• Ad
  • סקודה ראפיד
    החלשות האירו מגיעה גם אל סקודה. היבואנית משיקה גרסאות בסיס חדשות ומוזלות לראפיד, ומוזילה מעט את מחירה של אוקטביה בגרסאות המנוע הבכירות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    'צ'מפיון מוטורס' מרחיבה את היצע תתי הדגמים של סקודה ראפיד עם גרסת מנוע חדשה לתצורת הסדאן ולתצורת הסטיישן (ספייסבק), עם תג מחיר פחות יקר.

    במקביל מודיעה היבואנית על שידרוג רמות האבזור בחלק מהדגמים, והוזלת מחירה של אוקטביה בגרסאות המנוע הבכירות: אוקטביה בגרסת 1.4 ליטר הוזלה ב-3,000 שקלים ל-141,000 שקלים וגרסת ה-1.8 ליטר ב-5,000 שקלים ל-150,000 שקלים.

    חידוש משמעותי יותר הוא הוספת גרסת מנוע ואבזור פחות יקרה לסקודה ראפיד, אשר משווקת בישראל בשתי תצורות מרכב: סדאן (למעשה 'ליפטבק') שנקראת פשוט 'ראפיד', וסטיישן שמוגדרת על-ידי היבואן כדגם נפרד כביכול, תחת השם 'ספייסבק'. שתי אלה שווקו עד כה בישראל בגרסה אוטומטית-רובוטית עם מנוע אחד: טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר (122 כ"ס). גרסת הסדאן (ראפיד) שווקה בנוסף לכך גם עם מנוע טורבו-דיזל (90 כ"ס) ובחירה בין תיבה אוטומטית-רובוטית לתיבה ידנית. אלה היו הגרסאות האוטומטיות היחידות שהיו בייצור.

    כעת מוסיפה סקודה – לשני הדגמים – תיבה אוטומטית גם למנוע ה-1.2 ליטר ובכך נסללה לדגמים אלה הדרך לישראל.  למעשה בעבר שווקה ראפיד עם מנוע זה ובשילוב לתיבה ידני, אולם בשל ביקוש נמוך לגרסה שיווקה הופסק.

    לגרסה החדשה והבסיסית מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר (90 כ"ס) שמשולבת עם אותה תיבה אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד בעלת שבעה הילוכים. הביצועים: תאוצה מעמידה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-11.4 שניות ומהירות מרבית של 186 קמ"ש. תצרוכת הדלק (משולבת, בתנאי מעבדה) של 21.7 ק"מ לליטר בממוצע.סקודה ראפיד ספייסבק בנסיעה

    ראפיד בגרסת המנוע בעל הנפח הקטן יותר מאפשרת לסקודה להוזיל מעט את המכונית ולהציע אותה תמורת 110,000 שקלים ברמת גימור 'אמבישן', הבסיסית, וזו שודרגה כך שהיא כוללת כעת גם מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 5 אינטש, כניסות USB, SD ו-AUX ומערכת עצור-התנע.

    גרסה זו בתצורת הסטיישן (ספייסבק) מוצעת תמורת 115,000 שקלים ברמת גימור 'סטייל', המעט יותר מאובזרת, וזו כוללת גם בקרת אקלים, בקרת שיוט וחישוקי 16 אינץ' קלים.

    שתי הגרסאות החדשות זולות ב-9,000 שקלים ביחס לגרסאות ה-1.4 ליטר הפחות יקרות שהוצעו עד כה.

    להערכת אנשי סקודה הגרסאות החדשות והזולות יותר יענו טוב יותר על דרישות השוק: ראפיד תוכל להתמודד טוב יותר בשוק המוסדי ומול מלכת הסגמנט יונדאי i25, ואילו ספייסבק תספק מענה טוב יותר לשוק הפרטי.

    יותר תכולה, פחות שקלים

    יבואנית סקודה מנצלת כנראה את שערו המתדרדר של האירו כדי לשדרג את ההצעה הכלכלית על מגוון דגמים, ולהציע בחלקם מנועים משודרגים ותוספות אבזור.

    השינוי במנועים נובע מהתאמה לתקני אירו 6 המחמירים יותר, ומנועי ה-1.4 ליטר מפיקים כעת 125 כ"ס לעומת 122 כ"ס. התוספת לא דרמתית אבל כן משפיעה על הביצועים ותצרוכת הדלק. התאוצה מ-0-100 קמ"ש אורכת כעת 9.0 שניות והמהירות המרבית עומדת על 208 קמ"ש (9.5 שניות ו-206 קמ"ש בעבר). תצרוכת הדלק התיאורטית השתפרה משמעותית ועומדת כעת על 20.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת לעומת 17.2 ק"מ לליטר בעבר. השיפור הושג בין היתר גם באמצעות הוספת מערכת עצור-התנע.

    גם שאר מנועי הבנזין שודרגו כך שכעת גרסת ה-1.2 ליטר מציעה 110 כ"ס לעומת 105 כ"ס בעבר, וגרסת ה-1.4 מציעה 150 כ"ס לעומת 140 כ"ס בעבר.

    תכולת האבזור ברמת 'אמבישן' בדגמי אוקטביה וראפיד שודרגה, בעיקר על-ידי החלפת מערכת השמע המקורית במערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 5 אינטש, שכוללת כעת כניסות USB, SD ו-AUX, שליטה מגלגל ההגה, וקישוריות Smart Link שמציעה סנכרון עם הסלולר. באוקטביה רמת אבזור זו גם תכלול מעתה בקרת אקלים וחישוקים קלים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סקודה מוזילה מחירים ומוסיפה תת-דגמים ואבזור

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.