• Ad
  • סובארו תשתמש בטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה, ותוכל ליהנות מהטבת מס גדולה מאד בישראל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סובארו, אשר כ-16.5% מן הבעלות בה שייכת לטויוטה, תציג בתוך חודשים ספורים בארה"ב דגם עם טכנולוגיה היברידית-נטענת, אם כי החברה עדיין לא חושפת באיזה דגם מדובר.

     

     

    הטכנולוגיה שבבסיס הדגם החדש של סובארו תתבסס במידה רבה, אבל לא מוחלטת, על זאת של טויוטה בכלל ושל פריוס בפרט. בראיון שהעניק טקאשי טאצ'ימורי, המנהל הטכנולוגי הראשי של סובארו למגזין תעשיית הרכב החשוב 'אוטומוטיב ניוז' הוא הסביר שלסובארו אין די משאבים כדי לנהל בעצמה את המחקר והפיתוח שנדרשים לצורך פיתוח מערכות היברידיות. זאת, לדבריו, הסיבה לכך שסובארו תבסס את הטכנולוגיה ההיברידית שלה על זאת של טויוטה, אבל היא לא תוותר לגמרי על הקוד הגנטי שלה: המערכת ההיברידית-נטענת תתבסס על מנוע הבוקסר ה"קלאסי" של החברה.

    הדגם ההיברידי-נטען הראשון בתולדות סובארו ייבנה ביפן, ובשלב ראשון הוא יישלח אל השוק האמריקני, שהוא שוק היצוא החשוב ביותר של סובארו, ובעיקר למדינות שמקפידות על סטנדרטים מחמירים של זיהום אוויר: קליפורניה, ניו-יורק, קונטיקט, מיין, מסצ'וסטס ואורגון.

    מבחינתנו, בישראל, מדובר בדגם שעשוי להיות בעל חשיבות מיוחדת. ממשלת ישראל מעניקה הטבות מס ניכרות למכוניות היברידיות בכלל, ובפרט למכוניות היברידיות נטענות: לעומת כ-83% מס קניה בסיסי שמוטל על כלל המכוניות שמיובאו לכאן (לו יש להוסיף מע"מ ולהפחית ממנו הטבות מס בגין מדד ירוק ואמצעי בטיחות), מכוניות היברידיות משלמות רק 30% מס בסיסי והיברידיות-נטענות משלמות רק 20% מס בסיסי.

    נכון להיום, מי שנהנה במיוחד מהטבת המס הזאת בישראל הם מותגי היוקרה, אם כי בשנים האחרונות נעשו מספר ניסיונות להביא דגמים עממיים יותר כמו טויוטה פריוס ומיצובישי אאוטלנדר היברידיות-נטענות.

    אם סובארו תציע את המערכת ההיברידית-נטענת באחד מן הדגמים הפופולריים שלה בישראל, למשל בפורסטר או ב-XV, היא תוכל לרכב על גבי הטבת המס וליהנות מיתרון תחרותי רב משמעות. לחילופין, גם אם סובארו תבחר להשיק את הטכנולוגיה החדשה דווקא במכונית הדגל שלה – אסנט החדשה – היא תוכל לנצל את הטבת המס כדי להפוך אותה לדגם משתלם במיוחד בישראל, שהרי הטבת המס ניתנת באחוזים ולכן יש לה משמעות גדולה יותר ככל שמחיר המכונית גבוה יותר.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סובארו תציג היברידית נטענת עוד השנה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.