• Ad
  • סיטרואן C4 קקטוס בנסיעה
    יבואנית סיטרואן תחל בשיווק C4 קקטוס בעוד פחות מחודשיים. תחילה עם תיבה ידנית בלבד ובמחיר אטרקטיבי של 90,000 שקלים. תיבה אוטומטית קונבנציונלית (שישה הילוכים תוצרת אייסן) תוצע רק בשנה הבאה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דוד לובינסקי, יבואנית סיטרואן מתכננת להשיק את סיטרואן C4 קקטוס בחודש יוני השנה, תחילה עם תיבה ידנית ובהמשך גם עם אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים תוצרת אייסן היפנית. מידע זה יחד עם מחיר הדגם אותו פרסמנו בתחילת פברואר מאפשר תמונה מלאה יותר אודות הדגם החדש.

    סיטרואן C4 קקטוס הוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה (במרץ 2014) ועבור סיטרואן הוא מסמן את המהפך עם יצירתם של שלושה מותגים נבדלים זה מזה בקבוצה: סיטרואן כמותג נגיש יותר, פיז'ו כמותג יקר מעט יותר, אשר ימוצב מול פולקסוואגן, ומעל שניהם DS שאמור להפוך למותג נפרד אשר יתחרה במכוניות היוקרה והסמי-יוקרתיות.

    למרות שמו של הדגם, C4 קקטוס, המכונית מבוססת על פלטפורמת פיז'ו 2008. כלומר פלטפורמה מתוחה של C3 ופיז'ו 208. ממדיו דומים לאלה של פיז'ו 2008 אבל משקלו של סיטרואן C4 קקטוס עומד על 965 ק”ג – כ-100 ק”ג פחות מב-2008 (ויש גרסאות בהן הפער גדול יותר).

    הפחתת משקל שכזו מחייבת כמובן ויתורים קיצוניים כמו, למשל, על מנגנון פתיחה לחלונות האחוריים (אלה נפתחים לצדדים בדומה ל-C1) ועל פריטים רבים וחשובים מרשימת האבזור. מאידך, מספר גימיקים חדשניים, כמו כריות האוויר הקדמיות שנפתחות מהתקרה (כדי ליצור דשבורד רחוק יותר מהנהג והנוסע וגם תא כפפות גדול מהמקובל) או כריות 'אייר באמפ' דקורטיביות (Airbump) בצידי המרכב מבטיחים שהמכונית הזאת תציע "קטע" משלה ללקוחות.

    היות ועל פי המיתוג מחדש, סיטרואן מיועדת לפנות יותר לכיוון “העממי” והנגיש, C4 קקטוס לא מיוצר (בינתיים) עם תיבה אוטומטית קונבנציונלית, אלא רק אוטומטית רובוטית בעלת מצמד בודד וגם אז בשילוב מנוע דיזל.

    שיווק C4 קקטוס באירופה החל במחצית השניה של 2014 ולמרות התקופה היחסית קצרה הוא הדגם הנמכר ביותר של סיטרואן בשנה שחלפה עם 46,000 מכירות. הוא כבר היה אמור גם להתגלגל אצלנו כשהתוכניות המקוריות של לובינסקי דיווחו על ספטמבר 2014 ועל מחיר מעט זול יותר ביחס ל-2008. שני דגמי C4  קקטוס אף הגיעו לתקינה (בנזין ידנית ודיזל אוטומטית רובוטית), אבל ברגע האחרון מכירות הדגם החדש נבלמו בעיקר בגלל שינויי שדרת הניהול בלובינסקי עם כניסתו של אבי צור למשרת המנכ"ל. לאור הזמן הרב ממועד השיווק המקורי ופער המחיר בין C4 קקטוס ל-2008, נראה שהסיבה היא גם מו"מ עם היצרנית לקבלת מחיר רכישה נמוך יותר.

    על פי התוכניות המעודכנות בשלב הראשון תנסה היבואנית לרכב על גל המכוניות הידנית ששוטף את השוק הישראלי, ותציע את הקרוס אובר החדש שיגיע אלינו בחודש יוני עם תג מחיר אטרקטיבי של 90,000 שקלים. תמורת מחיר זה תקבלו את מנוע ה-1.2 ליטר המוכר, בנזין, תלת צילינדרי שמפיק 82 כ”ס, בשילוב תיבה ידנית בעלת חמישה הילוכים. ביחס ל-2008 הנמכרת בגרסה בעלת שילוב זהה, מדובר במחיר נמוך ב-10,000 שקלים.

    בעבר חשבו להציע במקביל את הדיזל (1.6 ליטר, 90 כ"ס) שרק לו תיבת הילוכים אוטומטית (רובוטית עם מצמד בודד), אבל כעת החליטה היבואנית להתמקד בשיווק גרסת הבנזין עם התיבה הידנית, ולהמתין לשידוך עתידי של תיבה אוטומטית. זה צפוי להתרחש לקראת סוף השנה כאשר בחרטומו של C4 קקטוס יושתל מנוע 1.2 ליטר טורבו (110 כ"ס) בשילוב תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים תוצרת אייסן היפנית. שילוב דומה כבר הוצג ב-208 המחודשת ששיווקה בישראל יחל הקיץ ויוצג בקרוב גם ב-2008 בדגם שיגיע לישראל בסוף שנה זו או תחילת שנה הבאה.

    להערכת היבואנית C4 קקטוס עם תיבה אוטומטית יוצע בישראל רק בשנה הבאה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סיטרואן C4 קקטוס יגיע ביוני

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.