• Ad
  • כל המכוניות הקטנות שנבחנו על ידי פרויקט GlobalNCAP רוסקו לחתיכות במבחן ומציעות הגנה מחפירה לנוסעים בהן. בכל ארבע דקות נהרג אדם בתאונת דרכים בהודו.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פרויקט 'גלובל NCAP', שהוא אחת הנגזרות החדשות של פרויקט EuroNCAP האירופי ששינה מן הקצה לקצה את התייחסותן של יצרניות הרכב לבטיחות הפאסיבית של מכוניות, פרסם תוצאות מזעזעות של מבחני ריסוק שערך לשבעה דגמים של חמש מכוניות בהודו.

     

    Hyundai EON 9988

     

    יצרניות רכב עולמיות גדולות כמו רנו – שהייתה הראשונה ליהנות ממוניטין בתחום הבטיחות הפאסיבית לפני כעשור וחצי, וכן יונדאי וסוזוקי, מייצרות ומוכרות בהודו מכוניות שברובן לא מציעות בכלל כריות-אוויר בטיחותיות ולא מסוגלות להציע אפילו הגנה בסיסית לנוהגים ולנוסעים בהן.

    תוצאות מבחני הריסוק פורסמו בהודו לרגל 'ועידת הבטיחות ההודי של כלי רכב', שנערכה השבוע בדלהי, ולפיהן כל המכוניות שרוסקו קיבלו את הציון העגול והמחפיר של אפס כוכבים בהגנה על הנוסעים בעת ריסוק חזיתי.

    בהקשר הישראלי, התוצאה המטרידה ביותר היא של סוזוקי סלריו שמכירתה אצלנו החלה לאחרונה, וזאת לאחר שקיבלה ציון חלש מאד גם במבחני הריסוק האירופאים.

    צריך להדגיש אמנם שהדגם שנמכר בהודו גם מיוצר שם, לעומת הדגם בעל ההגה השמאלי שנמכר אצלנו ומיוצר בתאילנד, וכן שבישראל נמכרת המכונית הזאת עם 6 כריות אוויר לעומת 4 כריות שהותקנו במכונית שנבחנה באירופה, ובכל זאת מדובר באותה פלטפורמה ובמידה רבה גם אותו מרכב.

     

     

    המכונית שחטפה את המכה הקשה ביותר בסדרת המבחנים שפורסמה היא המיני קרוסאובר החדש של רנו – 'קוויד', וזאת בגלל מספר סיבות.

    ראשית, דגם זה נבחן על-ידי גלובל NCAP בשלוש גרסאות שונות, אחת מהן עם שתי כריות-אוויר, וכולן קיבלו אפס כוכבי בטיחות.
    שנית, 'קוויד' הוא להיט מכירות בהודו, דגם שהקפיץ לאחרונה את סך המכירות של רנו בתת היבשת ב-211%.

    קוויד של רנו הוצג בדיוק לפני שנה, גרסת הבסיס שלו נמכרת בהודו תמורת שווה ערך ל-3,927 דולר, ולפי אתר האינטרנט של רנו מוצעת הגרסה המאובזרת ביותר שלו עם כרית-אוויר בטיחותית אחת בלבד, לנהג.

    דגם נוסף שכלול ברשימת הבושה הוא אאון (EON) של יונדאי, מכונית מיני שמיוצרת בהודו.

     

     

    בהודעה לעיתונות שפרסם פרויקט גלובל NCAP צוטט דויד וורד, המזכ"ל כך: "התוצאות האחרונות מדגימות את החשיבות של מרכב מכונית שיכול להישאר יציב בעת תאונה, וכן את החיוניות של התקנת לכל הפחות כריות אוויר קדמיות לנהג ולנוסע שלצידו. מאד מפתיע שיצרנית כמו רנו הציגה בתחילה את קוויד ללא רכיב חיוני זה.
    גלובל NCAP מאמין שאסור שבאף מקום בעולם יפותחו מכוניות שהן כל כך בבירור מתחת לרמה. יצרניות רכב חייבות להבטיח שדגמים חדשים שלהן עוברים לכל הפחות את דרישות המינימום של תקנות הריסוק האירופיות, ומותקנות בהן כריות-אוויר בטיחותיות. אנחנו מקדמים בברכה את מאמציה של רנו לתקן זה, ומצפים לבצע מבחני ריסוק לדגמים המשופרים. לרנו יש היסטוריה טובה מאד של הישגים בתחום בטיחות רכב באירופה והיא צריכה להפגין את אותה רמת מחוייבות גם כלפי הלקוחות שלה בהודו.

