• Ad
  • ניסאן מציגה: הג'וק העצבני ביותר בישראל

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    גרסת הביצועים של ניסאן ג'וק היא סנונית ראשונה בגוון מתרחב של דגמים ספורטיביים שנועדו למצב מחדש את התדמית של היצרן השני בגודלו ביפן

    קרסו מוטורס, יבואנית ניסאן לישראל, השיקה היום את גרסת 'ניסמו' של הקרוס-אובר הקטן והמצליח ג'וק, וזהו צעד ראשון במהלך ארוך טווח ומעניין של יצרן שמשדרג את תדמיתו בתחום הביצועים הספורטיביים.

    בגרסת 'ניסמו', על-שמה של מחלקת הספורט של ניסאן, שודרגו מערכות שונות – החל מן המתלים וכלה באירודינמיקה, במטרה להציע גרסת ביצועים "חמה" של הכלי המשונה למראה.

    ג'וק ניסמו מונע באמצעות גרסה מוגדשת של מנוע 1.6 ליטר מתוצרת ניסאן אשר מספק 200 כ"ס ו-25 קג"מ של מומנט, ומאיץ אותו ל-100 קמ"ש תוך 7.8 שניות (בגרסה הידנית, 8.2 ש' באוטומטית).

    ג'וק ניסמו מוצע בישראל תמורת 165 אלף ש"ח לגרסה הידנית ו-185 אלף ש"ח לגרסה האוטומטית, וההפרש של 20,000 ש"ח ביניהן נובע אמנם מכך שהידנית מניעה רק את הגלגלים הקדמיים ואילו האוטומטית משודכת להנעה כפולה, אלא שכך נוצר פער משמעותי יחסית למקובל בפלח זה של השוק ולמי שכבול לתיבה אוטומטית אין אלטרנטיבה פחות יקרה.

    'ניסמו', קיצור שמה של מחלקת הספורט של ניסאן – Nissan Motorsport International  – יקביל מעתה לתיוג שמקובל אצל יצרני רכב אחרים, כמו מחלקת M של ב.מ.וו, חטיבת AMG של מרצדס או 'קוואטרו' של אאודי.

    ניסמו – שהוקמה ביפן באמצע שנות השמונים, התרכזה במשך שנים לא מעטות בעיקר במירוצי מכוניות ביפן עצמה, ובמקביל הקימה נציגויות בארה"ב ובאירופה, אם כי אלה לא פעלו ברציפות לאורך השנים.

    נוסף לתכנון ופיתוח מערכות שונות למכוניות מירוץ, ובניית מכוניות מירוץ מושלמות, חלק חשוב בפעילות החברה הוא ייצור ומכירה של חלקים לשיפור מכוניות קיימות מתוצרת ניסאן – חלקם מכאניים ואחרים אירודינמיים.

    עד לאחרונה ניסאן כמעט ולא ניצלה את המותג ניסמו לקידום המותג ניסאן בכלל, והמכוניות החמות של ניסאן בפרט, אלא ש"האסימון נפל" וגם אנשי השיווק של ניסאן מבינים את התועלות של יצרני הפרימיום הגרמנים משיווק מכוניות חמות, ממותגיות ויקרות.

    המיתוג ניסמו הוצמד, בעיקר ביפן, לדגמים בודדים כגון Z370 וכן 'מארץ' היפנית, ומתחילת שנה זו גם ל'ג'וק', אבל מעתה ואילך מתכוונת ניסאן להרחיב את השימוש במותג כדי ליצור לכל הפחות גרסה "חמה" חדשה אחת בכל שנה לדגם סדרתי, כשהדגם הבא בתור הוא GT-R.

    במקרה זה, אגב, היות שממילא מדובר במכונית מתוחכמת ויקרה, ניסאן תבצע את השידרוג בשיתוף פעולה עם קבוצת מירוצי הפורמולה 1 'וויליאמס'.

    החברה אמנם לא פרסמה באופן רשמי את רשימת הדגמים שיזכו לגרסאות ספורטיביות ממותגות אבל אחת המכוניות שממילא זכו כבר לשידרוג ביפן, ובסבירות רבה גם תיוצא בקרוב, היא 'ליף-ניסמו' החשמלית.

    בעבר ניסתה ניסאן לשווק בישראל את גרסת הטורבו של ג'וק, אולם זו לא זכתה להצלה רבה, בעיקר מפני שהדגם לא נבדל חיצונית באופן ש"הצדיק" את תוספת המחיר שנדרשה תמורתו.

    לג'וק ניסמו אין בעיה כזו: העיצוב החיצוני מנופח ונראה "מרושע" עוד יותר מן הגרסה הרגילה, שלא נחשבת לסולידית במיוחד, חישוקי הגלגלים, בקוטר 18 אינץ', מעוצבים באופן שלא מותיר ספק לגבי הייעוד הספורטיבי שלהם, ושינויים אירודינמיים במעטה החיצוני מודגשים באמצעות צביעה ייחודית.

    גם תא הנוסעים מעוצב באווירה ספורטיבית, המתלים הוקשחו כדי לשפר את היכולות הדינמיות, אולם למנוע עדיין מחוברת תיבת הילוכים רציפה, אשר מן הסתם מסרסת את תחושת הכח יחסית לתיבה רובוטית או אפילו אוטומטית-קונבנציונלית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.