• Ad
  • מחקר שנערך לאחרונה מביא עימו מסקנות מפתיעות וקובע: בנות המין היפה נוטות יותר לזעם על הכביש מאשר גברים וגם מתי הנהגים הכי רגועים ומה ההשפעה של מוזיקה על האוחזים בהגה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מצלמות התנועה המוצבות באין ספור צמתים, מצלמות הדשבורד שהפכו לפריט חובה בכמעט כל רכב וכמובן הסמארטפונים שכולנו לא נפרדים מהם אפילו לרגע חשפו אותנו בשנים האחרונות לאין סוף סרטוני בריונות וזעם כבישים די מטורפים.
    עם זאת, על אף שבאופן די צפוי במרבית הסרטונים הללו "מככבים" גברים הסבורים ככל הנראה שהכביש הציבורי הוא זירת אגרוף לפריקת אגרסיות, מחקר שנערך לאחרונה בבריטניה קבע כי דווקא נהגות נוטות להתעצבן יותר מהר מנהגים.

    עוד ב-TheCar:
    גברים מפרארי ונשים מוולוו: על מגדר, כוחות סוס ומה שביניהם
    7 מכוניות שאנשים מצטערים שקנו אותן
    מחקר: נשים משלמות יותר במוסך

    על פי המחקר שנערך בהזמנת יונדאי בריטניה בקרב מדגם מייצג של 1,000 נהגים ונהגות, בתנאי דרך שונים ובעזרת חיישנים שניטרו את גופם של המשתתפים, התגלה הפרש של 12 אחוזים בין המינים.
    לטענת עורכי המחקר התוצאות לא הפתיעו אותם והן קשורות לאינסטינקטי-הגנה עתיקים עוד מתקופת האדם הקדמון.

    "לפני אלפי שנים הגברים היו ציידים-לקטים ואילו תפקידן של הנשים היה להישאר עם הילדים והזקנים במערה. תפקיד זה חייב אותן", כך על פי הפסיכולוג התנהגותי פטריק פייגן, שניהל את הניסוי, "לסגל רגישות יתרה לכל סכנה – מעין מערכת התראה מוקדמת. האינסטינקט עדיין רלוונטי היום בעידן המודרני, ועל כן נהגות נוטות להיות רגישות יותר לגירויים שליליים מהסביבה, מה שבאופן טבעי הופך אותן לכועסות ולעצבניות יותר על הכביש במצבים מלחיצים".

    5656565

    מניתוח הנתונים שנאספו מסתבר גם שאופי הנסיעה משפיע מאוד על גברים ונשים כאחד ובין היתר עולה ש-84 אחוזים מהאוחזים בהגה היו רגועים ושמחים בעת נהיגה בכביש ריק ובאזורים כפריים ליד קו המים.
    מוסיקה טובה התגלתה כגורם מרגיע נוסף המשפיע בצורה ברורה על כ-54 אחוזים ממשתתפי המחקר.
    גם שיחה טובה יכולה לעזור כדי להפיג מתחים ולצמצם את הסיכוי להתקפי זעם כבישים. עם זאת, נראה כי תקשורת בין נוסעי הרכב מרגיעה יותר גברים מאשר נשים.

    בניגוד למחקרים קודמים שנערכו בתחום שהתבססו על תשאול נהגים,המחקר הבריטי נערך בעזרת שימוש בטכנולוגיה חדשנית הכוללת ניטור וניתוח של תזוזות העיניים, תנועות הפנים, קצב הלב ואפילו תגובות של העור ועל כן אפשר לבחון את ההשפעה של כל שינוי קטן על משתתפי המחקר ולהגיע לתוצאות מדויקות.

    תוצאות המחקר בהחלט מצביעות על כך שזעם כבישים הוא תופעה הרבה יותר רחבה וחוצת מגדרים ממה שנוטים לחשוב, אך למרבה המזל במרבית המקרים הביטוי שלה מסתכם בקללה עסיסית או בתנועת ידיים בלתי משתמעת לשתי פנים ולא מוביל לאירועים אלימים של ממש.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    נשים עצבניות יותר על הכביש מגברים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.