• Ad
  • סופו של עידן קצרצר: פורשה פורשת ממרוצי סיבולת

    שלוש עונות מצוינות הספיקו לפורשה, היא פורשת בשיא ועוברת למרוצי מכוניות חשמליות במסגרת פורמולה E
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית מכוניות הפרימיום פורשה הכריזה ביום שישי על פרישתה מן הקטגוריה הבכירה של סדרת מרוצי הסיבולת העולמית WEC, ומעבר לסדרת מרוצי פורמולה E, וזאת שלוש עונות בלבד לאחר ששבה אליה לאחר היעדרות ממושכת.

     

     

    במהלך שלוש העונות הללו עשתה פורשה חייל, זכתה באליפויות של 2015 ו-2016 ובשלושה נצחונות במרוץ הכתר של האליפות – 24 השעות של לה מאן, אלא שלנוכח התהפוכות בתעשיית הרכב בכלל, ובפרט לנוכח הנהיגה אל מרוצי מכוניות חשמליות, הודעתה של פורשה לא מפתיעה בכלל.

    דוברי פורשה הרגיעו והזכירו שהם לא עוזבים לגמרי את WEC – קבוצות שמריצות 911 RSR יוסיפו להתחרות בקטגוריית GT ברמות כאלה ואחרות של מימון של החברה, והם הסבירו את הצטרפותם לשאר יצרניות הפרימיום הגרמניות בכך שהאסטרטגיה שלהם לקראת 2025 מתמקדת בהנעה חשמלית, ולכן התמקדות בפורמולה E החל מעונת 2019 היא מהלך הגיוני מבחינתם.

    מאז עונת 2014 מתמודדת פורשה בקטגוריה העליונה של מרוצי הסיבולת, LMP1, בתת הקטגוריה של מכוניות היברידיות, וה-919 שלה עשתה עבודה מעולה והביאה לה, כאמור, שתי אליפויות עולם. העניין הוא שעד לשנה שעברה אפשר היה לקרוא למה שה-919 עשתה "התמודדות אמיתית", היות שמולה התרוצצו אאודי וטויוטה. פרישת אאודי בסוף העונה שעברה, במידה רבה בעקבות פרשת 'דיזלגייט' והצורך לקצץ עלויות, הותירו את פורשה מול מתמודדת ראויה אחת בלבד.

    אגב, פרישתה של פורשה עשויה לגרום כעת לטויוטה לנקוט בצעד דומה, מפני שאין יותר מידי היגיון לשפוך כ-200 מיליון דולר בשנה – זה פחות או יותר תקציבה של קבוצה מובילה באליפות הזאת – כדי להתחרות ולנצח את עצמך.

    מכל מקום, אנשי פורשה אומרים שהם מתכוונים לשמר את קבוצת ה-LMP1 שלמה, ובכלל זה גם את כל הנהגים, צוותי הפיתוח, הצוותים התפעוליים ומנהלי הקבוצה, אם כי עדיין לא בדיוק ברור לאיזו סדרה פורשה מייעדת אותם.

    יותר חשמל פחות עמל

    מוקדם יותר בשבוע שעבר הכריזה גם מרצדס על מעבר לסדרת מרוצי פורמולה E, לטובתה היא פורשת מאליפות מכוניות הסלון הגרמנית – DTM – ובעונת 2019 היא תפגוש שם גם את אאודי, ב.מ.וו. ויגואר, וגם יצרני מסה כמו רנו, סיטרואן, ואפילו מהינדרה ההודית. לפי הערכות שונות צפויות לפחות תריסר יצרניות רכב להתמודד בפורמולה E בעונת 2019. הנהירה של אלה לסדרה זאת, אשר מסיימת בקרוב את העונה השלישית שלה, היא מהלך הגיוני לא רק בגלל ההתפתחויות המהירות בתחום ההנעה החשמלית אלא גם מכיוון שעלות ההרצה של קבוצה בסדרה הזאת הרבה יותר נמוכה מאשר בפורמולה 1 או במרוצי סיבולת.

     

     

    כמובן שעבור ה-WEC מדובר בחדשות פחות טובות, למעשה זהו חיסול קטגוריית LMP1 הבכירה, וז'אן טוד, נשיא התאחדות הספורט המוטורי הבינלאומית (FIA) הביע רגשות מעורבים. "אני מאוד שמח שפורשה מגיעה לפורמולה E" , הוא אמר, "אבל אני מצטער על החלטתם לעזוב את אליפות הסיבולת העולמית".

    בצד המנצח נמצא אלחננדו אג'ג' (Alejandro Agag), המנהל הכללי של סדרת פורמולה E, והוא כמובן ברך על הודעתה שלך פורשה: "אם מישהו היה אומר לי, כשהתחלנו את הפרויקט לפני חמש שנים, שאנחנו מכריזים על שותפות עם מותג כמו פורשה, לא הייתי מאמין לזה", אמר הספרדי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.