• Ad
  • כמה עשרות מקרים בהם מכוניות ב.מ.וו החלו לעלות באש ללא סיבה נראית לעין הביאו את ABC לפרסם תחקיר בנושא. האם מדובר בצירוף מקרים או כשלים חיצוניים, כמו שטוענת ב.מ.וו, או בכשל שהיצרנית מעדיפה להתעלם ממנו ולטמון את ראשה בחול, כפי שטוען עורך דין המייצג בעלי רכבים שהפכו ללפיד בוער
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אין עשן בלי אש? על פי תחקיר של רשת ABC האמריקאית בשנים האחרונות כמה עשרות מכוניות, כולן מתוצרת ב.מ.וו, נדלקו פתאום ונשרפו כליל ללא שום סיבה נראית לעין בזמן שחנו.
    על פי התחקיר של רשת הטלוויזיה, עשרות בעלים של רכבי החברה מדגמים שונים ומשנות ייצור מגוונות וגם חוקרי שריפות מנוסים של מכבי האש ממקומות שונים ברחבי צפון אמריקה לא מצליחים להבין מה גורם למכוניות המותג לעלות בלהבות בזמן שהן לא פועלות וחונות, לעתים אפילו מספר ימים ללא תזוזה.

    לטענת ABC, לצוות התחקירים נודע על מעל ל-40 מקרים והגיעו לידיה גם לא מעט תמונות וסרטונים של מכוניות ב.מ.וו בצפון אמריקה שנשרפו במהלך שחנו, אך, שוב לטענת צוות תוכנית הטלוויזיה, לא מדובר בתופעה ייחודית לארצות הברית ובכלי תקשורת זרים וברשת הם מצאו דיווחים על מקרים משונים דומים שהתרחשו בהודו, סין, קנדה וקוריאה שם, לאחר מספר שריפות של רכב המותג גם בעת חניה וגם בתנועה, הרשויות אף הכריזו על פתיחת חקירה בנושא.
    למרבה המזל עד כה לא דווח על אבדות או על נפגעים בנפש כתוצאה מהשריפות המשונות, אך בכמה מקרים בהם המכוניות חנו בחניות בתים, הלהבות התפשטו וגרמו גם לנזקים כבדים לבתיהם של בעלי הרכבים.

    עוד ב-TheCar:
    על האש: חמשת הגורמים שיהפכו את המכונית שלכם ללפיד בוער
    פולאריס עוצרת את מכירות הרייזר בגלל שריפות
    עולות בלהבות: נחקרות שריפות בדגמי אופל וג'נרל מוטורס

    עד כה ב.מ.וו נמנעה מלהתייחס באופן רשמי לנושא אך בעקבות פרסום הסיפור ב-ABC התקבלה תגובה לפיה ב.מ.וו בדקה את הנושא לעומק ואף בחנה כמה מהמקרים שמוזכרים בתחקיר של רשת הטלוויזיה והגיעה למסקנה שלא נמצא כל כשל או דפוס שיכול להצביע על כשל ברכיב כזה או אחר של החברה שיכול להסביר את השריפות.

    לטענת ב.מ.וו החברה ייצרה מעל ל-5 מיליון כלי רכב ומספר נמוך כזה של שריפות ולא בדגם ספציפי משנת ייצור מסוימת אלא במגוון רחב של דגמים ושנות ייצור מצביע על כך שהשריפות נגרמו כתוצאה מגורמים חיצוניים שלא קשורים לב.מ.וו כמו תיקון לקוי של תאונות, התקנות אביזרים לא מקצועיות, שיפורי רכב, תחזוקה לא הולמת, נזקי הצפות ואפילו כתוצאה מקינון של מכרסמים בתא המנוע כמו עכברים וחולדות שגרמו לנזקים בצנרת הדלק או בצמת החשמל.

    עורך הדין ג'וזף סנטולי מניו ג'רזי המייצג כמה בעלי ב.מ.וו שרכבם נשרף מספר: "הגיעו אליי כמה לקוחות שפנו לחברה לקבל הסברים ובחברה טענו בפני כל אחד מהם שזו פעם ראשונה שהם שמעו על דבר כזה".
    "משונה, לא?", סנטולי תוהה, "נראה שהחברה המכובדת מעדיפה לטמון את ראשה בחול ולא לרדת לשורשה של הבעיה. נודע לי גם על מקרים בהם ב.מ.וו הסכימה לפצות בעלי רכבים שרכבם נשרף בתנאי שיחתמו על הסכמי סודיות ואי גילוי המקרה והפיצוי ברבים".

    שון קין, מומחה בטיחות רכב בעל שם, לא ממהר להאשים את היצרן הגרמני במחדל. "דליקות ושריפות במכונית הן דבר הרבה פחות נדיר ממה שאנחנו חושבים. אמנם הן בדרך כלל מתרחשים בזמן שהרכב מונע, אך במכוניות מודרניות המצוינות בשלל מערכות אלקטרוניות חלקן פועלות או לפחות מקבלות זרם גם כשהרכב כבוי בעת חניה וברגע שיש קצר חשמלי מסיבה כזו או אחרת המרחק לשריפה הוא קצר מאוד", מסביר קין. "משום שמדובר עדיין לא במספר גדול מדי של מקרים ובמכוניות שיוצרו על פני יותר מעשור, אני יותר נוטה להאמין לטענות של ב.מ.וו בדבר גורמים חיצוניים שגרמו להתלקחויות כמו התקנות לא מקצועיות או נזקי מכרסמים. אם היה מדובר בכשל של רכיב מקורי מספר השריפות היה צריך להיות גבוה בהרבה".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    משונה: האם מכוניות ב.מ.וו נדלקות מעצמן?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.