• Ad
  • עצרו את הנשימה: אלפא-רומיאו תיוולד בשבוע הבא מחדש

    אלפא רומיאו תחשוף בשבוע הבא את ג'וליה, המכונית שנועדה להחזיר אותה מתהום הנשייה. בתפריט: מנוע V6 "עם נשמה של פרארי" שיספק 510 כוחות סוס
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לא נאשים את הספקנים אם ירימו גבה, אבל יכול להיות שסוף סוף זה באמת עומד לקרות: לאחר כשלושה עשורים שבהם אלפא-רומיאו הלכה ואיבדה את סוד הקסם שלה, ולאחר עשרות הבטחות לתחייה מחודשת, אלפא-רומיאו צפויה לחשוף בשבוע הבא את המכונית שאמורה להשיב אותה לחיים: ג'וליה חדשה.

    ביום רביעי הבא, ביום ההולדת ה-105 של אלפא-רומיאו ובמסגרת תערוכת 'אקספו' של מילאנו, איטליה, תחשוף אלפא את 'ג'וליה' – המכונית שעליה היא עובדת כבר משנת 2009, ואשר השקתה נדחתה משנת 2013 ועד עתה מפני שמנכ"ל קבוצת פיאט לא היה מבסוט מן העיצוב הראשוני שלה.

    אלפא-רומיאו, בעבר יצרנית מכוניות מרגשת, לאחר מכן חברה לא רעה בבעלות ממשלתית, ולבסוף חטיבה עם סמל נאה ועיצובים נחמדים בתוך קבוצת פיאט, כבר מזמן לא מייצרת מכוניות עם נשמה אלא כאלה שהן רק צל חיוור של המורשת המוטורית של סמל ה'דרקון-בולע-תינוק'.

    alfaromeo_logo_2013

    לא אנחנו אומרים את זה אלא סרג'יו מרקיונה, המנכ"ל הכל יכול של קבוצת פיאט אשר עושה בשנים האחרונות מאמצים אדירים לשקם את הקבוצה כולה ואת אלפא בפרט, והוא אמר זאת במפורש במספר הזדמנויות.

    כיום, עם מכירות בהיקף של מעט יותר מ-70 אלף מכוניות בשנה, לאלפא-רומיאו אין זכות קיום אלא אם היא תייצר מוצרים נחשקים במיוחד, וזה בדיוק מה שעומד לקרות, כך מבטיחים לנו ראשי פיאט.

    מעט מאד פרטים דלפו עד היום אודות ג'וליה החדשה – מכונית שאמורה להתמודד מול ב.מ.וו. סדרה 3, מרצדס C קלאס ואאודי A4 – וזה לא במקרה: אנשי פיאט הפקידו את הפרויקט כולו בידי קבוצה קטנה של מהנדסים אשר פעלה כיחידה עצמאית, ומוקמה בסמוך לעיר מודנה בצפון איטליה, לא הרחק ממקומות מושבן של פרארי ומזראטי.

    לקברניטי פיאט ברור שהסיכוי היחיד של אלפא-רומיאו לשרוד הוא אם היא תביא איתה משהו מיוחד, אקזוטי, מרתק, כזה שיפרוט על נימי הנפש ולא רק על השכל, ולצורך זה הם בונים על הקשר עם מזראטי בכל הקשור ליתרון לגודל – באמצעות התבססות על פלטפורמות ומכלולים משותפים, ועל חברה אחרת בקבוצה, פרארי, בכל הקשור לטכנולוגיית ההנעה.

    ג'וליה – כמו מתחרותיה הגרמניות – תהיה בעלת הנעה אחורית ותחלוק כמה מכלולי פלטפורמה עם מזראטי ג'יבלי, אבל היא תוצע גם עם הנעה כפולה.

