• Ad
  • כשנה לאחר שהוגשה הצעת חוק שביקשה להעניק הנחה בביטוח החובה לנהגים שומרי שבת, חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב הגישו אתמול הצעה דומה. אלא שכעת גפני הוא יו"ר ועדת הכספים, ואם חברות הביטוח או משרד האוצר יבקשו להתנגד להצעה הן עלולות להצטער על כך
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רוצים הנחה בביטוח חובה? כדאי שתתחילו לשמור שבת ותימנעו מנהיגה ביום המנוחה השבועי. חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב מסיעת יהדות התורה הניחו אתמול (ב') הצעת חוק, ובה הם מבקשים לקבוע שחברות הביטוח יוכלו להעניק הנחה בפרמיית ביטוח החובה שמשלמים נהגים שומרי שבת.

    על-פי דברי ההסבר של הצעת החוק, מאות אלפי נהגים שאינם נוהגים בשבתות וחגים נמצאים בסיכון מופחת להיפגע בתאונות דרכים, ולכן ראוי להעניק להם הנחה בפרמיית הביטוח. למעשה, חברי הכנסת מקלב וגפני סבורים שנהגים שומרי שבת מסבסדים את שאר הנהגים: "כיום, המבוטחים שומרי שבת וחג מממנים בפרמיה גבוהה את אלו הנוהגים בכל ימות השנה".

    לפי הצעת החוק, ההנחה לשומרי שבת תתאפשר באמצעות הכללת משתנה חדש שיאושר לשימושן של חברות הביטוח: "מוצע כי חברות הביטוח יוכלו לכלול במשתנים לצורך קביעת פרמיית הביטוח, את העובדה שעבור אוכלוסיה זו הרכב מושבת בשבתות וחגים".

    הצעת החוק של גפני ומקלב דומה בעיקרה להצעה שהגישו השניים לפני כשנה, ובבסיסה עומדת הנמקה זהה: מי שאינו משתמש בכלי הרכב שלו במשך כ-16% מימות השבוע (כך חישבו ומצאו חברי הכנסת), זכאי להנחה בביטוח החובה שכן הוא חושף לסיכון מופחת למעורבות בתאונת דרכים.

    ובכל זאת, הצעת החוק שהונחה אתמול על שולחנה של הכנסת שונה בכמה נקודות חשובות. ראשית, הצעת החוק שהוגשה בשנה שעברה ביקשה לחייב את חברות הביטוח להעניק שיעור מינימלי של הנחה לנהגים שומרי שבת: 15% לפחות. הצעת החוק החדשה אינה כוללת שיעור הנחה מינימלי, ולמעשה משאירה את שיעור ההנחה לשיקול דעתן של חברות הביטוח. לכן, הנוסח המעודכן של ההצעה עשוי להיתקל בהתנגדות פחותה מצד חברות הביטוח.

    שינוי נוסף ואולי חשוב הרבה יותר נוגע לזהותם של יוזמי הצעת החוק: אמנם חברי הכנסת גפני ומקלב הופיעו ברשימת היוזמים של ההצעה שהוגשה בשנה שעברה, אך באותה עת נמנתה סיעת יהדות התורה עם שורות האופוזיציה. כעת, בכנסת ה-20, סיעת יהדות התורה חברה בקואליציה, וח"כ גפני אף משמש כיו"ר ועדת הכספים – ועדה שמרכזת עוצמה רבה, ומשפיעה בין השאר גם על ענף הביטוח. וכאשר יוזם הצעת חוק הוא יו"ר ועדה חשובה וחזקה, משרדי הממשלה, חברות במשק ולוביסטים נוטים לנהוג בזהירות יתרה כאשר הם מבקשים להתנגד ליוזמת חקיקה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    עוד ניסיון: נהגים שומרי שבת יקבלו הנחה בביטוח?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.