• Ad
  • קלארקסון עושה קן בלוק וב.מ.וו מדגימה תדלוק במהלך דריפט בדרך לשיא גינס חדש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מתחרה חדש לקן בלוק? סדרת אימוני הג'ימקאנה של בלוק הפכו אותו ככל הנראה לכוכב המוטורי גדול ביותר ברשת בעשור האחרון וזכו לשלל חיקויים, טובים יותר או פחות.
    במרבית המקרים מדובר בסרטונים חובבניים למדי, אך במהלך השנים פגשנו גם בכמה סרטונים מרשימים מאוד,הן מבחינת הפקה והן בכל הקשור לביצועי הנהיגה, שנוצרו על ידי נהגים שכנראה שאפו לזכות בקמצוץ מהתהילה לה זוכה בלוק.
    לפני כמה ימים עלה לרשת סרטון דריפטינג נוסף בהשראתו של בלוק, אך בניגוד לחיקויים עד כה שנוצרו על ידי נהגים אנונימיים יחסית הפעם אוחז בהגה לא אחר מאשר ג'רמי קלארקסון.
    ג'רמי קלארקסון הוא ללא ספק דמות שמוכרת לכמעט כל חובב רכב מסביב לגלובוס. קלארקסון הגיע למעמדו המיוחד בזכות סגנון הגשה לא שגרתי וותק של 30 שנים תמימות על המרקע בפריים טיים, עד לפני שנתיים ב"טופ גיר" של ה-BBC ובשנתיים האחרונות ב-"The Grand Tour" בהפקת אמזון.

    עוד ב-TheCar;
    קן בלוק עולה לעננים
    ניצלה מתעשיית הבשר ותכננה מסלול דריפטינג
    ג'רמי קלארקסון עשוי להשלח ל-3 שנים בכלא בארגנטינה
    צפו: עושים כבוד לישראל, על הצד

    למרות שבשנים האחרונות קלארקסון זכה גם ללא מעט כותרות לא מאוד מחמיאות בשל מזגו החם בעיקר בשל ריב שיצא משליטה עם עוזר מפיק של טופ גיר, שלא דאג לשמור לכוכב התוכנית ארוחה חמה בסיום יום צילומים מתיש, אף אחד לא חולק על כך שמעבר להיותו מוכשר, קלארקסון הוא גם אדם חרוץ מאוד שכבר שנים חורש את העולם לאורכו ולרוחבו לצורך צילומים לתוכניות הרכב בהן הוא מככב.
    יתכן שקלארקסון קצת מקנא בבלוק שזוכה לתהילה דומה לשלו בקרב חובבי הרכב בהרבה פחות מאמץ בזכות לא יותר מכמה סרטונים קצרים בודדים שהפיק ויתכן אולי שבגיל 57 עיתונאי הרכב הבריטי בודק אופציות למקרה שיאלץ לחפש מקור פרנסה חדש לקראת הגיל השלישי. בכל מקרה, כשבאמתחתו ניסיון של שנים בהן הוא שם על הצד כמעט כל מכונית ספורט ביקום, ממאזדה מיאטה ועד למקלארן P1, ותקציב הפקה בלתי מוגבל – התוצאה בהחלט מרשימה מאוד.

    "פארמקאנה" הוא סרטון הומאז' לבלוק הכולל שלל אלמנטים המוכרים היטב מסרטוני הג'ימקאנה. עם זאת, בניגוד לנוף האורבני או התעשייתי המשמש כרקע בסרטוניו של בלוק, קלארקסון בחר בסביבה פסטורלית יותר, בחווה כפרית שהוא מפר את שלוותה בהחלקות בין אסמים, חרישת שדות על הצד ואף מוצא דרך מקורית להחזיר את החיות מהאחו למכלאה.

    עם זאת, מי שיתבונן היטב בוודאי ישים לב לקראת סוף הסרטון שהאימפרזה STI של קלארקסון נראית חבוטה למדי עם מעיכות בפגוש האחורי ושמשה קדמית סדוקה, זאת על אף שבגרסה ששודרה ב"The Grand Tour" הביצוע מושלם ולמעט צילומי תקריב מפחידים של עוויתות בפניו של קלארקסון לא רואים אותו פוגע בדבר.


