• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במסיבת עיתונאים שנערכה בעיר שנזן, בסין, כדי לציין את יום השנה ה-30 (!) של ייצור מכוניות אאודי בסין, חשפה החברה את מכונית הדגל החדשה שלה, Q8 – אח יוקרתי ל-Q7.

     

     

    Q8, עם הפרופיל הייחודי בתצורת "קרוסאובר-קופה ארבע דלתות", נברא כדי להתמודד מול X6 של ב.מ.וו. ומרצדס GLE קופה, וגם בפורשה קאיין וריינג' רובר ספורט, ועל אף עיצוב הקופה היוקרתי שלו מתעקשים אנשי אאודי שיש לו גם יכולות שטח אמיתיות, בין השאר בזכות מרווח גחון מרשים באורך 25.4 ס"מ.
    הכלי היוקרתי למראה מתגלגל על גלגלים מופרזים למדי בקוטר 22 אינטש, ומערכת מתלים אקטיביים אופציונלית מאפשרת להגביה ולהנמיך אותו בטווח של 9 ס"מ בהתאם לתנאי הכביש, השטח והנסיעה. נוסף להיגוי הסטנדרטי מוצעת אופציה גם להיגוי לכל ארבעת הגלגלים.

     

     

    Q8 בנוי על פלטפורמת MLB המודולרית ומבוסס כמובן על Q7 ממש כפי ש-X6 של ב.מ.וו. מבוסס על X5. מבחינת ממדיו הוא רחב יותר (2 מטרים), נמוך מעט (171 ס"מ) וקצר מעט יותר (499 ס"מ) מ-Q7. אורך בסיס הגלגלים שלו נושק ל-3 מטרים, מה שאומר שמרחב הפנים שלו ענק, עם די מקום לשורת המושבים השלישית, שמתקפלת ליצירת תא מטען ענק.

    Q8 מונע באמצעות שני מנועי V6 בנפח 3.0 ליטר, אחד טורבו-בנזין ואחד טורבו-דיזל, ושניהם מוצעים עם אופציה למערכת היברידית קלה (MHEV) בתצורת 48 וולט. מערכת זאת כוללת סוללת ליתיום-יון ומתנע (סטרטר) אלטרנטור אשר מסייעים לתגבור מערכת החשמל ולמנוע, ומאפשר לו לכבות בעת הילוך סרק גם בנסיעה, ומה שחשוב יותר – בעת בלימה הוא אוגר עד 12 קילוואט של אנרגיה חשמלית לסוללה.

    כמצופה מאאודי, הסטנדרט הוא הנעה כפולה במתכונת 'קוואטרו', עם חלוקת כח מנוע של 60% לאחור ו-40% לגלגלים הקדמיים, ואפשרות להעברת הכח לסרן שבו הוא נדרש יותר.

     

    הקוקפיט של Q8 מעוצב כמו סביבות הנהג העדכניות של אאודי אבל עם נגיעה יותר ספורטיבית למראה, והמון משטחים בגימור דמוי עץ. כל האינפורמציה הנחוצה מועברת לנהג מבעד לשלושה מסכים דיגיטליים, שניים מהם במרכז הדאש בורד והקונסולה. הגרסה העדכנית של מערכת ההפעלה MMI מתקשרת עם הנהג מבעד למסך בגודל 10.1 אינטש בחלקה העליון של הקונסולה, ומתחתיו מותקן מסך צנוע יותר, בגודל 8.6 אינטש, לתפעול מערכת המיזוג, "פונקציות נוחות" וגם – כמה חבל – לקריאת טקסט.

     

     

    תצוגות שקשורות לנהיגה מותגות על המסך הגדול יותר, בגודל 12.3 אינטש וברזולוציה גבוהה, שממוקם מעל להגה ומאפשר בחירה בין מספר תצוגות שונות, בין השאר בהתאם לרמות האבזור, ויש כמובן גם תצוגה עילית איכותית.
    פנסי LED קדמיים הם הסטנדרט, וכאופציה אפשר לבחור גם בטכנולוגיית LED מטריקס שמכוונת את האלומות למיקומים שנבחרים על-ידי מערכת ממוחשבת. מחשבים שולטים גם במגוון הרחב, הרגיל והמתבקש של מערכות סיוע לנהג – מסייען חניה ועד בכלל.

    Q8 אמנם נחשף בסין אבל הוא לא ייוצר שם אלא דווקא במפעל של קבוצת פולקסווגן בברטיסלבה, סלובקיה, לצד Q7. מכירותיו יחלו באירופה בסתיו הקרוב.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ספינת דגל: אאודי חשפה את Q8 החדש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.