    בניגוד למתחרים הגרמנים, שמשקיעים לא מעט במערכות סיוע לנהג, ג'וליה אולי תציע מערכות התראה בטיחותיות אבל תתרחק ממערכות שנוטלות את השליטה במכונית – וזאת אולי כקריאת תיגר על המכונית האוטונומית הממשמשת ובאה, ועל עודף התחכום האלקטרוני של הגרמניות, אשר לדברי אנשי פיאט "מוציא את הנשמה" מן המכונית.

    הלב שלך בנוי לזה?

    לפני קרוב לחודשיים הכריזו קברניטי פיאט על השקעה של כחצי מיליארד אירו בפיתוח ובייצור של שני מנועים חדשים מתוך מגוון של חמישה מנועים שיניעו את כל קו המוצרים של אלפא.

    גם לגבי המנועים החדשים נפוצו שמועות רבות ושונות, פרטים מדויקים ייוודעו ודאי בשבוע הבא, אבל מה שברור הוא ששני המנועים החדשים ייוצרו במפעל המנועים בעיר טרמולי באיטליה.

    ההערכה הראשונית הייתה שמנועי הטורבו-בנזין הבסיסיים, בעלי ארבעה צילינדרים, יהיו בנפחי 1.4 (110-180 כ"ס) ו/או 1.8 ליטרים (200-230 כ"ס), אבל כעת יש שטוענים שמנוע הארבעה צילינדרים יהיה דווקא בנפח 2.0 ליטר ויספק בגרסתו הבסיסית כמעט 250 כ"ס (בין 230 ל-245, תלוי לאיזה מקור להאמין) ולפחות 300 כ"ס בגרסתו החזקה.

    בפסגת ההיצע יעמוד מנוע V6 אשר מבוסס (לכל הפחות לטובת יחסי הציבור) על טכנולוגיה של פרארי ועשוי גם הוא להופיע בשני נפחי מנוע: 2.5 ו/או 3.0 ליטרים, ולספק כ-510 כ"ס בגרסה הבכירה שלו. בנוסף יוצעו גם שני מנועי טורבו-דיזל.

    במקור, כאמור, העבודה על ג'וליה – מחליפתה של אלפא 159, החלה כבר בשנת 2009 והיא אמורה הייתה להיות מושקת בשנת 2011, השקה שנדחתה בשנתיים לצורך תכנון מחדש ואז בשנתיים נוספות לאחר שמרקיונה, כאמור, לא היה מרוצה מן התוצאה.

    לאחר הצגתה הצפויה בשבוע הבא אמורה ג'וליה לככב ולאסוף הזמנות בתצוגה של אלפא-רומיאו בתערוכת פרנקפורט, באוקטובר השנה. מכירותיה באירופה, וגם בישראל, צפויות להתחיל ברבעון הראשון של השנה הבאה.

    צעד קטן לאיטלקים

    כדי לשרוד בתעשיית הרכב בימינו חייבת אלפא-רומיאו להגדיל משמעותית את היקפי הייצור שלה ולצורך זה עליה לחדש בדחיפות את מגוון הדגמים כולו – למעט כמובן הדגם הסופר אקזוטי 4C.

    בתוכנית שעליה הכריז מרקיונה בשנה שעברה בדטרויט, ערב הקמתה של החברה המאוחדת פיאט-קרייזלר, כלולים לפחות עוד דגם של מכונית נוסעים גדולה יותר – מתחרה בפלח השוק של ב.מ.וו. מסדרה 5 ומרצדס E קלאס, מכונית קטנה יותר – ג'ולייטה חדשה בעלת הנעה אחורית אשר תחליף את ג'ולייטה הנוכחית, ושני קרוס-אוברים בגודל בינוני וגדול.

    במקביל צפויה אלפא-רומיאו להפסיק לייצר את 'מיטו', אשר מבוססת על פיאט פונטו הוותיקה, להתמקד בפלחי השוק הרווחיים יותר, ולמרות זאת להגיע להיקפי ייצור של כ-400 אלף מכוניות בשנה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.