• Ad
  • סובארו: מבחני ריסוק לנוסעים פרוותיים על ארבע

    יצרנית הרכב היפנית הקטנה משתפת פעולה עם המרכז לבטיחות בעלי חיים בבחינת אמצעי הריסון השונים לכלבים ברכב, במטרה להדגיש את חשיבות הנושא ולעזור לאנשים למצוא את האמצעי המתאים ביותר לשמירה על בטיחותו של חברו הטוב ביותר של האדם גם במכונית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מבחני ריסוק - כלביםאנשים רבים מנהלים עם חיית המחמד שלהם מערכת יחסים של ממש, לעתים הדוקה הרבה יותר מאשר עם חברים ואפילו עם בני משפחה. כשמדובר בכלבים, לא פעם בעליהם נוהגים לצרף אותם מעת לעת לנסיעה ברכב בדרך לסידורים ולטיולים.
    ברוב המקרים כלבים מאוד אוהבים את הנסיעה, ההרפתקה, הטיול, הנופים החדשים ושמחים במיוחד להוציא את הראש מחוץ לחלון וליהנות מהרוח הנושבת בפנים.
    אבל האם פעם עצרתם כדי לחשוב מה יקרה חלילה לחברו הטוב של האדם במקרה של תאונה?

    בעוד שרובם המוחלט של האנשים מקפיד לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה, מחקר שנערך לא מכבר בארצות הברית גילה שרק 16 אחוז מבעלי הכלבים נוהגים להשתמש בהתקני ריסון לחיית המחמד בעת נסיעה ברכב.
    אם לרגע כל זה נשמע לכם כמו היסטריה מוגזמת כדאי שתדעו שאפילו כלב קטן במשקל של פחות מ-5 קילו הופך בעת תאונה במהירות 50 קמ"ש לגוש מסה במשקל של 150 ק"ג שעלול להסב לא מעט נזק.
    כלב גדול יותר ששוקל כ-35 ק"ג הופך בתאונה באותה מהירות כבר לגוש במשקל של כ-1100 ק"ג שעלול לגרום לנזק קטלני ביותר לחיה ולכל מה שיקרה בדרכו, כולל אתכם, יותר מעצם התאונה עצמה.

    ברור כי שימוש ברצועת הטיולים של הכלב אינו יכול באמת לספק מענה שיצמצם את התוצאות הקטלניות במקרה של תאונה, ובשווקים מוצעים שלל התקני ריסון ייעודים לרכב. האם הם יעילים? בסובארו החליטו לבחון זאת.
    אתם יכולים להרגע, סובארו לא ערכה ניסויים בבעלי חיים אלא מימנה מחקר של CPS, המרכז לבטיחות בעלי חיים, שעשה שימוש בבובות דמה של כלבים בגדלים שונים ובחן בעזרתן, עם מגוון ההתקנים הקיימים בשוק, שלל תרחישי תאונות.

    האם ההתקנים הקיימים בשוק יעילים?
    האם ההתקנים הקיימים בשוק יעילים?

    התוצאות חשפו הבדלים גדולים בין רתמות שונות. בעוד שחלקן פשוט התפרקו בזמן הפגיעה וגרמו לתוצאות קטסטרופליות לחיות וליתר נוסעי הרכב, אחרות הציגו תוצאות סבירות פלוס אם כי לא ממש מספקות.
    בהתאם לכך, בסובארו וב-CPS החליטו לקחת את הנושא צעד קדימה ולבחון אמצעים מסיביים יותר בדמותם של כלובי נשיאה והתקני ריסון שונים מתוך כוונה לבדוק את האפקטיביות שלהם ולהכין מדריך בלתי תלוי שיציג את אמצעי האבטחה השונים ואת מידת היעילות שלהם בעת הסעת כלבים בגדלים שונים.

    "אין כיום למעשה שום תקן ברור או פרוטוקול שיצרני אמצעי הריסון צריכים לעמוד בו. יצרנים רבים טוענים שהם ערכו בדיקות ליעילות המוצרים שלהם אבל אין דרך לבדוק מה באמת נבדק ובוצע", הסבירה מנכ"לית CPS, לינדסי וולקו. "המחקר שלנו בוחן את התקני הריסון בפרמטרים ובאמצעים המוכרים ממבחני הריסוק שנעשים בגופים כמו NHTSA או NCAP ואנו מאמינים שהתוצאות שיתפרסמו בקיץ ידגישו את חשיבות הנושא ויעזרו לרבים למצוא את האמצעי המתאים ביותר לשמירה על בטיחותו של חברו הטוב ביותר של האדם גם ברכב".

    מרגישים בטוחים ברכב שטח גדול? חשבו שוב

    מה קורה לידידו הטוב של האדם בזמן תאונה ברכב?
    מה קורה לידידו הטוב של האדם בזמן תאונה ברכב?
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.