• Ad
  • רשות המיסים חוקרת חשדות להצגת מסמכים כוזבים ולהנמכת ערך היבוא של כ-1,500 מכוניות שיובאו ביבוא מקביל על-ידי חברת הליסינג השנייה בגודלה בישראל. באלבר טוענים: "אחד היבואנים מנסה להכשיל אותנו, הצדק ייצא לאור"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רשות המיסים הודיעה הבוקר על מעצרם, ושחרורם בתנאים מגבילים, של אנשי העסקים אלי אלעזרא ואורן אלעזרא, ושל סמנכ"לית הכספים של חברת אלבר, אירית פרנקו, בחשד לעבירות מכס שקשורות ליבוא מקביל של מכוניות הונדה טויוטה ולקסוס לישראל.

    לדברי רשות המיסים, "במחלקת החקירות מכס ומע"מ חיפה התנהלה חקירה סמויה בעניין היבוא המקביל (של כלי רכב) שמבצעת חברת אלבר לישראל. ביום חמישי, ה-16 ביוני, הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של שני מעורבים, ובהם בכיר לשעבר בחברה".

    אלי אלעזרא הוא איש עסקים רב פעלים שמשמש בין השאר גם כיו"ר חברת אלבר – חברת הליסינג השנייה בגודלה בישראל, ועו"ד אורן אלעזרא משמש מאז ינואר השנה כמנכ"ל החברה, מאז שהחליף בתפקיד זה את ינון עמית.

    אורן אלעזרא, מנכ"ל אלבר
    אורן אלעזרא, מנכ"ל אלבר

    רשות המיסים ביקשה מבית המשפט לשחרר את השלושה בערבות תוך קביעת תנאים מגבילים, לאחר שהובאו הבוקר לבית המשפט. זאת במסגרת חקירה שמנהלת מחלקת החקירות של המכס ומע"מ בחשד שחברת אלבר ביצעה "עבירות מסוג פשע על פקודת המכס, פקודת הייבוא והייצוא, חוק מס קנייה וחוק איסור הלבנת הון".

    בבקשות המעצר שהוגשו לבית המשפט הואשמו החברה ומנהליה בכך שרכשו את כלי הרכב מדילרים בארה"ב ולא מסוכן מורשה, אולם לרשויות בישראל הוצגו מסמכים כוזבים ו/או מזויפים של חברה אמריקאית העוסקת במסחר בכלי רכב והעומדת בקריטריונים הנדרשים לצורך קבלת היתר ייבוא מקביל. בפועל חברה זו לא ביצעה, לפי החשד, כל פעילות עסקית מול אלבר. לפי החשד, יובאו על ידי חברת אלבר בדרך זו כ-1,500 כלי רכב בהיקף כספי משוער של כ-150 מיליון ש"ח.
    על פי החשד אלבר הנמיכה את הערך המוצהר של כלי הרכב שיובאו וכך התחמקה מתשלום מסי ייבוא בהיקף של כ-25 מיליון ש"ח.

     

    לדברי רשות המיסים, "אתמול ביצעו חוקרי הרשות חיפושים במשרדי החברה, במסגרתם נתפסו מסמכים רבים וחומרי מחשב המחזקים את החשדות כנגד החברה והמעורבים. בתום החיפוש, עוכבו לחקירה בכירים בחברה ובהם שלושת החשודים שהובאו היום לבית המשפט… לאור ריבוי המעורבים שטרם נחקרו ומחשש לשיבוש הליכי החקירה, ביקשה הרשות מבית המשפט להטיל איסור פרסום על כולל על הפרשה, החקירה והמעורבים בה. אמש, עם התפתחות החקירה, ולאחר חקירת מעורבים ועדים רבים, פחת החשש לשיבוש הליכי חקירה. מאחר ומדובר בחברה ציבורית הנסחרת בבורסה ומכאן החשיבות של פרסומה של החקירה לציבור, פנתה הרשות לבית המשפט בבקשה להתיר את הפרסום".

     

    ינון עמית, מנכ"ל אלבר לשעבר
    ינון עמית, מנכ"ל אלבר לשעבר

    היות שלאלבר יש אגרות חוב מונפקות פרסמה הבוקר החברה הודעה לבורסה בזו הלשון: "החברה מבקשת לעדכן בדבר קיומה של חקירה המבוצעת ע"י רשות המיסים בקשר עם פעילות היבוא המקביל של חברת בת של החברה – אלבר ציי רכב (ר.צ.) בע"מ. במסגרת פעולות החקירה זומנו מספר נושאי משרה ועובדים בחברה, בעבר ובהווה, לחקירה בחשד לביצוע עבירות על חוק מע"מ, פקודת המכס, פקודת היבוא והיצוא, חוק מס קניה וחוק איסור הלבנת הון. החברה סבורה כי לחשדות הנ"ל אין בסיס ממשי, ויתכן אף שמקורם בגורמים אשר מטרתם למנוע קיומה של תחרות. עם זאת, בשלב זה החברה אינה יכולה להעריך את השפעת החקירה על החברה, על תוצאותיה ועל מצבה, אם בכלל".

    בנוסף, החברה פרסמה את התגובה הבאה: "המהפכה שמוביל משרד התחבורה להוזלת מחירי המכוניות בישראל לא תיפסק. חברת אלבר צפתה כי כניסתה לתחום היבוא המקביל תלווה במאבק לא קל מול חלק מיבואני הרכב שהתחרות בשוק תגרום להם להפסדים. למרות זאת, החליטה החברה להשקיע משאבים רבים ביצירת חטיבת היבוא המקביל כאשר מטרה מרכזית עומדת ביסוד ההחלטה – לשבור את המונופול בשוק הרכב הישראלי ולחלץ את הנהג הכבול במחירים מופקעים מידיהם.
    בתוך זמן קצר ביותר הפך היבוא המקביל של אלבר להצלחה מסחררת. מאות לקוחות נהנים כיום מרכבים חדשים במחירים סבירים, הנמוכים באופן משמעותי מהמחיר אותו מציע היבואן שפועל נגד אלבר.
    אנו שמחים על שחוללנו מהפכה של ממש בשוק הרכב ומשוכנעים כי לא נעשה דבר בניגוד לחוק. צר לנו על שגורמים אינטרסנטים פעלו בדרכים פסולות לפגוע בחברת אלבר ובצרכן הישראלי, שמגיע לו, ובצדק, לקנות ולנהוג ברכב חדש, מבלי לשלם על כך ביוקר. אנו סומכים את ידינו על רשויות החוק החוקרות את הנושא בימים אלו, משוכנעים כי הצדק ייצא לאור ונחושים להמשיך במלוא המרץ בפעילות היבוא המקביל".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    נעצרו אלי אלעזרא, אורן אלעזרא ומנהלת הכספים של אלבר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.