• Ad
  • היום נפתחת בלאס וגאס תערוכת SEMA המעניקה במה נוצצת למשפרי הרכב הטובים באמריקה שמוכיחים מדי שנה כי אין חלומות מוטוריים, מטורפים ככל שיהיו, שאי אפשר להגשים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשנים האחרונות חובבי הרכב הארצישראליים מנסים, כנגד כל הסיכויים, להרים את הראש ולהוכיח שגם כאן בארץ הקודש, למרות מחירי מכוניות מהגבוהים בעולם, הגבלות לא פשוטות על יבוא רכבים וחלפים, רדיפות המשטרה של בעלי מכוניות משופרות וחוק ספורט מוטורי שלמעשה מונע קיום אירועים תחרותיים, ניתן לקיים תרבות מוטורית של ממש.

    עם זאת, למרות יציאה חלקית מהמחשכים, חייהם של חולי המכוניות המשודרגות בלבנט עדיין לא פשוטים.
    בעולם המצב שונה מאוד מאשר כאן אצלנו ואדם יכול לשדרג, לשפר ולשפצר את מכוניתו כאוות נפשו, כל עוד היא עומדת בתקנות בטיחות בסיסיות שקבעו הרשויות.

    ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות היא המֶכה של המשפרים ובארצות הברית ניתן באופו חוקי לשדרג את המכונית ללא הגבלות.
    תערוכת SEMA בלאס וגאס היא לא פחות מהכעבה עצמה, אליה עולה לרגל פעם בשנה כל מי שמאמין שמכוניות הן הרבה יותר מאמצעי תעבורה מנקודה א' ל-ב'.

    עוד ב-TheCar:
    צפו: אפס לכמעט 400 קמ"ש ב-800 מטרים
    תערוכת פריז 2016: לא תוכלו לנשום
    המיניוואן שמשאיר אבק לפרארי 

    התערוכה, שמתקיימת מדי שנה מאז 1963, נפתחת היום (ג', 1.11.16) בלאס וגאס ותמשך עד יום שישי (כולל).
    בשונה מתצוגות מוטוריות דוגמת תערוכות פרנקפורט, פריז או ז'נבה, SEMA אינה מתמקדת בדגמים חדשים או בפיתוחים ובאבות טיפוס של יצרניות הרכב, אלא באביזרים, בגזרת האפטר-מרקט וביצירות על גלגלים פרי מוחן הקודח של סדנאות הרכב בארה"ב.
    יתרה מזאת, בניגוד למגמה השלטת בעולם הרכב בעשור האחרון, כאן לא מתעסקים בנתוני פליטת מזהמים נמוכים או בהנעה חשמלית ירוקה, אלא בכוח, הרבה כוח, של מנועי בעירה פנימית סופר משופרים, עתירי הספק, מערכות מתלים עם זוויות של כוכבות פורנו, הרבה וואטים שמדליקים מערכות סטריאו אימתניות וכמובן עיצובים נוצצים ורדיקליים במיוחד.

    בתחילת הדרך הציגו בתערוכה בעיקר סדנאות קטנות שהתמקדו בשיפור תוצרת אמריקאית בלבד, ממכוניות חדשות שעברו שדרוג מקיף ועד ליצירת גרסאות הוט-רוד למכוניות מהיסטוריית הרכב של דטרויט, כשמנועי ביג-בלוק וסמול-בלוק עתירי נפח היו הלב הפועם במרבית המכוניות.

    Custom cars

    בשנים האחרונות חל היפוך מגמה ויצרניות הרכב הגדולות, בעיקר מארצות הברית ומהמזרח, הבינו את הפוטנציאל האדיר הגלום בתערוכה, הצטרפו לחגיגה והחלו להשקיע ממון רב בהכנה ובהסבה, לרוב בעזרת סדנאות חיצוניות המתמחות בכך, של מכוניות מליין הדגמים של החברה בהתאם לרוח האירוע.
    התערוכה מתפרשת על 16 אולמות ענק באזור הסטריפ בלאס וגאס וכוללת גם מגרש חניה גדול שהוסב למסלול להדגמת הביצועים והיכולות של הרכבים המוצגים, ובניגוד לתערוכת רכב בעולם בהן בעידן האינטרנט אין הרבה

    הפתעות של ממש, הסדנאות העצמאיות מכל קצוות אמריקה בהחלט מצליחות בכל פעם להרשים ברכבים שנחשפים רק במהלך התערוכה עצמה.


    כך זה נראה בשנה שעברה

    רגע לפני פתיחת השערים קיבצנו עבורכם כמה דגמים שכבר נחשפו ברשת והצליחו למשוך את תשומת ליבנו.

