• Ad
  • נשיא טויוטה: אנחנו במרחק 14 מיליארד קילומטרים ממכונית אוטונומית

    למרות פרסומים מעטים בתחום, מסתבר שגם טויוטה שוקדת על פיתוח טכנולוגיה אוטונומית. כמי שזכתה למוניטין מוצק במיוחד בכל הנוגע לאמינות, גם בתחום זה טויוטה, כמו טויוטה, לא משאירה דבר ליד המקרה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לימוד נהיגה מכונית אוטונומית 997על אף שמבחינה טכנולוגית כבר כיום מכוניות רבות בייצור סדרתי ולא רק מהקצה העליון של טווח המחירים מצוידות במערכות ששילוב של כמה מהן מאפשר נהיגה עצמית, מכוניות עם טכנולוגיה אוטונומית מלאה עדיין לא משווקות לקהל הרחב.
    יש הטוענים שהסיבה היחידה לכך נעוצה בעניינים רגולטוריים שצריכים להפתר, אך דווקא אנשים המקורבים למרכזי המחקר והפיתוח בתחום טוענים שנדרשת עוד מלאכת איסוף נתונים לא מבוטלת כדי לפתח אלגוריתמי בינה מלאכותית מורכבים דיים שיאפשרו למערכות הנהיגה האוטומטיות להתמודד עם כל מצב בכל תוואי דרך, תנאי ראות ומזג אוויר.

    עוד ב-TheCar:
    האם הלקוחות בכלל רוצים מכונית אוטונומית?
    ההאקר שפרץ לאייפון בנה מכונית אוטונומית במרתף הביתי
    שנחאי נגד עמק הסיליקון: מי תציג ראשונה מכונית אוטונומית?

    על אף שלמראית עין נראה שענקית הרכב היפנית טויוטה עדיין לא נמצאת במגרש האוטונומי באופן אינטנסיבי כמו למשל וולוו, טסלה, ג'נרל מוטורס ואפילו יונדאי, מקורות בחברה מארץ השמש העולה יודעים לספר כי הרחק מאור הזרקורים טויוטה בהחלט משקיעה משאבים לא מבוטלים בתחום.
    הסיבה שלא כולם שמעו על כך נובעת משום שגם בתחום הטכנולוגיה האוטונומית, טויוטה נוקטת במשנה זהירות ובדומה למוניטין האמינות המופלג של רכביה שנוצר בזכות שימוש במכלולים שנבדקו היטב והוכיחו את עצמם מעל לכל ספק, על פי האידיאולוגיה היפנית גם על מערכות הנהיגה האוטונומית להוכיח את עצמן באופן אבסולוטי.

    אקיו טויודה. צילום: וויקימדיה לפני מספר ימים אקיו טויודה, נשיא טויוטה ונכדו של מייסד החברה, התבטא בנושא וציין שבדרך לרכב אוטונומי ביצור סדרתי המוח של המערכת של טויוטה יצטרך להכיל מידע מנותח שנאסף בלא פחות מ-14 מיליארד קילומטרים של נהיגה.
    טויודה ציין שבדרך לאותו יעד, לבד מתיעוד נהיגה "רגילה", החברה גם משתפת פעולה עם מיקרוסופט (אשר רק לאחרונה הודיעה על שותפות עם רנו-ניסאן בתחום מאגרי מידע לנהיגה אוטונומית) בפרויקט עם קבוצת הראלי של החברה במסגרתו נאספים ומנותחים בקצב סופר מהיר בזמן אמת נתונים של נהיגה בתנאי קיצון.

    בנוסף, נשיא הקונצרן התייחס גם לאתגרים הלא פשוטים של שלב הביניים בו כלי הרכב יצטרכו להיות היברידיים ולאפשר מעבר מהיר ובעיקר בטוח מנהיגה עצמית לאוטונומית ולהיפך.
    בניגוד לתדמית של מרבית רכבי החברה, טויודה עצמו ידוע כחובב גדול של נהיגה אך יחד עם היותו "חולה הגה" של ממש שהצהיר בעבר שהוא לא מעוניין שמחשבים ינהגו במקומו, טויודה תולה תקוות גדולות בטכנולוגיה האוטונומית ובטוח שמעבר לנוחות ולבטיחות היא תשנה את החיים לקשישים ולאנשים בעלי מוגבלויות שחופש התנועה שלהם, בחברה המקדשת את הניידות האישית, מוגבל משום שהם לא יכולים לנהוג.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.