• Ad
  • על אף שסובארו הייתה בשנות ה-80 ובהפרש ניכר המכונית הנמכרת בארץ ואף הפכה לאייקון ישראלי לא פחות מכובע טמבל, אף אחד לא היה מוכן לחללית מפוג'י שנחתה בארץ הקודש בשנת 1986 וענתה לשם XT טורבו. 30 שנה מאוחר יותר אתם יכולים לשים כעת את היד על אחת שכזו במחיר מציאה ולזכות בקפסולת זמן לעשור הנשכח
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    00505_im0koOQ68g0_600x450בשנות השמונים סובארו שלטה בשוק ברכב המקומי ביד רמה, בשנים מסוימות נתח השוק של המותג היפני הקטנטן עמד על יותר מ-50 אחוז מסך המכירות בישראל כשהרוב המוחלט של הנתונים הללו הגיע מדגם בודד – הליאונה, או DL בלשון העם, שבמחצית הראשונה של שנות ה-80 נמכר כאן בעיקר עם מנוע 1.3 ובשניה עם 1.6.

    אבל על אף שהמותג היפני הפך באותם שנים לאייקון ישראלי לא פחות מכובע טמבל או מנת פלאפל, נראה שאף אחד לא היה מוכן לחללית שנחתה כאן בדיוק לפני שלושים שנה וענתה לשם XT טורבו.
    מתחת למעטפת ה-XT אמנם התבססה על הפלטפורמה והמכלולים של הסובארו ליאונה המשפחתית אבל עם עיצוב שנראה כאילו נחת מכוכב אחר, קווים חדים, פנסים מתרוממים, מדבקות ענק בטיפוגרפיה מעולם ה-NEW WAVE , ידית הילוכים בצורת סטיק של מטוס, לוח מחוונים דיגיטאלי מאולמות הארקייד, ריפודי קטיפה בהשראת גרפיקה ממוחשבת ועוד, ה-XT הייתה ללא ספק המכונית הכי עתידנית ומסובבת מבטים על כבישי מע"צ.

    עוד ב-TheCar:
    מדריך: כך תשמרו על רכב האספנות שלכם בחורף
    סיינפלד מכר את אוסף הפורשה שלו במחיר מציאה
    פינת המציאות: קנה אחת קבל עוד אחת (או 3) במתנה

    המחיר שלה שעמד ב-1986 על כ-45 אלף שקלים, אמנם לא היה שווה לכל נפש אך מצד שני הוא לא היה בשמים והיה דומה למחיר של מכוניות כמו 205 GTI או פולקסווגן פאסאט.
    לארץ הגיעה גרסת ההנעה הקדמית הבסיסית שצוידה במנוע 1.8 טורבו ללא מצנן ביניים שהפיק 136 כ"ס והאיץ את ה-XT למהירות תלת ספרתית בקצת פחות מ-10 שניות ואפשר לקידומת בצג הדיגיטאלי להתחלף ל-2.
    בסטנדרטים של ימנו מדובר בנתונים שכל משפחתית מבית קונצרן פולקסווגן מציגה באדישות, אבל בשנת 1986 ה-XT בהחלט נחשבה למכונית מהירה, אפילו מאוד.

    00i0i_lfipZ5UAEo9_600x450

    בכביש המפותל היא קצת פחות הרשימה ולמרות שהציגה רמת אחיזה טובה בהתנהגות שלה הייתה משעממת והזכירה בעיקר מכונית משפחתית נטולת יומרות ספורטביות.
    למרות ואולי דווקא בגלל שסובארו הייתה כה פופולרית בארץ באותם שנים, ה-XT לא זכתה להצלחה גדולה ולמרות אפקט הפוזה המרשים, במהלך השנים שהיא שווקה כאן נמכרו רק כמה עשרות יחידות בודדות.
    רוב האקזמפלרים עברו חיים לא קלים ולא הצליחו להגיע במצב נסיעה לעשור הרביעי של חייהן. אמנם מעת לעת מתגלה כאן עוד איזו XT ששרדה באומץ את התעללות, אך לרוב מדובר במכוניות שהחליפו ידיים בקצב שאנשים מחליפים גרביים וכאלו שטופלו בשלל מוסכי קומבינה.

