• Ad
  • פולקסווגן חשפה אמארוק מחודש

    לנוכח התעצמות התחרות בשוק הטנדרים הקלאסיים משגרת פולקסווגן מנוע חדש ושורת עדכוני עיצוב לטנדר העבודה והפנאי שלה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שש שנים לאחר שהוצג לראשונה מכריזה חטיבת המסחריות של פולקסווגן על מתיחת פנים משמעותית לטנדר הגדול שלה.

     

    פולקסווגן אמארוק 2016 - 0074

     

    מחזורי החיים של טנדרים, בשונה מאלה של מכוניות נוסעים, ארוכים יותר ויכולים להגיע בקלות ל-6 ואפילו 8 שנים, ובמקרה של אמארוק לא רק הגיל אלא גם הנסיבות דחקו לשינוי מתבקש: מספר יצרניות רכב אירופיות נכנסות בימים אלה לאותה נישה – וזאת מגמה שונה, אפילו מפתיעה, ביחס לעבר.

    בין היצרניות שפולשות אל קטגוריית הטנדר הקלאסית, עם שלדת סולם נפרדת ועם ארגז מופרד מן הקבינה, בולטות פיאט, עם פולבק שהוא למעשה מיצובישי טריטון בתחפושת, רנו – שהציגה לאחרונה קונספט לטנדר על בסיס ניסאן נבארה, ומרצדס, שנכנסה לאותו שיתוף פעולה ותקבל גרסה משלה לטנדר של ניסאן ורנו.

    אם לא די בכל אלה, מנכ"ל פיג'ו-סיטרואן רמז לאחרונה שגם החברה שהוא עומד בראשה לא תישאר מחוץ לשוק הזה, והיות שההכרזה הזאת יצאה בעת השקתו של ואן (סיטרואן ג'אמפי / פיג'ו אקספרט) חדש שעל בסיסו מייצרת פיג'ו-סיטרואן את פרואייס החדש של טויוטה – אך הגיוני הוא שהטנדר הזה יתבסס על היילקס החדש של טויוטה.

    מה שמשותף לכל אלה, ושונה מן הטנדרים היפנים ששולטים בקטגוריה הזאת באופן מוחלט מזה למעלה משני עשורים – הוא העובדה שהאירופאים לא רואים בדמיונם כלי עבודה בלבד, אלא את מי שישמשו גם כתחליף לג'יפים הקשוחים שנעלמו ברובם מהשטח.

    למרות גילו ועל אף האמור כאן, מתיחת הפנים של אמארוק מסתכמת בשינויים קוסמטיים קלים יחסית – בעיקר בחרטום שקיבל שבכה עדכנית ופנסים שבתוכם משולבות נורות LED לתאורת יום. שינויים נוספים, שטרם נחשפו בתמונות רשמיות, בוצעו ככל הנראה בתא הנוסעים אשר יציע ריהוט יוקרתי ונוח יותר.

    החידוש המשמעותי ביותר נמצא מתחת למכסה המנוע: מעתה נוסף להיצע המנועים גם מנוע טורבו דיזל חדש, בתצורת V6 ובנפח של 3.0 ליטרים – וזאת ממש לא תצורת המנוע המקובלת בקרב הטנדרים הבינוניים, אשר רובם ככולם מונעים במנועי טורבו דיזל ארבעה צילינדרים. מנוע ה-V6 אמנם כבד, יקר ומורכב יותר, אבל לדברי פולקסווגן הוא מספק מומנט רב בהרבה.
    פולקסווגן אמארוק 2016 - 0077

    המנוע יוצע ברמות הספק של 163, 204 ו-224 כ"ס, והגרסה החזקה שלו תפיק מומנט עוקר הרים של 56.1 קג"מ מרשימים בהחלט, כבר החל ב-1,500 סל"ד.

    כמו בדגם היוצא גם כעת אפשר לרכוש אמארוק עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה או עם תיבה אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה.

    פולקסווגן אמארוק 2016 - 0076

    אמארוק ייוצר בתצורת הנעה אחורית, הנעה כפולה עם שילוב לפי דרישה של הסרן הקדמי (בדגם הידני) או הנעה כפולה עם דיפרנציאל טורסן בדגם האוטומטי.

    לרשימת ציוד הבטיחות נוספה מערכת התרעת התנגשות עם בלימה עצמאית, וזאת תהיה סטנדרטית בכל הדגמים. לרשימת האופציות נוספו מערכת חניה עצמאית, פנסי קסנון משולבי LED וחישוקי 20 אינטש – כל אלה לא מותירים ספק לגבי הקהל שאותו רוצים לראות אנשי המכירות של פולקסווגן באולמות שלהם.

    עד כה לא זכה אמארוק להצלחה גדולה בישראל, וזאת בעיקר בגלל מחיר גבוה מידי ביחס למחירים הגבוהים ממילא של טנדרים יפניים, העובדה שטנדרים מסוגו לא מוכרים לצרכי מס ועלות שווי השימוש שלהם גבוהה להחריד, ולעומת זאת ההצלחה המסחרית של הטנדרים האמריקאים הענקיים, שעד עתה היו פטורים ממס.

    אמארוק המחודש צפוי בישראל בראשית 2017 ובינתיים טרם נמסר מה יהיו תצורות הנעה שאיתן ינוע כאן, ובעיקר מה יהיה מחירו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.