפים טכנולוגיים אחרים במסגרת מחקר של האיחוד האירופי.
    מטרת הפרויקט היא לפתח את כל הטכנולוגיות הנחוצות כדי לאפשר למכונית חשמלית או היברידית-נטענת לנסוע באופן עצמאי אל תוך חניון ציבורי, להתביית אל מקום חניה פנוי שבו ממוקמת עמדת טעינה אלחוטית (טעינה אינדוקטיבית), ולהטעין את הסוללה שלה עד אשר היא נקראת אל הנסיעה הבאה.

    על המכונית מותקנים חיישנים וציוד שכמעט כולם כבר נמצאים בשימוש במכוניות קיימות כיום, ובהם ארבע מצלמות רחבות זווית, שתי מצלמות תלת מימד, שניים עשר חיישני אולטראסאונד, מודול GPS עצמאי, קורא מפות דיגיטליות ומערכת לתקשורת "מכונית לסביבה" ('Car2X') שאחראית לקשר עם התשתית וזיהוי החניונים.

    vcharge2

    לדברי אנשי פולקסוואגן, היות שרוב החיישנים שנחוצים לצורך הנהיגה האוטונומית ומציאת החניה כבר קיימים ונמצאים בשימוש – הרי שפרויקט ספציפי זה מתמקד בחיפוש ומציאת מקום החניה עצמו ובטעינה האלחוטית של כלי הרכב החשמליים, וכן בשמירה על בטיחותם וביטחונם של הולכי רגל, רוכבי אופניים, כלי רכב אחרים ומכשולים שנמצאים בסביבה.
    בנוסף, לצורך ההפעלה האוטומטית פותחה, או מפותחת, אפליקציה סלולרית שמאפשרת לנהג לשלח את המכונית לדרכה או לזמן אותה אליו ממקום החניה.

    עזוב את המכונית ורוץ לפגישה

    כאשר נהג במכונית כזאת מגיע אל סמוך ליעד שלו הוא "משחרר" את המכונית ומורה לה, באמצעות אפליקציה סלולרית, לדאוג לעצמה לחניה.
    בשלב זה מקבלת המכונית האוטונומית מן החניון הסמוך מפה דיגיטלית של המתקן, וכן אינדיקציות לגבי מקומות החניה והטעינה הפנויים בו, ובאמצעותה היא מנווטת את דרכה אל מקום החניה, תוך שהיא משתמשת בכל החיישנים שבה כדי להימנע מפגיעה בהולכי רגל, רוכבי אופניים וכלי רכב אחרים.

    או אז מזהה המערכת – באמצעות חיישנים על גבי המכונית ובעזרת מידע שנמסר לה מן החניון – את מקום החניה שמוקצה לה, והיא מבצעת תמרון חניה אוטומטי מלא כדי למקם את הרכב בדיוק מעל נקודת הטעינה האינדוקטיבית.

    הדגש של אנשי פולקסוואגן הוא על כך שבניגוד לפרויקטים אחרים של מערכות חניה אוטומטית, אשר דורשים חניונים סגורים שבהם לא מסתובבים בני אדם, פרויקט זה מתמקד בהתאמה מינימלית של חניונים ציבוריים קיימים לצרכי המערכת – מה שאמור להפוך אותה לישימה ושימושית יותר.
    הרעיון הוא שאפשר יהיה לפרוש את מערכת הטעינה בחניונים ציבוריים שבהם חונים גם כלי רכב מיושנים, כאלה שדורשים נהג בשר ודם כדי שיחנה אותם, וכלי הרכב האוטונומיים יצליחו להסתדר שם מבלי לפגוע באף אדם או רכב אחר.

    vcharge

    בנוסף, הנחת העבודה של הוגי הפרויקט היא שאין צורך שכל החניון יהיה מרושת בעמדות טעינה אינדוקטיביות: אם המכונית נכנסה לחניון ומצאה עמדת טעינה פנויה היא מתבייתת אליה ומתקשרת איתה באופן שהרכיב הטוען של העמדה מוגבה ומתחיל לבצע את טעינת הסוללה.
    אם לא נמצאה עמדה פנויה כזאת המכונית תחנה בחניה רגילה ותמתין עד שתתפנה חניה עם עמדת טעינה – ואז היא תקדם את עצמה לשם ותתחיל בטעינה.

    ברגע שהטעינה הסתיימה משחררת המערכת אוטומטית את הרכיב הטוען והמכונית יוצאת לחפש מקום חניה רגיל, כדי לשחרר את החניה עם עמדת הטעינה לרכב חשמלי אחר.
    אנשי פולקסוואגן מתלהבים במיוחד מן הנוחות של המשתמשים אשר חוסכים זמן יקר בחיפוש המייגע אחר מקום חניה. חסל סדר "אחרתי לפגישה בגלל שלא מצאתי חניה", ומצד שני – עובדי ה'ואלה פארקינג' (Valet Parking) ייאלצו לנדוד לעבודות אחרות, אולי כמתכנתי מערכות למכוניות אוטונומיות.

    השותפים הטכנולוגיים של פולקסוואגן בפרויקט זה הם המכון השוויצרי הפדרלי לטכנולוגיה (ETH) מן העיר ציריך, האוניברסיטה הטכנית מן העיר בראונשווייג, חברת בוש, והאוניברסיטאות של פארמה ואוקספורד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.