• Ad
  • סקודה נכנסת עם קודיאק לעולם של הגדולים

    קודיאק, הקרוס אובר הגדול ביותר של סקודה, הוא לא רק יריב חדש בקטגוריה של יונדאי סנטה פה וניסאן אקסטרייל אלא יהיה כנראה חוד החנית בחדירה של הצ'כים לשוק האמריקני
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אתמול בלילה (חמישי), באירוע רב משתתפים שערכה סקודה בברלין, גרמניה, היא חשפה באופן רשמי את הקרוסאובר הגדול שלה – קודיאק, שנקרא על שם זן דובים שעל שמם נקרא גם אחד האיים של אלסקה.

     

    חשיפת סקודה קודיאק 006

     

    אל החשיפה הראשונית של הכלי, לקראת תערוכת פריז שתיערך בסוף החודש, הוזמנו כאורחי סקודה יחד עם כ-600 עיתונאי רכב מ-31 מדינות ברחבי העולם, וזו הפעם הראשונה שבה התאפשר לחזות בגרסה הסדרתית של הכלי.

    קודיאק הוא כלי הרכב הגדול ביותר של סקודה בינתיים, וכמו מכונית הדגל של החברה, סופרב, גם הוא מבוסס על פלטפורמת MQB של קבוצת פולקסווגן. אנשי סקודה מבטיחים שלמרות שזהו אחד הכלים הגדולים והמאובזרים ביותר בקטגוריה שלו הוא יימכר – לפחות באירופה – ב"מחירים תחרותיים".

    בישראל צפויה המכירה של קודיאק להתחיל רק ברבעון השני של השנה הבאה, סביב אפריל-מאי, ורק אז נדע מה יהיה במפרט המדויק שאיתו הוא יוצע בארץ, ומה יהיו המחירים של גרסאותיו השונות. עד אז נוכל לקוות שאנשי היצרן, והיבואן, יסכימו ביניהם למצב את קודיאק גם בישראל ברמת מחירים שתזעדע את השוק ותקביל לאסטרטגיה האירופאית של היצרנית.

    סקודה מתייחסת במלוא הרצינות לקודיאק, וזה ניכר בין השאר ברמות גבוהות מאד של אבזור שבו הוא מצויד – חלקו כסטנדרט וחלקו כאופציה. בעיקר בולטת ההשקעה במערכות סיוע לנהג, קישוריות לאינטרנט ושליטה במערכת המתלים.

    שום דבר לא מפתיע במגוון של חמשת המנועים שאיתו מושק קודיאק באירופה בשלב ראשון, שכולם לקוחים מן המגוון הנוכחי של קבוצת פולקסווגן: שני מנועי טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר ושלושה מנועי טורבו-בנזין. הבסיסי בין מנועי הבנזין הוא 1.4 ליטר ומעליו 1.4 חזק יותר ו-2.0 ליטר, ובעתיד הלא רחוק תוצע גם גרסת הנעה היברידית-נטענת.

    קודיאק אמנם מציע ממדים די דומים למקובל בקטגוריית הקרוסאוברים הגדולים, אבל יושב על אחד מבסיסי הגלגלים הארוכים ביותר ומציע את נפח תא המטען הגדול ביותר – ולטענת סקודה גם את המרחב הפנימי הגדול ביותר בקטגוריה. זאת גם בגרסת החמישה מושבים וגם בגרסת השבעה מושבים, אשר צפויה לעשות חיים קשים למיצובישי אאוטלנדר החדש שבדרך.

    אורכו של קודיאק 470 ס"מ, רוחבו 188.2 ס"מ וגובהו 167.6 ס"מ, ואורך בסיס הגלגלים שלו הוא 279.1 ס"מ, מה שמציב אותו כגרסה בעלת בסיס הגלגלים הארוך ביותר של פלטפורמת MQB של פולקסווגן, נכון להיום.

    העיצוב של קודיאק נראה בברור כחלק ממשפחת דגמי סקודה המודרנית, עם קווים ישרים ואלגנטיים שלקוחים מן הסופרב, ועם חרטום אופייני לפרצוף המשפחתי של היצרנית הצ'כית. אבל בזכות המבנה המוגבה שלו, והפרופיל שלו, הוא נראה כלי מאד יוקרתי ומרשים אשר יכול להציק אפילו לדגמי פרימיום כמו אאודי Q7 החדש (למרות שמבחינת הגודל הוא מתחרה ב-Q5 החדש) או וולוו XC90.

