• Ad
  • חברת סטארט אפ העוסקת בפיתוח סוללות מים הטעונות ביונים חיוביים ושליליים טוענת שהיא נמצאת במגעים מתקדמים עם יצרנית רכב גדולה לשילוב הטכנולוגיה המהפכנית במכונית בייצור חשמלי בתוך מספר שנים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    433434מים הם הבסיס לחיים על פני כדור הארץ ולטענת חברת הסטארט אפ Nanoflowcell הם גם הפתרון למכשול המשמעותי ביותר בדרך לעתיד תחבורתי חשמלי.
    החברה, תולדה של שיתוף פעולה גרמני-שוויצרי-בריטי, מפתחת בימים אלה טכנולוגיה להפיכת מים לאנרגיה חשמלית זמינה ויעילה שאמורה לפתור את בעיית הטווח בכלי רכב חשמליים ולטענתה מקיימת בימים אלה מגעים מתקדמים עם יצרן רכב גדול, לא גרמני, לשילוב הטכנולוגיה המהפכנית במכוניות בייצור סדרתי בתוך 4-5 שנים.

    על אף שסביר להניח שכבר הספקתם לשכוח חלק גדול מהדברים שלמדתם בבית הספר, בהחלט קיים סיכוי שאת ניסוי המעבדה עם האלקטרודות, המדגים באמצעים פשוטים ביותר בעזרת הזרמת מטען חשמלי את הדרך להפריד בין מרכיבי המים – חמצן ומימן, אתם כן זוכרים.
    הפיצול של מולקולת מים בעזרת אלקטרוליזה נתגלה כבר בראשית המאה ה-18, ובשנות ה-50' של המאה הקודמת פותחה טכנולוגיה הפוכה שמאפשרת לייצר אנרגיה על ידי הפגשת מים טעונים ביונים חיוביים ושליליים, אך תהליך ההפקה דרש יותר אנרגיה מזה שיצר ולכן נשאר תיאורטי בלבד.
    בשנות ה-70' של המאה ה-20' סוכנות החלל האמריקאית נאס"א שכללה את הטכנולוגיה אך עדיין לא הפכה אותה ליעילה לשימוש מסחרי.
    כאן נכנס לתמונה מיזם Nanoflowcell המדווח על פריצת דרך ומציאת שיטה לייצור סוללות נוזל יעילות.

    עוד ב-TheCar:
    הזרקת מים למנוע מפחיתה את תצרוכת הדלק ב-13%
    לחיים: בניו זילנד החלו לתדלק מכוניות בבירה
    הגודל כן קובע: יצרני הרכב ייאלצו להגדיל מנועים

    רכב שיעשה שימוש בטכנולוגיה יצויד בשני מכלי "דלק" שיכילו מים שמעורבבים עם מלחים אורגנים ומלחים מהונדסים בעזרת ננו-טכנולוגיה.
    הנוזל במיכל אחד יהיה טעון ביוניים שליליים ואילו במיכל השני הנוזל יהיה טעון ביונים חיוביים. הנוזלים ישאבו למערכת שתפגיש ביניהם, תיצור תגובה כימית ומטען חשמלי עוצמתי.

    אמנם עוצמת האנרגיה הניתנת להפקה מליטר בנזין או סולר גבוהה עדיין פי 15 מזו שמספק ליטר של מים טעונים, צריך גם לזכור שהיעילות של מנוע חשמלי גדולה בהרבה ובעוד שמנוע בעירה פנימית מבזבז בין 70-80 אחוזים מהאנרגיה על חום (או במילים אחרות – רק 20-30 אחוזים משמשים בפועל להנעת הגלגלים), במנוע חשמלי נצולת האנרגיה קרובה למושלמת ועולה על 90 אחוזים.

    5465767978097חברת הסטארט אפ לא הסתפקה בתיאוריה והציגה בתערוכת ז'נבה 2015 את ה-Quantino, אב-טיפוס מבוצע להפליא ונוסע לרכב ספורט חשמלי המצויד בשני מכלי דלק אלקטרוליטי נוזלי של 159 ליטרים שמספקים טווח נסיעה של קרוב לאלף קילומטרים.

    מעבר לעיצוב המרשים, רכב התצוגה כלל חידושים נוספים כמו שימוש במנוע הדורש מתח נמוך של 48 וולט בלבד (קצת יותר מהנהוג באופניים חשמליים) לעומת מאות וולטים במנועים של מכוניות חשמליות המיוצרות כיום.
    השימוש במנוע במתח נמוך הופך את המכונית לבטוחה יותר במקרה של תאונה או תקלה חשמלית וקלה יותר לשדרוג, אך הציב בפני המפתחים אתגרים לא פשוטים כמו מציאת פתרונות להעברת הספק גבוה של מאות אמפרים, זאת מבלי להשתמש בקבלים סופר כבדים ויקרים.

    היתרון הגדול של טכנולוגיית סוללות המים הוא הפשטות וקלות ההפקה שלה. הטכנולוגיה, מחד, מייתרת את הצורך בסוללות ליתיום יקרות המספקות טווח מוגבל ומצריכות טעינה ארוכה ותשתית יקרה ומאידך בטוחה לחלוטין לשימוש ובניגוד לטכנולוגיית תא דלק שמפיקה אנרגיה חשמלית ממימן לא מצריכה שימוש בחומרים מסוכנים וקשים לאחסון.

    65656 (2)

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סוללות המים בדרך לשינוי עתיד עולם הרכב?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.