    אם אתם מחפשים פתרון לתעלומה כנראה תוכלו למצוא אותו בטריילר של הפרק שעלה לרשת ובו ניתן לראות שלא מדובר בצילום בטייק אחד וממש לא הכל הלך חלק בצילומים שכללו כמה מפגשים כואבים עם עצמים דוממים. גם בסרטוניו של בלוק ניתן לראות בכמעט לאורך כל הנתיב המון סימני צמיגים המעידים על מספר לא מבוטל של טייקים עד להגעה לשוט הנבחר.

    ואם כבר בנענוע ישבנים עסקינן, אי אפשר שלא להתייחס לשיא גינס ל"דריפט הארוך בעולם" שנקבע השבוע. ב-2013 מדריך הנהיגה יוהאן שוורץ קבע במתקן האימונים של ב.מ.וו בדרום קרולינה שבארצות הברית את שיא "הדריפט הארוך" כשעל סיפונה של ב.מ.וו M5 סטנדרטית לחלוטין (מהדור הקודם) הקיף מסלול החלקה מעגלי לא פחות מ-322 פעמים ולמעשה היה בדריפט רצוף במשך 82.5 קילומטרים.

    על אף שנראה כי מדובר בשיא גינס מהסוג שיקח הרבה זמן עד שמישהו ישבור אותו, עברה רק שנה עד שהוא נשבר על נהג גרמני בשם הרלד מולר שלקח טויוטה GT86 כמעט סטנדרטית לחלוטין עם 200 כ"ס בלבד והקיף מסלול החלקה מעגלי בטורקיה לא פחות מ-612 פעמים שהשלימו 144 קילומטרים על הצד.

    השקת הדור החדש של ה-M5, אשר אמנם מגיעה כסטנדרט עם הנעה כפולה אך כוללת גם מצב דריפט המעביר את כל הכוח לגלגלים האחוריים, תמרצה את יוהאן שוורץ לנסות להחזיר את השיא אליו אלא שהפעם הוא החליט לעשות את זה בענק והציב מטרה הזויה – החלקה רציפה על הצד במשך 8 שעות.

    מעבר לכשרון, כדי להיות כל כך הרבה זמן על הצד ברכב של 600 כ"ס יש צורך בלא מעט דלק, הרבה יותר ממה שמכיל מיכל סטנדרטי של הרכב.
    עצירות תדלוק כמובן אסורות, ואנשי ב.מ.וו יכלו כמובן פשוט להתקין מיכל דלק גדול בהרבה ממש כמו שעשה מחזיק השיא עם הטויוטה, אבל הם החליטו ללכת על משהו אולי פחות הגיוני אבל הרבה יותר פוטוגני – תדלוקים תוך כדי החלקה.


    את ההשראה הם לקחו מעולם התעופה ובכל פעם שמפלס הדלק במיכל ה-M5 התקרב לקו האדום למסלול הדריפט נכנסה M5 נוספת שהתחילה להחליק אף היא על הצד, קרוב ככל הניתן למכוניתו של שוורץ. כשהמרחק היה קרוב מספיק, בתזמון מושלם, איש הצוות במכונית התדלוק חיבר את צינור ההזנה לפיית התדלוק המיוחדת שהותקנה במכונית שניסתה לשבור השיא ואלו החליקו במקביל עד סיום התדלוק.

    למעט נשיקה קלה באחד התדלוקים זה עבד מצוין ובסיום ארבעה תדלוקים, לא פחות מ-8 שעות ויותר מ-2,000 הקפות על הצד נקבע שיא גינס מדהים עם דריפט שנמשך ללא הפסקה – לידיעת כל אלה שמתעקשים לעוף על עצמם אחרי שהצליחו לעשות חצי כיכר על הצד – לא פחות מ-372 קילומטרים על הצד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    על הצד: שיא גינס מעושן קיצוני ומתחרה מפתיע לקן בלוק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.