סאנגיונג וסוזוקי מתרסקות ב-Euro NCAP

ללא מערכות בטיחות אקטיביות השיגו היצרנית היפנית והקוריאנית רק שלושה כוכבים במבחני הריסוק החשובים בעולם
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

פרויקט Euro NCAP פרסם היום (ד') סדרה נוספת של מבחני ריסוק למספר מכוניות חדשות.

 

מבחני ריסוק EuroNcup -סאנגיונג טיבולי 555

 

המפסידות הגדולות – יצרניות שלא הצליחו להעמיד דגמים שמציעים את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר – הן סוזוקי היפנית וסאנגיונג הקוריאנית (בבעלות מהינדרה ההודית): איגניס וטיבולי קיבלו רק שלושה כוכבים בדגמים שלא מצוידים במערכות בטיחות אקטיביות.

סוזוקי מצליחה להינצל בעור שיניה עם איגניס מאובזרת במערכת בלימה אוטונומית, אז משתפר ציון ההגנה על היושבים מלפנים מ-79% ל-87%, ציון ההגנה על הולכי רגל עולה מ-67% ל-77% והדרוג הכללי עולה לחמישה כוכבים.

לסאנגיונג גם זה לא מספיק: אנשי הפרויקט ריסקו ארבע מכוניות של סאנגיונג, שתיים מדגם טיבולי ושתיים מן הגרסה המוארכת של טיבולי שנקראת XLV (ומיועדת לשבעה נוסעים), ובאף מקרה לא השיגו ציון טוב יותר מארבעה כוכבי ריסוק.

 

מבחני ריסוק EuroNcup -סאנגיונג טיבולי 554

 

בגרסה הבסיסית, ללא מערכות בטיחות אקטיביות, קיבלו שתי הגרסאות של טיבולי רק 74% בהגנה על היושבים מלפנים, 55% בהגנה על הולכי רגל ו-25% כציון מערכות בטיחות ובסך הכל, כאמור, 3 כוכבים.

 

מבחני ריסוק EuroNcup - סוזוקי איגניס 333

 

בגרסה המאובזרת, עם ציוד בטיחות, שופר ציון ההגנה על היושבים מלפנים ל-82% (עדיין הנמוך ביותר בסבב זה), ציון ההגנה על הולכי רגל שופר ל-65%, והציון הכללי עלה ל-4 כוכבים.

את הציון הטוב ביותר בסעיף ההגנה על היושבים מלפנים השיגה בסבב הזה אאודי Q2 – 93%, ועם 70% בהגנה על הולכי רגל ולציוד הבטיחות היא קיבלה 5 כוכבים ללא כל קושי.

 

מבחני ריסוק EuroNcup - אאודי Q2 333

 

יונדאי איוניק צמודה אליה עם 91% בהגנה על היושבים לפנים, 70% בהגנה על הולכי רגל ועם ציון טוב יותר, של 82%, בציוד הבטיחות גם היא מקבלת 5 כוכבים.

פורד אדג' קיבלה ציון של 85% להגנה על היושבים מלפנים, 67% בהגנה על הולכי רגל ואילו ציון ציוד הבטיחות שלה הוא הגבוה ביותר בסבב הזה – 89%, כך שגם היא עומדת ללא קושי בסטנדרט של 5 כוכבים.

פרויקט Euro NCAP הציג לא מכבר את שיטת "הדירוג הכפול" אשר מאפשר ליצרניות להוסיף למבחן, לצד הגרסה הבסיסית ביותר, גם גרסה נוספת ומאובזרת יותר מבחינה בטיחותית.

לדברי מישל ואן רטינגן, מזכ"ל הפרויקט, "טוב לראות את שיטת הדירוג הכפול בשימוש מפני שהיא מעודדת את יצרניות הרכב לפתח טכנולוגיות (בטיחות) מתקדמות עבור כלי הרכב שלהם גם אם התמחור של המוצר לא מאפשר להן להיות מוצעות בכל טווח המחירים".

 

מבחני ריסוק EuroNcup - יונדאי איוניק 332

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.