• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    האם גם מכוניות מתוצרת קרייזלר היו מעורבות בתאונות דומות לאלה של ג'נרל מוטורס, שנגרמו בגלל מתגי התנעה פגומים? מינהל הבטיחות האמריקני חוקר כעת את כל יצרני הרכב

    מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני (NHTSA) פרסם אתמול הודעה לעיתונות בה נאמר שאנשיו פתחו בשתי חקירות שנוגעות ל-1.2 מיליון כלי רכב מהמותגים קרייזלר, ג'יפ ודודג'. זאת בנוגע לתאונות שנראות דומות מאד לאלה שהעלו בחצי השנה האחרונה את ג'נרל מוטורס על המוקד: תאונות שנגרמות בכלל מתגי התנעה פגומים.

    באופן כללי, ובעקבות פרשת 'סוויצ'גייט' של ג'נרל מוטורס שבה נמתחה ביקורת קשה על אוזלת ידו של מינהל הבטיחות באיתור הבעיה, החל המינהל לבחון לעומק את כל המידע שבידיו שנוגע לתאונות שנגרמו בגלל דימום מנוע.

    התוצאה הראשונה של החקירה הרחבה הזאת היא שתי הבדיקות לעומק בקבוצת קרייזלר, כשגם כאן החשש הוא שהעברה לא רצונית של מתג ההתנעה ממצב "פועל" למצב "המתן", אשר מדוממת את המנוע, גרמה לאובדן שליטה במכוניות ולתאונות.

    החקירה הראשונה נוגעת ל-525 אלף כלי רכב מדגמי ג'יפ גראנד צ'רוקי וג'יפ קומאנדר משנות הייצור 2005-2007 שבהם החשש הוא שנגיעה לא רצונית של הברך של הנהג גורמת לכיבוי המנוע. גם כאן, כמו בפרשת 'סוויצ'גייט', הבעיה העיקרית (שנבדקת) היא שהעברת המצב במתג ההתנעה מנטרלת גם את כריות-האוויר, ומונעת מהן לפעול בעת התאונה.

    החקירה האחרת, גם היא בנושא דומה, בוחנת את האפקטיביות של קריאה לתיקון שכבר בוצעה בעבר על-ידי קרייזלר לכ-700 אלף כלי רכב מדגמי 2008-2010 של דודג' גרנד קרוואן (ומקבילו קרייזלר טאון אנד קאונטרי), וכן דודג' ג'רני.
    התיקון בכלי רכב אלה בוצע כבר בשנים 2010-2011, אבל ממספר תלונות שהתקבלו במינהל עולה שבעיית דימום המנוע התרחשה גם לאחר ביצוע התיקון.

    בהודעה לעיתונות של המינהל נאמר ששם בודקים כעת סוגיה רחבה יותר, שנוגעת לכל יצרני הרכב והדגמים השונים שלהם: כיצד משפיע מצב מתג ההתנעה על תוכנת ההפעלה של כריות-האוויר, ובמילים אחרות – האם בכל מצב אחר מאשר "פועל" הן מנוטרלות.

    חשוב להדגיש שבניגוד לפרשת 'סוויצ'גייט', שבה ידוע על כמה עשרות תאונות וכמה עשרות הרוגים כתוצאה ישירה מן התכנון הלקוי של מתג ההתנעה, ובניגוד לפרשה החמורה יותר של הסתרת המידע הרלבנטי בתוך החברה ואי-טיפול בבעיה במשך כעשור – במקרה של קרייזלר לא ידוע למינהל הבטיחות על פצועים או הרוגים, ועדיין אין אפילו מידע קונקרטי לגבי תאונות שבהן לא נפתחו כריות-אוויר.

    החקירה, כך מסבירים במינהל, נפתחה בעקבות קבלת כחמישים תלונות של בעלי רכב בנוגע לדימום מנוע כתוצאה מהעברה לא רצונית של מתג ההתנעה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    עכשיו גם בקרייזלר: נחקר קשר בין מתגי התנעה לתאונות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.