     

    חשיפת סקודה קודיאק 003

     

    באירוע ההשקה הבינלאומי לעיתונות – בשלב זה השקה סטאטית בלבד – נאמרו כמובן הרבה דברים בשבחו של הכלי החדש אבל מתוכם מעניינת ההתייחסות לעיצוב (עם הדגשה ראשונה של זהות מותגית ולאומית שמבוססת על אלמנטים כמו 121 שנות היסטוריה של סקודה או אמנות הקריסטל הצ'כית) ולכוונה לכלול בו את המערכות האלקטרוניות המתקדמות ביותר בתחומי הקישוריות והסיוע לנהג.

    מערכת 'סקודה קונקט' מבוססת על חיבור אינטרנטי קבוע ועל אפליקציות ייעודיות שסקודה פיתחה לצורך שימור הקשר הישיר בין הלקוח, הרכב ורשת השירות של סקודה – כזאת שמציעה ללקוח אפשרויות מעקב צמוד אחר המתרחש במכוניתו ולסקודה מעקב צמוד אחר הלקוח.

    היא אמנם לא מציעה שום דבר שטרם שמענו עליו אבל יש בה הרבה מאד תכונות שאף יצרנית מתחרה לא מציעה – החל מדיווחי תנועה עדכניים ושירותי 'גוגל ארת" ו'סטריט ויו' (שכוללים מחירי דלק בתחנות שונות, חדשות, מידע על מזג אוויר ומקומות פנויים בחניונים וכיוצ"ב), דרך הזמנת תור במוסך וכלה בהזעקת סיוע מיידי לאחר תאונה באמצעות מערכת eCall האירופאית.

    מערכות הנעה

    שני מנועי הטורבו-דיזל מספקים 150 ו-190 כ"ס ו-35 ו-41 קג"מ של מומנט בהתאמה.
    מנועי הטורבו-בנזין מספקים 125 כ"ס ו-21 קג"מ בגרסה הבסיסית (שהיא גם היחידה מבין גרסאות ההנעה הקדמית שמוצעת רק עם תיבת הילוכים ידנית), 150 כ"ס בגרסה הבאה (26 קג"מ), שמוצעת רק עם מצמד כפול ושבעה יחסי העברה בגרסת ההנעה הקדמית ועם מצמד כפול או הילוכים ידניים בגרסת ההנעה הכפולה, ו-180 כ"ס ו-33 קג"מ בגרסת ה-2.0 ליטר (שגם היא לא מוצעת עם תיבה ידנית אלא בגרסת ההנעה הכפולה).

    הגרסה הבסיסית של קודיאק, עם מנוע טורבו-בנזין והנעה קדמית, שוקלת 1,452 קילוגרם, ותצורת ההנעה הכפולה שוקלת 80 קילו נוספים.
    כמו בסופרב, גם קודיאק מציע את מערכת השליטה בהתנהלות המתלים והמנוע של קבוצת פולקסווגן, אשר מאפשרת לנהג בחירה בין אפשרות נסיעה חסכונית, נורמלית או ספורטיבית (באמצעות שליטה בתגובות המנוע, תיבת ההילוכים, ההיגוי והמתלים).

    בגרסאות ההנעה הכפולה מוצע גם מצב נוסף – נסיעה בשלג, אשר משנה את ההתנהגות מערכת בקרת היציבות ושל חלוקת כח המנוע בין הסרנים כדי לשפר את היציבות על דרכים חלקלקות.

    אחת האופציות שסקודה תציע בגרסאות היקרות יותר תהיה מתלים אדפטיביים, וגם מצב "שטח" שמשפר את יכולת התגובה של הכלי בטחים שונים.

     

    חשיפת סקודה קודיאק 002

     

    גדול מבפנים

    סביבת הנהג ותא הנוסעים של קודיאק הם הטובים ביותר שסקודה בנתה עד היום ועלולים לגרום גם לסופרב להחוויר בזכות מה שנראה כמו חומרי פלסטיקה ודיפון איכותיים מאד.

