• Ad
  • סיטרואן קקטוס
    דוד לובינסקי תנסה לרכב על גל המכוניות הידנית ששוטף את השוק הישראלי, ומשיקה את סיטרואן קקטוס רק עם תיבה ידנית. כפי שכבר פרסמנו בעבר, המחיר אטרקטיבי ועומד על 90,000 שקלים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סיטרואן C4 קקטוס בנסיעהבאיחור קל ביחס לתכנון המקורי, דוד לובינסקי משיקה את סיטרואן C4 קקטוס החדש. אצלנו הדגם יקרה קקטוס בלבד בין היתר כי סיטרואן מאפשרת ללובינסקי לעשות זאת, וזה מתאים לרצון היבואנית להשיל מעליה תדמית העבר המבוגרת יותר.

    סיטרואן קקטוס הוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה (במרץ 2014) ועבור סיטרואן הוא מסמן את המהפך עם יצירתם של שלושה מותגים נבדלים זה מזה בקבוצה: סיטרואן כמותג נגיש יותר, פיז’ו כמותג יקר מעט יותר, אשר ימוצב מול פולקסוואגן, ומעל שניהם DS שאמור להפוך למותג נפרד אשר יתחרה במכוניות היוקרה והסמי-יוקרתיות.

    כאמור שמו בישראל יהיה קקטוס בלבד וזה כבר מסתדר טוב יותר עם הפלטפורמה עליו הוא מבוסס. פלטפורמה מתוחה של C3 ופיז’ו 208 וזהה לזו שנמצא בפיז’ו 2008. כלומר. ממדיו דומים לאלה של פיז’ו 2008 אבל משקלו של סיטרואן קקטוס עומד על 965 ק”ג – כ-100 ק”ג פחות מב-2008 (ויש גרסאות בהן הפער גדול יותר).

    הפחתת משקל שכזו מתאפשר בזכות שימוש בחומרים קלים (כמו אלומיניום למכסה המנוע), אבל גם מחייבת ויתורים קיצוניים כמו, למשל, על מנגנון פתיחה לחלונות האחוריים (אלה נפתחים לצדדים בדומה ל-C1) ועל פריטים רבים וחשובים מרשימת האבזור. מאידך, מספר גימיקים חדשניים, כמו כרית האוויר הקדמית של הנוסע נפתחת מהתקרה (כדי ליצור דשבורד רחוק יותר מהנהג והנוסע וגם תא כפפות גדול מהמקובל) או כריות ‘אייר באמפ’ (Airbump) דקורטיביות בצידי המרכב מבטיחים שהמכונית הזאת תציע “קטע” משלה ללקוחות. מעבר להגנה שהן מספקות מפני שריטות ומכות חניה, הכריות משמשות גם כפריט להתאמה אישית וניתן להזמין אותן בשלושה צבעים: חום, אפור ושחור.

    לעת עתה ישווק הדגם רק ברמת גימור אחת שנקראת 'פאן' (Fun) שכוללת את מערך המולטימדיה המוכר של פיג'ו-סיטרואן עם מסך בגודל 7 אינץ', בלוטות', כניסות USB ו-AUX ותפעול מההגה, בקרת שיוט ומגביל מהירות, ריפוד עור לגלגל ההגה, חישוקים 16  אינץ' קלים ועוד.

    כבר היה אמור להיות בארץ
    שיווק C4 קקטוס באירופה החל במחצית השניה של 2014 ולמרות התקופה היחסית קצרה הוא הדגם הנמכר ביותר של סיטרואן בשנה שחלפה עם 46,000 מכירות. מאז הצטרפו שווקים נוספים וסה"כ עד היום נמכרו 75,000 מדגמי הקקטוס.

    סיטרואן C4 קקטוס תא נוסעים

    הוא כבר היה אמור גם להתגלגל אצלנו כשהתוכניות המקוריות של לובינסקי דיווחו על ספטמבר 2014 ועל מחיר מעט זול יותר ביחס ל-2008. שני דגמי C4  קקטוס אף הגיעו לתקינה (בנזין ידנית ודיזל אוטומטית רובוטית), אבל ברגע האחרון מכירות הדגם החדש נבלמו בעיקר בגלל שינויי שדרת הניהול בלובינסקי עם כניסתו של אבי צור למשרת המנכ”ל. לאור הזמן הרב ממועד השיווק המקורי ופער המחיר בין C4 קקטוס ל-2008, נראה שהסיבה הייתה גם מו”מ עם היצרנית לקבלת מחיר רכישה נמוך יותר.

    התוצאה היא כפי שפרסמנו כאן לפני מספר חודשים, תג מחיר אטרקטיבי של 90,000 שקלים. זהו מחיר זהה לגרסת הבסיס של דצ'יה דאסטר (שלו אבזור נחות ביחס לקקטוס) ונמוך משל המתחרות המובילות כמו ניסאן ג'וק, שברולט טראקס אשר מוצעת רק עם תיבה אוטומטית. ביחס ל-2008 מדובר במחיר נמוך ב-10,000 שקלים, אם כי במסגרת מבצעים שונים, 2008 גם נמכרת במחיר דומה.

    תמורת מחיר זה תקבלו את מנוע ה-1.2 ליטר המוכר, בנזין, תלת צילינדרי שמפיק 82 כ”ס, בשילוב תיבה ידנית בעלת חמישה הילוכים. ביצועים: תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-12.9 שניות ומהירות מרבית של 167 קמ"ש. תצרוכת הדלק בתנאי מעבדה עמודת על 21.7 ק"מ לליטר.

    היות ועל פי המיתוג מחדש, סיטרואן מיועדת לפנות יותר לכיוון “העממי” והנגיש, C4 קקטוס לא מיוצר (בינתיים) עם תיבה אוטומטית קונבנציונלית, אלא רק אוטומטית רובוטית בעלת מצמד בודד. על כן בעבר חשבו להציע במקביל את הדיזל (1.6 ליטר, 90 כ”ס) עם תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית (מצמד בודד). אבל בינתיים ירדו מזה ובוחנים את יבוא גרסת הבנזין (82 כ"ס) בשילוב אותה תיבה אוטומטית רובוטית. גם אם הגרסה תיובא אין ספק שהדגש כעת הוא על התיבה הידנית והמתנה לשידוך עתידי של תיבה אוטומטית שצפוי להתרחש לקראת סוף השנה. אז יושתל בחרטומו של קקטוס מנוע 1.2 ליטר מוגדש טורבו (110 כ”ס) בשילוב תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים תוצרת אייסן היפנית. שילוב דומה כבר הוצג ב-208 המחודשת ששיווקה בישראל יחל הקיץ וגם ב-2008 בדגם שיגיע לישראל לקראת סוף שנה זו או תחילת שנה הבאה.

    צפי המכירות עומד על 600 מכוניות בשנה מהגרסה הידנית כשלרשות לובינסקי מלאי נוסף שעומד במידה והביקוש יגבר על התחזית.

    סיטרואן C4 קקטוס מלפנים

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סיטרואן קקטוס בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.