• Ad
  • עוד לא נרגענו מפרשיית כריות האוויר של טקאטה ושוב המוניטין ובקרת האיכות הגבוהה המאפיינים את תוצרי ארץ השמש העולה מוטלים בספק כשמתברר כשיצרנית המתכות השלישית בגודלה במדינה סיפקה לתעשיית הרכב, במשך שנים, מתכות שלא עמדו במפרט הטכני הנדרש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עוד לא באמת הצלחנו להתאושש מפרשיית כריות האוויר של טקאטה היפנית שבמשך שנים דאגה להעלים עדויות וראיות בנוגע למנגנון נפץ מסוכן שהיה קיים בכריות האוויר מתוצרתה, וכעת מסתבר שענקית יפנית נוספת ככל הנראה עיגלה פינות וסיפקה מוצרים מאיכות נמוכה, בין היתר לכמה מיצרני הרכב הגדולים בעולם ואפילו ליצרנית המטוסים בואינג.

    הפעם מדובר ביצרנית המתכות Kobe Steel, חברה שהוקמה בראשית המאה ה-20 ונחשבת לשלישית בגודלה בתחום זה בארץ השמש העולה.

    עוד ב-TheCar:
    ארצות הברית: יצרניות הרכב כשלו בניסיון לאסור שיפורי רכב
    תופעה מוזרה: יותר ויותר חלונות גג מתנפצים מעצמם
    יש תקווה למלשינים: חקיקה אמריקאית תתגמל עובדים שידווחו על כשלי בטיחות

    בקרת האיכות היפנית אמנם נחשבת לאחת הטובות בעולם אך מסתבר שב-Kobe Steel במשך זמן לא מבוטל סיפקו מתכות שונות, בתחילה דובר בעיקר על  נחושות ואלומיניום אך ככל שנצברים הנתונים מתברר שמדובר גם בפלדה, שלא עמדו במפרט הטכני שלהן בכל הנוגע לעמידות, לחוזק, לגמישות ולמוליכות.

    ככל שמתבררים יותר פרטים עולה כי לא פחות מ-500 חברות קיבלו מ- Kobe Steel מתכות שלא עמדו במפרט. אמנם אין ספק שחברות שמכבדות את עצמן צריכות לערוך בקרות איכות לכל הרכבים והחומרים המרכיבים את המוצרים שלהם, אך בפועל ברור שהבדיקות הן מדגמיות ולא פעם לוקחות בחשבון את המוניטין של הספק.

    בין יצרניות הרכב שכבר ברור שהשתמשו במתכות שלא עמדו בתקן שיצרה Kobe Steel ניתן למנות את טויוטה, ג'נרל מוטורס, הונדה, ניסאן, מאזדה, מיצובישי, סובארו, פורד ואחרות.

    בשלב זה לא לגמרי ידוע אלו מתכות פגומות שימשו את יצרני הרכב האמורים ובשלב זה לא נודע על כשלים טכניים ומכניים או חמור מכך – על בעיות בטיחותיות שהתגלו בכלי רכב בהם נעשה שימו במתכות של  Kobe Steel.

    מנכ"ל חברת המתכות, הירויה קוואסקי, הביע חרטה עמוקה על המחדל: "האמינות של החברה הותיקה שלנו צנחה לאפס, ערך המניות צלל ואנו נעשה מאמצים להחזיר את האמון של הלקוחות והציבור בהקדם האפשרי". בכל מקרה, כך מצהיר המנכ"ל, בשלב הראשון החברה תשקיע את מירב המאמצים כדי לחקור ולגלות בדחיפות האם הייתה לשימוש במתכות הפגומות השפעה כלשהי על בטיחות ועמידות המוצרים שנבנו מהן ובמקביל תגיש דו"ח מפורט על השתלשלות השערוריה והיקפה לממשלת יפן בתוך שבועיים.

    טויוטה והונדה כבר אישרו כי עשו שימוש במתכות עם דירוגים כוזבים שסופקו על ידי Kobe Steel בדלתות, מכסי מנוע וחלקי מרכב חיצוניים נוספים במכוניות מתוצרתן וכעת הן בודקות אם ואלו השפעות היו להן.

    גם ג'נרל מוטורס הודיעה כי היא מודעת לכך שככל הנראה קיבלה מהחברה מוצרי אלומיניום ונחושת עם סטייה מהותית מהמפרט המובטח וכעת בקונצרן בוחנים היכן בדיוק נעשה שימוש באותן מתכות. בשלב זה אין להם מסקנות בנושא.

    צפירת הרגעה מסוימת נשמעה מכיוונה של יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, חברת בואינג, שהדובר שלה טען שלמרות שהחברה עשתה שימוש במוצרים של חברת המתכות היפנית היא אינה חוששת מבעיה בטיחותית מאחר שכל מצר או חומר גלם המשמש לרכיבים מרכזיים העלולים להשפיע על בטיחות הטיסה נבחן באופן מעמיק ובלעדי על ידי אנשי בואינג ורק לאחר אישורם הספציפי מוצא את דרכו למטוס הממריא השמיימה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ענקית יפנית סיפקה מתכות פגומות לתעשיית הרכב במשך שנים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.