• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הטבות מפליגות להם זוכים נורווגים שרוכשים מכוניות חשמליות הפכו אותן ללהיט ובאפריל נמנו כבר 50,000 חשמליות על כבישי המדינה הנורדית. לא כולם חוגגים: כמה מחברי הממשלה דורשים לבטל לאלתר את ההטבות מפני שהן עולות לקופת המדינה יותר מחצי מיליארד אירו בשנה

    flounceze015האם החגיגה המחשמלת בנורווגיה עומדת להסתיים?

    באפריל השנה נמנו על כבישיה של המדינה הצפונית, שבה מתגוררים כ-5.1 מיליון תושבים, 50,000 מכוניות חשמליות והיברידיות-נטענות, וזאת כשנתיים לפני התאריך שנורבגיה הציבה לעצמה כיעד לצי שכזה.

    הנתונים בהחלט מדהימים, אך הם הושגו בעיקר בזכות תמריצי מס משמעותיים ועל ידי עידוד מאסיבי של הממשלה במדינה.

    בין היתר, נורווגים שרכשו היברידיות נטענות או מכוניות חשמליות נהנים מהטבות מס, מענקים, פטור מלא מאגרת רישוי שנתית, עמדות טעינה עם חשמל במחירים מצחיקים ותופינים נוספים כגון חניה חופשית ברחבי הערים ואפשרות להשתמש בנתיבי תחבורה ציבורית.

    הנורווגים הגיבו בחיוב, קפצו על המציאה, ובין היתר רכשו יותר מ-15,000 יחידות של ניסאן ליף.

    לא רק חשמליות "עממיות" הפכו ללהיט: לפני כשנה שברה טסלה את שיא המכירות לדגם בודד בחודש אחד – עם 1,500(!) יחידות של דגם S אשר הוזמנו על ידי נורווגים באפריל 2014.

    טסלה מודל S: שברה את שיאי המכירות החודשיים במדינה. צילום וויקימדיה

    כעת, לאחר שהושג יעד ה-50,000 מכוניות, מבקש חלק מחברי ממשלת נורבגיה לצמצם את ההטבות אשר עולות למדינה יותר מחצי מיליארד אירו בשנה באופן ישיר.

    אותם חברי ממשלה מציינים שאמנם מדובר בהישג מרשים, אך בסכום הזה ניתן לעשות פעולות אפקטיביות הרבה יותר בתחומים אחרים כדי לצמצם את זיהום האוויר.

    מנגד, אחרים מזהירים שהרכישה המאסיבית של חשמליות והיברידיות נטענות לא שינתה את הרגלי הצריכה אלא רק הייתה "מפלט מס", וברגע שיבוטלו ההטבות ישוב רוב הציבור לרכוש מכוניות מזהמות עם מנועי בעירה פנימית.

    אם לא ישתנה דבר, הנורווגים יוכלו להנות ממרבית ההטבות עד שנת 2020, אך עושה רושם שהממשלה המקומית מתכוונת להוריד את השאלטר ולסיים את החגיגה החשמלית מוקדם מהצפוי.

    01

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    נורווגיה: מישהו ינתק את הזרם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.