    תוצאות מבחני הריסוק מדגישות את החשיבות של החלטת ממשלת הודו לחייב מבחני ריסוק חזית וצד לכל המכוניות החדשות במדינה החל באוקטובר 2017. חקיקה כזאת היא מחוייבת המציאות כדי להבטיח שהרמות המינימליות של הגנה ליושבי המכוניות, אשר מקובלות באירופה, יוצעו גם לאזרחי הודו. יחד עם זאת, יצרניות הרכב לא צריכות להמתין לחקיקה, ואנחנו מפצירים בהן לפעול כדי לחסל בהקדם האפשרי מצב שבו הן מייצרות דגמים עם רמת בטיחות של אפס כוכבים".

    מבחני הריסוק של חמש המכוניות בוצעו במהירות המקובלת של 64 קמ"ש בלבד, ובנוסף לדגמים שנזכרו רוסקו גם דגם נוסף של סוזוקי – 'אקו', וג'יפ של מהינדרה שנקרא 'סקורפיון".

     

    טבלת תוצאות מבחני ריסוק מכוניות בהודו

     

    בשלוש השנים האחרונות נבחנו 16 דגמים של מכוניות שמיוצרות בהודות במבחני NCAP, רק שניים מהם קיבלו ארבעה כוכבים, ואלה היו דגמים מתוצרת טויוטה ופולקסווגן.

    בתגובה לתוצאות המבחן, ולהודעת גלובלNCAP פרסמה רנו הודעה שנשמעת כאילו שהיא מוסיפה חטא על פשע: כל הדגמים של רנו, כך נטען בהודעה, לא חרגו מתקני הבטיחות שנקבעו על ידי השלטונות ההודים.
    עם זאת באותה הודעה נכתב גם שרנו מחויבת לעמוד בתקנות הריסוק החדשות שצפויות להיכנס לתוקף בהודו ב-2017, מה שאומר שכל כלי הרכב הקיימים שהיא מוכרת שם יהיו חייבים לעמוד בתקנות הבטיחות רק בשנת 2019 (להבדיל מכלי רכב חדשים שיימכרו לאחר כניסתן של התקנות לתוקף).

    בהודו, שאוכלוסייתה מונה כמיליארד ורבע בני אדם, נהרג אדם בתאונת דרכים בכל ארבע דקות, וראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, התחייב שממשלתו תנקוט בצעדים כדי לצמצם את המוות המיותר הזה.
    אלא שהצהרות לחוד ומעשים לחוד – כמעט שנה חלפה מאז נאמרו הדברים, תקנות חדשות טרם נוסחו, ובהודו נערכות בימים אלה בחירות חדשות – סיטואציה שנשמעת מוכרת מאד לאזניים ישראליות.

    פרויקט גלובל NCAP הוקם במטרה להפיץ את הבשורה החשובה של מבחני EuroNCAP לרחבי העולם וכדי שאף מכונית לא תיוצר באף מקום מבלי להציע לכל הפחות הגנה בסיסית ליושבי הרכב.

    לאחרונה פרסם הפרויקט מבחנים שהצביעו על תוצאות מחפירות דומות בדגמים שנמכרים בדרום אמריקה גם על-ידי יצרניות רכב ענקיות כמו ג'נרל מוטורס.

    מבחינתנו בישראל אמנם לא אמורה להיות סיבה מיוחדת לדאגה, היות שהתקינה האירופית, לפיה מיובאות רוב המכוניות לישראל, היא כיום המחמירה ביותר בעולם בתחום הבטיחות.
    יחד עם זאת, משרד התחבורה הישראלי פועל להקלות שונות ביבוא רכב, לכאורה כדי להגביר את התחרות בשוק, ומצד שני עד היום הוכיח חוסר מקצועיות מוחלט בטיפול בקריאות לתיקון, כפי שהודגם למשל בפרשת כריות-האוויר של טקאטה.

    את תגובת משרד התחבורה נפרסם אם וכאשר נקבל כזאת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סרט הודי: חמש מכוניות, אפס כוכבים במבחן הריסוק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.