• Ad
  • הפער בין החזון התחבורתי מסרטי המדע הבדיוני למציאות גדול ועדיין קשה לראות מסביב הרבה מכוניות מעופפות. האם ה-SureFly ישנה זאת?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בניגוד לחזון מסרטי המדע בדיוני וחוברות הקומיקס מאמצע המאה ה-20, המכוניות המעופפות עדיין ממש לא כאן ונראה שיחלפו עוד לא מעט שנים עד אשר בני האדם לא יצטרכו כבישים כדי להגיע ממקום למקום.

    אמנם בשנים האחרונות פותחו מספר כלים המשלבים בין היכולת לנוע על הקרקע וגם לטוס, אבל בפועל אלה לא באמת מכוניות מעופפות אלא למעשה סוג של מטוס קל עם כנפיים מתקפלות ובוודאי, מעבר לתג המחיר הגבוה, לא הכלים שישנו את פני התחבורה האישית בעולם.

     

    עוד ב-TheCar:

    מכונית מעופפת תדליק את הלהבה האולימפית בטוקיו 2020
    מייסד גוגל רוצה לבנות מכונית מעופפת
    בחזרה לעבר: העתיד עוד ממש לא כאן

    גם ה-SureFly שהוצג בסוף השבוע בסלון האווירי בפריז לא יאתגר ככל הנראה את הקורולה של טויוטה מבחינת היקפי מכירות בעתיד הנראה לעין, אבל נראה מבטיח יחסית למרבית הרכבים המעופפים הקיימים כיום.

    ה-SureFly דומה במראהו לרחפן צילום, אך בזכות מימדים גדולים משמעותית (אבל עדיין קומפקטיים מאוד ביחס לכלי טייס אחרים), שימוש נרחב בסיבי פחמן שתורמים למשקל עצמי נמוך ו-8 רוטורים, הוא מסוגל לשאת אל על שני בני אדם במהירות של עד 125 קמ"ש ולטווח של כ-130 קילומטרים או כשעה באוויר.

    הרחפן/מסוק האישי עושה שימוש ב-8 מנועים חשמליים המקבלים את הזרם הדרוש לפעולתם ממנוע בעירה פנימית המשמש כנגרטור, ולגיבוי הכלי גם מצויד בצמד סוללות ליתיום המאפשרות כ-5 דקות של טיסה במקרה של כשל במנוע הבנזין. למקרה חירום קיצוני, ה-SureFly מצויד גם במצנח בליסטי המסוגל להחזיר את הכלי לקרקע בבטחה.

    השימוש ב-8 רוטורים ולא באחד מרכזי כפי שנהוג במרבית המסוקים כיום מעניק ל-SureFly יציבות גבוהה וקלות שליטה יחסית.

    בשלב זה לא מדובר בכלי טייס אוטונומי וכדי לעשות שימוש בכלי יהיה צורך ברישיון טייס בסיסי. עם זאת, שליטה בו אמורה להיות פשוטה באופן משמעותי מאשר במרבית כלי הטייס ולהתבצע בעזרת ג'ויסטיק לכיוון התנועה הקדמית והצידית ופקדים לשליטה בגובה הטיסה. בעתיד, כך מצהירים המפתחים, כי יתווספו לו גם יכולות להגיע ממקום למקום ללא התערבות אנושית רק על ידי על ידי הזנת היעד במערכת הניווט.

    ל-SureFly אין גלגלים כך שלמעשה הוא לא עונה להגדרה של "מכונית מתקפלת", אך עם זרועות מדחף מתקפלות אפשר יהיה לאחסן אותו בקלות בכל חניה ביתית סטנדרטית.

    חשוב להדגיש, לא מדובר ברעיון הזוי של ידי חברת סטארט אפ קיקיונית, ומאחורי המיזם עומדת Workhorse –  חברה מאוהיו שבארצות הברית עם מתקני ייצור מרשימים המתמחה בהסבה ובייצור שלי כלי רכב ומשאיות עם מנועים חשמליים או היברידים נטענים ובין לקוחותיה ניתן למנות חברות ענק אמריקאיות כמו שירות המשלוחים UPS שעבורו  Workhorse פיתחה לאחרונה גם רחפן משלוחים אוטונומי שכבר נוסה בהצלחה.

    לטענת החברה, ה-SureFly יגיע לייצור בתוך שנתיים ויעלה כ-200 אלף דולרים, ובחברה כבר החלו לקבל דמי מקדמה ראשוניים בסך אלף דולרים מלקוחות שרוצים להיות בין הראשונים שיעקפו את הפקקים בדרך לעבודה מלמעלה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    עתיד התחבורה באוויר? חברה אמריקאית הציגה רחפן אנושי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.