• Ad
  • הונדה תייצא לראשונה את גרסת ההאצבק 5 דלתות של סיוויק מבריטניה לארה"ב ותציע אותה רק עם מנוע טורבו-בנזין. אצלנו ב-2017
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לאחר שהכריזה על המפעל האנגלי שלה, בסווינדון, כמוקד הייצור הבלעדי של סיוויק האצ'בק הודיעה כעת הונדה על תחילת המכירה של הדגם הזה בארה"ב בספטמבר הקרוב – לפני תחילת המכירה באירופה.

     

    2017 Honda Civic Hatchback

     

    דגמי האצ'בק, שהם הפופולריים ביותר בצפון ובמערב אירופה, לא מאד אהודים בארה"ב, אבל בהונדה נוקטים בגישה יצירתית ומעניינת כשהם מוסיפים כעת גם את הגרסה בעלת חמש הדלתות לגרסת הסדאן האמריקאית שלהם – וזאת בין השאר כתחמושת נוספת כנגד קטגוריית הקרוסאוברים המתעצמת.

    סיוויק האצ'בק החדשה, שהוצגה כקונספט בתערוכת ז'נבה האחרונה בחודש מרץ, מבוססת על הדור העשירי והחדש של המכונית אשר נמכר באמריקה מאז סוף שנת 2015 בגרסת סדאן, ובסמוך לאחר מכן גם בגרסת קופה.

    ביחס להאצ'בק מן הדור התשיעי, שמוכרת לנו ונמכרת אצלנו, המכונית נראית פחות עגלגלה ומוזרה ויותר מתוחה, ספורטיבית למראה וקלה לעיכול. מה שיותר חשוב הוא שבסיס הגלגלים שלה הוארך ב-10.5 ס"מ מאד משמעותיים עד ל-270 ס"מ (וכך היא מתייצבת בחזית יחד עם רנו פלואנס, יונדאי אלנטרה וטויוטה קורולה), והיא רחבה מן הדגם הנוכחי ב-3 ס"מ, נמוכה ממנו ב-2 ס"מ וארוכה ב-13 ס"מ, כך שהמרחב הפנימי שהיא מציעה מרווח יותר באופן משמעותי.

    אנשי הונדה מדגישים את העובדה שלמרות שהמכונית מיוצרת על האי שנושק לאירופה (אך אנשיו החליטו להתנתק ממנה כלכלית) היא תיוצא ראשית לכל לארץ האפשרויות ורק כחצי שנה לאחר מכן, ברבעון הראשון של השנה הבאה, תתחיל המכירה שלה באירופה, וגם בישראל.

    בראיה ישראלית צריך לקוות שהמהפך בהתייחסות של הונדה ליצוא ישפיע לטובה גם על השוק הישראלי שבו, במבחן התוצאה, היא לא השקיעה בשנים האחרונות יותר מידי מאמצים.
    בעוד שגרסאות הסדאן האמריקניות מיוצרות באמריקה, סיביק סדאן "שלנו" מיוצרת בטורקיה ובתקופות שונות הייתה בין המכוניות היותר מצליחות בישראל (ודאי ביחס למחיר, שאף פעם לא היה מן הזולים בשוק).
    אלא שנתוני המכירות במחצית הראשונה של 2016, שהייתה התקופה עם קצב המכירות הגבוה ביותר בתולדות השוק הישראלי, מגלים שהונדה מסרה אצלנו רק 809 יחידות של דגם הסדאן, לעומת 5,633 קורולות של טויוטה, למשל.

    בקרב אוהבי הונדה התגלה במחצית זאת ביקוש גבוה יותר לגרסת ההאצ'בק, שיוצרה בבריטניה עד שהוחלפה על-ידי הדור העשירי, וממנה נמסרו 946 יחידות בחצי שנה.
    נוסף למחיר גבוה, ולעובדה שביחס למתחרות המובילות מדובר במכונית ישנה שעברה את שיאה זה מכבר, ייתכן שגם מנוע ה-1.8 ליטר עומד בעוכרי הסיוויק בישראל, ולכן יהיה מעניין לגלות מה תהיה הקונפיגורציה שתוצע לנו בשנה הבאה.

    יחד עם סיביק החדשה תשיק הונדה באירופה שני מנועי טורבו-בנזין חדשים שתוכננו בארכיטקטורה שונה עם טכנולוגיית טורבו חדשה ודור חדש של תזמון שסתומים משתנה, ועם הזרקת דלק ישירה.המנוע הבסיסי הוא תלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר, ולגרסה החזקה יותר יש ארבעה צילינדרים והנפח שלה הוא 1.5 ליטר.

     

    2017 Honda Civic HatchbackHonda Civic Hatchback

     

    האמריקנים יקבלו את מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר שיוצע להם בשני הספקים: 174 כ"ס לגרסאות הבסיס, ו-180 כ"ס לגרסאות הספורטיביות (תוספת ההספק, כך הונדה, מושגת בעיקר באמצעות מערכת פליטה משופרת, ויהיה אפשר להבחין בכך באמצעות מפלט בודד ומרכזי מאחור). מנועים אלה יחוברו לתיבת הילוכים רציפה (CVT) ויוצעו גם עם תיבת הילוכים ידנית "בעלת אופי ספורטיבי", כך הם.

    סיוויק האצ'בק עוצבה ותוכננה במשותף על-ידי מחלקות המו"פ של הונדה ביפן ובבריטניה, ולדברי היפנים היא מציעה מרכב מחוזק וקל יותר מזה של הדגם היוצא, עם תושבות מתלים – מלפנים ומאחור – שמשוככות באמצעות נוזל.
    הונדה עדיין לא מפרסמת מספרים רשמיים אבל טוענת שסיוויק האצ'בק החדשה מציעה מרחב פנים תחרותי במושב האחורי, וגם תא מטען עם נפח מוביל (יחסית לגרסאות האצ'בק כמובן).

    בארה"ב תוצע המכונית עם חבילה מלאה של מערכות סיוע לנהג, שכוללת מערכת התראת התנגשות עם בלימה אוטונומית, מערכת התראה מפני סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקי תנועה ועוד, ובמקרה שמשהו מאלה לא יסייע מספיק המכונית מתהדרת בציון הבטיחות הפאסיבי המרבי של חמישה כוכבי ריסוק.
    האבזור כולל כמובן מערכת מולטימדיה עם חיבוריות לאפל CarPlay ולאנדרואיד אוטו, וגם פריטי חובה כמו מושבים מחוממים ועוד.

    בתערוכת פריז הקרובה, בעוד כחודש, תציג הונדה את הקונספט, למעשה גרסה כמעט מוכנה לייצור, של סיוויק Type-R שמבוססת כמובן על ההאצ'בק.

     

    New Honda Civic hatchback heads stateside

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סיוויק האצ'בק החדשה בדרך לאמריקה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.