• Ad
  • עם כסף שזורם כמו מים, דלק כמעט בחינם והריכוז הגדול ביותר בעולם של מכוניות ספורט אקזוטיות - איחוד האמירויות הוא גן עדן מוטורי. בשנים האחרונות סובלת הנסיכות מעליה במספר הנפגעים על הכבישים בגלל נהיגה פרועה, לכן החליטו אנשי המשטרה המקומית להחמיר את האכיפה. הם הפיקו סרטון בתקציב הוליוודי שמדגים לנהגים מדוע אין להם סיכוי לחמוק מעונש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    6565777עם כסף שזורם כמו מים, דלק כמעט בחינם ואורח חיים שמקדש ראוותנות, בשנים האחרונות כבישי איחוד האמירויות הפכו למקום בו ניתן למצוא את הריכוז הגדול ביותר בעולם של רכבים אקזוטיים לוהטים.
    למרות תשתיות כבישים מצוינות, צפיפות לא גבוהה ומכוניות שהן המילה האחרונה, שלטונות האמירויות נאלצו בשנים האחרונות להתמודד עם עליה במספר תאונות הדרכים וההרוגים על הכבישים במדינה, ככל הנראה בשל חיבתם של המקומיים לנהיגה פרועה במהירויות גבוהות.

    התברר שאותם בעלי מכוניות פאר וספורט אקזוטיות הרשו לעצמם לנהוג בחוסר אחריות מתוך ידיעה שאם יתפסו על ידי המשטרה כל שעליהם יהיה לעשות הוא לשלם קנס כספי, אמנם גבוה לאנשים מן היישוב, אבל כזה שלא ממש מדגדג למיליונרים בכיס.

    בניסיון להתמודד עם הבעיה, לפני כארבע שנים הוחלט להוריד את המהירות המותרת בכבישים המהירים מ-160 ל-140 קמ"ש והמשטרה הונחתה לנקוט אפס סובלנות כלפי עבריינים כבדים.
    כמו כן, הוחלט שנהג שייתפס כשהוא נוהג ברכב במהירות גבוהה ב-60 קמ"ש או יותר מעל למהירות המותרת בחוק (משמע 200 קמ"ש וצפונה מכך בכביש מהיר) יהיה צפוי, לבד מקנס, גם להיענש בהחרמה מיידית של המכונית לתקופה ארוכה.

    אך דווקא ההחלטה הזו הביאה לשינוי התנהגותי לא רצוי בקרב הציבור נהגי רכבים מהירים שהחלו לתת גז ולהעלם מהסביבה במקרה שנציג החוק סימן להם לעצור בצד.

    לפני כשנתיים המשטרה המקומית החלה להצטייד במגוון מכוניות על – מלמבורגיני, דרך פרארי, אסטון מרטין, מקלארן ועד אפילו בוגאטי ויירון עם יותר מ-1,000 כ"ס, אך עד מהרה התברר שנבחרת הצ'קלקות האקזוטית לא באמת משמשת למרדפים במהירויות גבוהות אחרי עבריינים, אלא בעיקר למטרות ראווה ולהפגנת נוכחות באזורי התיירות היוקרתיים במדינה.

    rtryy t

    אמנם לכוחות אכיפת החוק המקומיים יש, לצד ניידות קונבנציונליות, גם רכבים חזקים ומהירים מאוד כמו שברולט קמארו וי 8 וניסאן GT-R שמשמשים למשימות שיטור ומרדפים, אך במשטרה החליטו כנראה שצריך לחזק את כוח ההרתעה ולהציג לציבור את היכולות המגוונות לאיתור וללכידת נהגים שמזלזלים בחוק.

    לצורך כך משטרת אבו דאבי, שכפי שבוודאי הבנתם לא ממש סובלת מבעיות תקציב, החליטה להפיק סרטון מרדפים קצר בתקציב בסטנדרטים הוליוודיים.

    בתחילת הסרטון, לאחר צילומי אוויר מרהיבים של מבנים בנסיכות הנפט, התמונה מתמקדת באוטוסטרדה רחבת ידיים ובמקלארן MP4-12C בצבע סגול שנהגה סבור, כנראה, שהוא נמצא על מסלול מרוצים.
    בשלב מסוים הנהג המשתולל נקלט על ידי מצלמת תנועה המחוברת למרכז בקרה ושם, בעזרת עזרים אלקטרונים וחיבור למאגרי מידע, בתוך שניות ספורות מתגלים פרטי הנהג ותמונתו מופצת לכל הניידות באזור.
    אחת הניידות מאתרת את המכונית האקזוטית הבריטית במהירות של מעל ל-200 קמ"ש ובשלב זה מוזנק גם מסוק שמתחיל לעקוב אחר הרכב מלמעלה. נהג המקלארן מבין כנראה שרודפים אחריו ומחליט לנטוש את הכביש המהיר ולפנות לרחובות הכרך.
    בשלב מסוים הרכב נעלם למסוק וניידות נשלחות לחפש אחריו ברחובות.
    בעזרת טכנולוגיית סריקת מספרים אוטומטית עד מהרה הרכב מאותר כשהוא חונה וריק מאדם ברחוב צדדי.
    בשלב זה השוטרים מפעילים טכנולוגיה לזיהוי פנים, (בדומה לזו שמשטרת דובאי הציגה והרשימה את העולם עם חשיפת ה"טניסאים" שלטענתה היו למעשה אנשי מוסד שחיסלו את בכיר החמאס מחמוד אל מבחוח לפני מספר שנים).
    לאחר שהחשוד לא מאותר ברדיוס הקרוב, בחמ"ל המשטרתי מחליטים להוציא עוד ניידות לשטח. ההימור מתגלה כמוצלח ומערכת זיהוי הפרצופים בניידת שחולפת ליד פרארי 458 שלכאורה לא קשורה לאירוע מאותתת על התאמה בין החשוד לאוחז בהגה של האיטלקיה הלוהטת.

    6565688
    הניידת ממהרת לעשות סיבוב פרסה ובמרכז הבקרה מחליפים את הרמזורים בנתיב הבריחה של הפרארי לירוקים על מנת לגרום לחשוד לצאת מאזור העיר כדי לא לסכן אזרחים תמימים.
    עוד ועוד ניידות מצטרפות למרדף, אך הן לא יכולות להדביק את הקצב של הפרארי המהירה. בשלב זה מוזנק הנשק המיוחד בדמות ניסאן GT-R שסוגרת במהרה את המרחק מהפרארי האדומה ומעסיקה את נהגה במרדף פגוש אל פגוש כדי שזה לא יבחין במחסום שהוקם על גשר בהמשך הדרך ומחייב את הנהג הסורר להיכנע ולעצור.

    התמונות בהחלט משכנעות, אבל שלל סרטוני נהיגה פרועה ממדינות המפרץ המועלים כל העת לאתרי הצפיה ברשת מוכחים שבמציאות נדרשת עוד כברת דרך של ממש כדי לשפר את יכולת ההרתעה של כוחות השיטור אל מול החוליגניים המקומיים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    משטרת האמירויות: מהיר ועצבני נגד עברייני תנועה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.