• Ad
  • 54 שנים לאחר שהושקה, מכונית הספורט האייקונית בעולם מציינת מיליון יחידות של הדגם שעל התכנון הבסיסי השגוי עם מנוע כבד מאחור נחשב כבר יותר מיובל לחלומם של חובבי ההגה מסביב לעולם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בניגוד למרבית המכוניות שמציעות ביצועי על, כבר 54 שנים שה-911 של פורשה מציעה, לצד הביצועים הקיצוניים, גם שימושיות יומיומית ומראה מרשים אך לא יותר מדי ראוותני, מנקר עיניים או מתריס.
    ה-911 הראשונה תוכננה על ידי פרדיננד אלכסנדר פורשה, נכדו של מייסד החברה, והוצגה בשנת 1963 כיורשת של ה-356. השבוע ירדה מפס הייצור במפעלי החברה בגרמניה ה-911 המיליון במספר.

    על הנייר ה-911 הציגה תצורה לא מתאימה בעליל למכונית ספורט עם מנוע אחורי מקורר אוויר והנעה אחורית, אך במציאות, מכונית הספורט משטוטגרט הפכה כמעט באופן מיידי ללהיט היסטרי ולבחירתם הראשונה של חובבי הגה רבים.

    אמנם הדור הראשון שיוצר במשך יותר מ-25 שנה (ובמיוחד גרסת הטורבו שנוספה בשנות ה-70' להיצע) זכה לכינוי "יצרן אלמנות" בשל נטייתו לשלוח נהגים לא מיומנים למפגשים אינטימיים כואבים עם עצים ועצמים נוספים בצד הדרך, אך למרות המוניטין המפוקפק ועל אף שבמקביל בשנות ה-70' וה-80' החברה ייצרה דגמים עם שלדות מתקדמות יותר ואופי פחות הפכפך, הייתה זו דווקא ה-911 שהכי ריגשה, הפכה לאייקון ולדגם הספורטיבי הפופולרי ביותר של החברה.

    עוד ב-TheCar:
    כך תגשימו את חלום מכונית האספנות שלכם בקליק אחד
    צפו בתמונות קשות: פורשה 911 הופכת לקורבן אופנה
    סיינפלד מכר את אוסף הפורשה שלו במחיר מציאה

    מעבר להקפדה על קווי העיצוב של ה-911 המקורית, גם הדור השני (964) שהוצג ב-89' כמו גם כל הדורות שהוצגו אחריו עד וכולל הדור השישי (991) הנוכחי שומרים על אותו מבנה לכאורה שגוי פיזיקלית של מנוע אחורי והנעה אחורית (בדור השני נוספו גם גרסאות הנעה כפולה), עם זאת במהלך השנים מהנדסי פורשה הצליחו להתגבר על הבעיה וכיום ה-911 מציגה יכולות ורמות אחיזה סופר גבוהות למרות אותה משקולת ענקית בדמות מנוע הבוקסר 6 צילינדרים המפורסם מאחור.

    בדור הרביעי (996) פורשה נפרדה מקירור האוויר לטובת קירור מים קובציונלי ויעיל יותר, אך למרות שגם מכל בחינה אחרת הדורות העדכניים מקוררי המים טובים מקודמיהם, ערכן האספני של 911 Air Cooled נמצא בשנים האחרונות בנסיקה כמעט לא הגיונית.

    אמנם ה-911 היא לא מכונית הספורט הראשונה שעברה את רף המיליון וניתן לציין שמאזדה ציינה מעל למיליון מיאטות לפני כשנה וששברולט רשמה כבר יותר מ-1.5 מיליון קורבטים, אבל אין ספק שכשמדובר במכונית ספורט שמחירה ההתחלתי מתחיל היום במדינות זולות כמו ארצות הברית בכ-100 אלף דולרים לקאררה הבסיסית ומגיע עד יותר מ-200 אלף דולרים לגרסאות הטורבו הבכירות (בארץ המחירים מתחילים ב-850 אלף שקלים) זה בהחלט הישג מכובד.
    מה שאפילו מכובד מזה הוא העובדה שלטענת פורשה כ-70 אחוזים מכל ה-911 שיוצרו ב-54 השנים האחרונות, משמע כ-700 אלף מכוניות, עדיין נמצאות איתנו ובמצב נסיעה המאפשר בכל רגע לקחת אותן לסיבוב מרגש בכבישים הנכונים.

    פורשה מייצרת את ה-911 בקצב של כ-30 אלף יחידות בשנה וה-911 היא המכונית הנמכרת ביותר של פורשה מאז ומעולם, אך כנראה שלא לעוד יותר מדי זמן ועל אף שללא ספק מדובר בדגם האייקוני ביותר של היצרנית, בשנים האחרונות הקאיין, רכב הפנאי של פורשה שהושק ב-2003, סוגר את הפער במהירות ובתוך עשור, ב-2013, הקאיין רשם כבר חצי מיליון יחידות.

    ה-911 המיליון נצבעה בגוון "ירוק אירי" שלמרבה ההפתעה היה גם הצבע של ה-911 הראשונה וכולל גם חישוקים בהשראת ה- Fuchs המפורסמים של פורשה, סמלים מוזהבים, הגה ודשבורד בשילוב עץ וכמובן לוחית מיוחדת המציינת שמדובר בפורשה הראשונה עם 7 ספרות.

    למרות שהחברה בוודאי הייתה יכולה למכור את האקזמפלר במחיר גבוה במיוחד לאחד ממעריצי ה-911 המצויד בכיסים עמוקים, הוחלט לשמור את המכונית ואחרי שהיא תוצג במספר אירועים ובסוכנויות המותג מסביב לעולם היא תעבור למשכנה הקבוע במוזיאון פורשה בשטוטגרט.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    נקודת ציון: ה-911 המיליון ירדה מפסי הייצור

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.