    00j0j_lnfShRebqlf_600x450בואה של שנת 2016 פתחה בפני חובבי הרכב את האפשרות לייבא לארץ תחת הגדרה של "רכב אספנות" כמה דגמים שנולדו בשנת 1986 ונחשקים בקרב חובבי רכב כל שגדלו באייטז כמו למשל פורשה 944 טורבו, שברולט קורבט קבריולט וגם…סובארו XT טורבו. ותנחשו מה? מצאנו אחת כזאת בשביל כל חובבי הסובארו שביניכם במחיר מצחיק. 700 דולר שהם בסך הכל 2700 שקל זה מה שמבקש מוכר מקליפורניה בקרייגליסט על ה-XT מודל 1986 שלו.
    ולא מדובר בגרסה הבסיסית שיובאה לארץ אלא בגרסת ההנעה הכפולה שכללה מערך מתלים שונה לחלוטין עם מתלי אוויר ייחודיים עם אפשרות לכיוון גובה הרכב.

    00X0X_8ASpE4YTQf4_600x450בכל חייה המכונית הספציפית עשתה כ-120 אלף קילומטרים והמוכר שרכש את אותה לפני מספר שנים מהבעלים הראשון והמקורי לא רשם אותה על שמו כך שטכנית מי שירכוש אותה כעת יהיה הבעלים השני של הרכב.
    מעבר להנעה הכפולה, ומתלי האוויר, הרכב כולל גם לוח מחוונים דיגיטאלי מלא (שונה מזה שהגיע לארץ וכלל רק תצוגת מהירות דיגיטאלית), בקרת שיוט, גיר אוטומטי, סאן רוף, מחשב דרך,בקרת אקלים אלקטרונית ועוד.
    הרכב עמד מספר שנים בחוץ בהמתנה לשיפוץ והשמש של קליפורניה נתנה את אותותיה בצבע האדום שיצטרך חידוש.
    עם זאת אין חלודה וריקבונות כלל, קווי הרכב יפים מאוד והוא נושא "טייטל נקי" המצביע על כך שלא היה מעורב בתאונות משמעותיות.

    00I0I_dnIUuyMhFge_600x450

    תא הנוסעים נשתמר במצב מצוין, הריפודים נראים כמי שזקוקים ללא יותר משאיבה טובה והפלסטיקה שלמה ונטולת סדקים.
    עם זאת המוכר מציין שהמכונית לא במצב נסיעה, ככל הנראה בגלל השנים שהיא עמדה, אך מתחייב כי המנוע לא תפוס , לא חסרים חלךקים מכאניים וכי מדובר בבעיה חשמלית כל שהיא של הצתה.

    אמנם לצערנו בארץ המחיר של ה-XT יהיה "קצת" יותר גבוה מ-2700 שקלים שהיא תעלה לכם בקליפורניה ומעבר להוצאות השילוח הימי (ואולי עוד כמה מאות דולרים על שילוח יבשתי מהחוף המערבי למזרחי) אפילו כשמדובר ב"גרוטאה" המדינה היקרה שלנו גוזרת קופון שמן בדמות מס של 117 אחוזים על מחיר הרכב וההובלה. ובצירוף כל מיני אגרות ותשלומים שונים יש לצפות שעלות ה-XT תגיע לסכום כולל של כ-20 אלף שקלים ביציאה מהנמל בארץ הקודש.

    על אף שמבחינת חדוות נהיגה בהחלט היו באייטז' מכוניות שיש יותר מה להתגעגע אליהן, ה-XT על עיצובה המוחצן והחללי, היא מעל לכל קפסולת זמן מרהיבה לעשור בו העולם החל להפוך לדיגיטאלי.
    ומעבר לנוסטלגיה (עם פסקול של הליגה האנושית או דיבור חדיש ברקע) ניתן גם על ידי שדרוגי מתלים ושליטת מנוע ומערכת הנעה מאימפרזה WRX להפוך את "החללית" של סובארו למכונית נהיגה מהנה ומרהיבה במיוחד.
    אוהבי סובארו למה אתם מחכים? מציאות כאלה לא מגיעות בכל יום.

    00k0k_cm0BpsrhsRY_600x450-1

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תקועים באייטיז? החללית של סובארו יכולה להיות שלכם במחיר מצחיק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.