    פורד תציג ב-SEMA, בשיתוף סדנאות רכב שונות, שלל גרסאות משופרות לדגמים המוכרים שלה.
    בין היתר יוצגו 6 גרסאות רשמיות למוסטנג שיכללו גרסה מרהיבה בשיתוף סדנת VMP PREFORMANCE בסוג של מחווה פטריוטית עם צביעה בהשראת מטוסי קרב אמריקאים ישנים, מכסה מנוע עם חופה שקופה במרכזו ויחידת כוח משודרגת שכוללת מגדש על ענק שמעלה את ההספק של מנוע הוי 8 בנפח 5 ליטרים ללא פחות מ-851 כוחות סוס.
    גם סדנת MRT השתמשה במוסטנג מהדור הנוכחי כבסיס לשיפורים נרחבים, אך בשונה ממרבית הסדנאות היא בחרה דווקא באחת הגרסאות הבסיסיות המצוידת במנוע מסדרת אקו בוסט בעל 4 צילינדרים בנפח 2.3 ליטרים.

    vmp-mustang-1

    גם הרכב הנמכר באמריקה, טנדר הפיק אפ פורד F150 , יזכה בתערוכה לאין סוף גרסאות. ארבע מהן, שונות מאוד אחת מהשניה, בחסות פורד.
    סדנת Bojix Design בחרה במראה סופר שטח עם צמיגי 37' אינץ', הגבהות מרכב, גשרי תאורת לד, מיגון תחתון מלא ופגושים קרביים, ואילו סדנת Hulst Customs פנתה לכיוון שונה לגמרי עם טנדר מונמך מאוד עם מנוע וי 8 ומגדש על המפיק 750 כ"ס.

    ford-f-150-2016-sema-show (2)

    גם הדגמים הספורטיביים של רכבים קומפקטיים יותר כמו הפיאסטה ST והפוקוס RS זכו ללא מעט גרסאות כמו למשל ה-RS האפורה-כתומה של סדנת Full-Race הכוללת מגדש מוגדל, הזרקת מתנול, אינטרקולר משופר, דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני מחוזק, גל הינע מקרבון והספק של מעל 500 כ"ס.

    fullrace-focus-rs-1

    גם קונצרן קרייזלר מפגין שרירים בתערוכה עם מגוון גרסאות משופרות לדגמים של מותגי החברה ובין היתר ניתן לפגוש טנדר ראם מונמך, ששודרג על ידי סדנת Dallas Speed Shop ומצויד כעת במנוע ההל-קאט המטורף של הקונצרן בנפח 6.2 ליטרים שזכה לשדרוג קל ומפיק לא פחות מ-775 כ"ס שיאפשרו לטנדר לפורר את האספלט ב-BURNOUTS ארוכים במיוחד.

    חטיבת האביזרים והשיפורים MOPAR השייכת לקונצרן עצמו תציג בתערוכה מספר מכוניות משודרגות שהוכנו על ידה כמו למשל דודג' צ'אלנגר SRT עם צביעה ייחודית, מכסה מנוע עם כונס אוויר גדול במיוחד ו-485 כ"ס.

     

    14702301_596327110554025_4730683628950665853_n

    יונדאי הקוריאנית מתייחסת ברצינות לתערוכת SEMA כבר לא מעט שנים ותציג השנה 5 רכבים סופר משופרים, מוולסטר טורבו מוכנה למסלול הכוללת בודי קיט אגרסיבי, שלדה מחוזקת, כלוב בטיחות מלא, בלמים עם 6 בוכנות, קויל-אוברים, חלקים מקרבון וכמובן מנוע משופר מאוד.
    בנוסף יונדאי תציג גם גרסה עוצמתית לאלנטרה ספורט, גרסת סופר שטח עם צמיגי ענק לסנטה פה ושיא הטירוף הוא ללא ספק גרסה נוספת לסנטה פה עם מנוע חזק יותר מאשר בכל פרארי בייצור סטנדרטי עם לא פחות מ-1040 כ"ס. אגב טירוף, סדנת Bisimoto תציג בתערוכה פורשה 911 חדשה עם מנוע וי 6 של יונדאי.

     

    מאזדה תציג בתערוכה שתי גרסאות למיאטה בדורה הרביעי. הראשונה כוללת רמת אבזור חדשה, מערך מתלים ספורטיבי יותר וצביעה בגוון מט ייחודי שפותח במאזדה עבור גרסת ה-RF טרגה-קופה החדשה והשניה – מיאטה ספידסטר מרהיבה ללא חלון קדמי עם מגוון שדרוגים ספורטיביים ומשקל עצמי של 900 קילוגרם בלבד.

    open

    2016-honda-sema-show-57

     

    הונדה תציג בתערוכה מגוון מכוניות ואופנועים, מגרסת המסלול למרוצים של הסיוויק קופה החדשה, דרך גרסאות מוחצנות לטנדר הפיק אפ של החברה ועד לגרסת מחווה משעשעת וצבעונית ליצרנית משחקי המחשב סגה לכבוד חצי יובל להשקת סוניק.

    תערוכת SEMA, נכון להיום, היא עדיין מקדש למנועים צמאים לדלק ועתירי נפח, אך בעתיד זה כנראה ישתנה וסדנת השיפורים "אנפלאגד" מקליפורניה מספקת קדימון ראשוני עם טסלה מודל X משודרגת הכוללת שיפורים אווירודינמיים, חצאיות צד, פגוש בעיצוב שונה, מתלים מונמכים, זוויות היגוי אגרסיביות וחישוקים גדולים.

    Exterior-and-Aero-Parts-for-Tesla-Model-X-by-Unplugged-Performance

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מקדש המשפרים: תערוכת SEMA נפתחת בלאס וגאס

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.