• Ad
  • מתיחת פנים לגולף: מכונית קומפקטית חצי אוטונומית

    באמצע חיי הדור השביעי של גולף נוספה לה כמות מכובדת של אלקטרוניקה בטיחותית ובידורית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חטיבת פולקסווגן חשפה היום בוולפסבורג, "עיר הבירה" של הקבוצה, את מתיחת הפנים לדור השביעי של פולקסווגן גולף יחד עם הבטחתו של יו"ר החטיבה – הרברט דיאז – ל"תחילתה של מתקפת המוצר הגדולה ביותר בהיסטוריה של פולקסווגן".

     

     

    בעוד שההשלכות המעשיות של הצהרה זאת אמנם לא לגמרי ברורות עדיין, אין ספק שפולקסווגן זקוקה כעת לכל סיבה אפשרית למסיבה על רקע כל החבטות שסופג המותג הזה ב-14 החודשים האחרונים מאז התפוצצות פרשת 'דיזלגייט' – ובמתיחת הפנים הזו יש בהחלט כמה בשורות מעניינות.

    גולף, כך מצהירים יוצריה, היא המכונית הקומפקטית הראשונה בהיסטוריה שמסוגלת לנהוג באופן "חצי אוטונומי" עד למהירויות של 60 קמ"ש, ובכלל זה לבלום עד לעצירה מוחלטת ולחדש את נסיעתה לאחר מכן – כלומר לצמצם את מצוקתו היומיומית של נהג בפקק תנועה.

    מבחינה עיצובית לא נושאת מתיחת הפנים בשורה גדולה, והיא גם לא אמורה לשאת בשורה כזאת מפני שהמסורת של גולף מכתיבה מעט מאד שינויים ויזואליים אפילו במעבר בין דורות.
    מה שכן בוצע נוגע בעיקר לגיהוץ קל של הפגושים הקדמיים, השבכה הקדמית ומכסה המנוע, ואילו כל הפנסים הם כעת פנסי LED או משולבי LED, כאשר בגרסה הבסיסית מוצעים פנסי הלוגן עם DRL (תאורת יום קבועה מסוג LED) ואת גרסת הקסנון החליפה טכנולוגיית LED.

    עוד דבר חשוב שלא השתנה הוא המחיר של הדגם הבסיסי, כך מצהירה פולקסווגן, ולטענה הזאת נדרשות שתי הבהרות.
    ראשית, בפולקסווגן מצהירים שהמחיר לא השתנה אבל "הצעת הערך" שודרגה – כלומר שתכולת האבזור כעת גבוהה יותר, וזה מסתדר טוב עם הצהרתו של הרברט דיאז, אשר צוטטה בתחילת הדברים, לפיה פולקסווגן מתכוונת למכור הרבה יותר גולפים.

    מצד שני, השינוי הטכני הגדול ביותר במכונית הזאת הוא תוספת כמות גדולה של אלקטרוניקה – חלקה כמערכות אופציונליות – ולכן ייתכן שהמחיר הממוצע של המכונית כן יעלה על-ידי כך שפולקסווגן תציע יותר אופציות בתוספת תשלום.

    השינוי הגדול ביותר במתיחת הפנים של הדור השביעי של גולף בוצע בתוך המכונית, למשל עם תצוגת לוח מכשירים דיגיטלית על גבי מסך מגע ברזולוציה גבוהה (מערכת אופציונלית, בתוספת תשלום) בגודל 12.3 אינטש כפי שפגשנו בפאסאט ובמכוניות מתוצרת אאודי, ועם הוספת מגוון מערכות סיוע לנהג, כאמור, ושיפור באיכות חומרי הדיפון, שגם כיום הם בין הטובים בקבוצה.

    נוסעת בעצמה

    אנשי פולקסווגן מתלהבים משום מה מן העובדה שגולף היא המכונית הקומפקטית הראשונה בעולם שמוצעת עם הפעלת מערכות באמצעות "מחוות יד", וזאת בגרסה בעלת מסך מגע מרכזי בגודל 9.2 אינטש ולוח מכשירים דיגיטלי, שגם הוא חדש בגולף.

     

     

    את המסך הבסיסי הנוכחי, בגודל 5 אינטש, מחליף מעתה מסך בגודל 6.5 אינטש שמוצע כסטנדרט, ואילו את גרסאות ה-6.5 אינטש הקיימות מחליפים מעתה צגים בגודל 8 אינטש.

    מערכת "סייען פקקי התנועה" היא הבסיס, כאמור, לנהיגה החצי אוטונומית וכדי שזאת תפעל בבטיחות יש בה כמובן מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה וגם ניטור הולכי רגל, וזאת בנוסף לסייען חניה שמסוגל לבצע חניה אוטומטית.

    פולקסווגן משיקה עם גולף המחודשת את מנוע הטורבו-בנזין הארבעה צילינדרי החדש שלה, בנפח 1.5 ליטר, שמספק 150 כ"ס וכולל "מערכת לניהול אקטיבי של הצילינדרים".
    מנוע זה מהווה שדרוג של המנועים המוכרים לנו ומכיל כמה טכנולוגיות שהוצגו בעבר במנועי ה-2.0 ליטר באאודי, למשל ניתוק של שני הצילינדרים המרכזיים גם בעת שהמכונית בתנועה אבל לא מופעל עומס על המנוע, והשימוש ב"מחזור מילר" ובהגדשת טורבו מתקדמת לטובת החסכון בדלק. כתוצאה מכך, לדברי פולקסווגן, צפוי מנוע זה לחסוך ליטר דלק אחד לכל 100 ק"מ נסיעה "בחיים האמיתיים".
    גרסת BlueMotion של אותו המנוע תוצע בעתיד הקרוב עם הספק של 130 כ"ס ותצרוכת דלק עוד יותר נמוכה.

    המכירה המוקדמת של גולף המחודשת תתחיל באירופה בתחילת דצמבר (אצלנו במחצית 2017), אבל עוד בשבוע הבא תציג פולקסווגן את הגרסה החשמלית של המכונית הזאת בתערוכת המכוניות של לוס אנג'לס. דור חדש לגמרי של גולף יוצג בשנת 2019.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.