    סביבת הנהג נחלקת כעת באופן ברור יותר לשני אזורים וקיימת הפרדה מוחשית יותר בין עולמו של הנהג לזה של הנוסע לצידו.
    שורת המושבים השנייה מציעה מרחב רגליים וראש טובים מאד לשלושה נוסעים כמו גם פתחי מיזוג אוויר, ובנוסף לפיצול המושבים (60/40) אפשר גם להזיח אותם קדימה למרחק של 18 ס"מ כדי להגדיל את מרחב המטען מאחור, או – בגרסת השבעה מושבים – לאפשר לשניים שמצטופפים מאחור להניח איפה שהוא את הרגליים שלהם.

     

    חשיפת סקודה קודיאק 008

     

    כניסה למושב האחורי מתאפשרת לאחר הזזת המושב את האמצעי קדימה וקיפול המסעד שלו, אבל אי אפשר לקפל את כל המושב קדימה – מה שהיה מאפשר כניסה נוחה יותר ליושבים מאחור.

    כרגיל ברוב הקרוסאוברים בעלי 7 מושבים גם קודיאק לא מציע יותר מאשר מרחב מחיה מצומצם לילדים בשני המושבים האחוריים, אם כי נראה שהמצב שם טוב מאשר באאוטלנדר ובקיה סורנטו / יונדאי סנטה פה (אך כדי להכריע בוודאות יש להציב אותם זה מול זה).

    כאשר מקפלים את צמד המושבים של השורה השלישית נוצר משטח טעינה ישר וחלק עם נפח הטענה שלדברי סקודה אין גדול ממנו בקטגורה כולה: 720 ליטרים, או כ-2,065 ליטרים עם שורת מושבים אמצעית מקופלת. חשיפת סקודה קודיאק 007
    ואכן, נתון זה טוב מאלה של יונדאי סנטה פה וניסאן אקסטרייל, שגם לא מציעים את אחת האופציות של קודיאק – קיפול המושב שלצד הנהג לטובת הובלת חפצים באורך של 2.8 מטרים.

    אבזור כאורך הגלות

    רשימת האבזור של קודיאק ארוכה וכוללת לא מעט פריטים שלקוחים מעולמן של מכוניות היוקרה, כמו למשל משטח טעינה אלחוטי לטלפונים סלולריים שמותאמים לכך.
    מסך מגע בגודל 6.5 אינטש הוא המסך הסטנדרטי של מערכת המולטימדיה, אבל אחת האופציות היא למסך גדול יותר, בגודל 8 אינטש.

    מערכות הסיוע לנהג כוללות התרעת התנגשות עם בלימת חרום עצמונית, התרעת התנגשות עירונית עם בלימה במהירויות של עד 34 קמ"ש, בקרת שיוט אקטיבית, סייען פקקי תנועה, סייען חניה, וסייען נסיעה לאחור עם נגרר.

    מערכות המולטימדיה, הסיוע והבידור כוללת אופציות מעולם הפרימיום כמו כונן פלאש בגודל 64 גיגהבייט, אפשרות להפעלת נקודת חיבור אלחוטית (Wi-Fi WLAN), מצלמת 360 מעלות "ממבט הציפור" ועוד.

    גם מערכות הבטיחות כוללות את הבשורות האחרונות בתחום, כגון בלימה לאחר תאונה (כדי למנוע תנועה נוספת של הרכב), סגירה אוטומטית של החלונות וגג השמש כאשר מתקבלת התרעת תאונה, ועוד.

    בדרך לאמריקה

    לאחר שסקודה רשמה מספר שמות מותג שלה בארה"ב התעוררו לאחרונה שמועות בנוגע לכוונתה להתחיל לשווק מכוניות באמריקה, ומנכ"ל החברה לא רק שלא הכחיש אותן אלא אף אמר שסקודה לא יכולה להתעלם משוק שמייצג כרבע מן המכירות העולמיות של כלי רכב.

    קודיאק, ששייך לאחת הקטגוריות החזקות והרווחיות ביותר בארה"ב, נראה כמו המוצר המתאים ביותר לעמוד בראש מתקפה כזאת, ואולי זאת גם הסיבה שבגללה שברה סקודה את מסורת השמות ובמקום לפנות אל מאגר השמות ההיסטוריים שלה בחרה בשם שמקורו באמריקה.

    סקודה נאלצה כנראה לוותר על השם קודיאק עם סיומת באות K – זהו כאמור שמו של זן דובים שכ-4,500 מהם חיים על האי 'קודיאק' שנמצא בתחומה של אלסקה, ולכן בחרה בסיומת עם האות Q, אשר נשמעת זהה מבחינה פונטית.

     

    חשיפת סקודה קודיאק 004

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.