• Ad
  • מומחי בטיחות גרמנים שבחנו את מערכת "הטייס האוטומטי" ברכבי טסלה קבעו: זה לא באמת טייס אוטומטי, המערכת מסוכנת לשימוש ומצריכה מעורבות אנושית קבועה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טסלה מודל S: שברה את שיאי המכירות החודשיים במדינה. צילום וויקימדיהאחרי שבשבוע שעבר מגזין "דר שפיגל" הגרמני חשף מסמך פנימי סודי של רשויות הבטיחות בגרמניה המבקר את פעולת "הטייס האוטומטי" ברכבי טסלה, כעת נודע שהשלטונות הגרמנים החליטו לשגר מכתב גלוי וחריף להנהלת יצרנית הרכבים החשמליים מעמק הסיליקון המפרט בעיות שנתגלו במערכת ודורש מטסלה להפסיק להשתמש במושג "טייס אוטומטי" בפרסומים השונים שלה ולהבהיר ללקוחות, בצורה ברורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי לא מדובר במערכת נהיגה אוטונומית אלא במערכת עזר המצריכה ערנות ומעורבות תמידית ורצופה של האוחז בהגה בפעולת הנהיגה.

    עוד ב-TheCar:
    טסלה תשיק מיניבוס לתחבורה ציבורית
    קריאות בארצות הברית: לאסור שימוש ב"טייס האוטומטי" ברכבי טסלה
    טסלה מציגה: מכונית מיוחדת לטבעונים

    הרשויות בגרמניה החליטו לפנות במקביל גם באופן ישיר לבעליהן של מכוניות מתוצרת טסלה במדינה, להזהירם ולהדגיש בפניהם כי השימוש בפונקצית הטייס האוטומטי מחייבת תשומת לב בלתי פוסקת של הנהג על הדרך, כל העת.

    לטענת מומחי הבטיחות הגרמנים שבחנו את "הטייס האוטומטי" המערכת לא מתריעה על מצבים בהם המוח של המערכת נקלע למצב מסובך שאינו יכול להתמודד איתו בקלות ומצריך מעורבות אנושית.
    יתרה מזאת, לטענת הבוחנים, לחיישני המערכת אין גם טווח פעולה גדול מספיק כדי לבצע עקיפות בטוחות באוטוסטרדות וגם מערכת בלימת החירום של הרכב הפגינה ביצועים לא ממש משכנעים.

    676867878978כזכור, ככל הנראה על אותו רקע, לפני מספר חודשים שיתוף הפעולה ארוך השנים בין מוביל-איי הישראלית לטסלה הופסק אחרי שחתול שחור עבר בין השתיים בעקבות התאונה הקטלנית בה נהרג ג'ושוע בראון, כשהמודל S שלו התנגשה במשאית סמי טריילר שפנתה שמאלה.
    מוביל-איי, שמספקת את התוכנה, את מאגר הנתונים ואת המצלמה עליהם מבוססת מערכת "הטייס האוטומטי", היא זו שיזמה את הפירוד לאחר שלטענתה בטסלה החליטו להתעלם ולשווק את המערכת תחת השם המטעה "טייס אוטומטי" על אף שבמוביל-איי הבהירו שמדובר במערכת עזר בעלת יכולות אוטונומיות חלקיות מאוד בלבד.

    תאונה נוספת, הפעם קלה, שהתרחשה בעת שימוש במצב "טייס אוטומטי" בסין לפני מספר ימים זכתה אף היא לפרסום רב זאת לאחר שבעליו של הרכב שלא נפצע בתאונה טען בתוקף כי בסוכנות טסלה המקומית מכרו לו את הרכב תוך כדי הדגשה של היכולות האוטונומיות שלו ואף הגדילו לעשות והדגימו, בעת נסיעת המבחן שערך לפני הרכישה, תפעול של מערכת הטייס האוטומטי ללא ידיים על ההגה.

     

    גם במגרש הביתי של טסלה נשמעו לאחרונה קולות נגד היצרנית מעמק הסיליקון כשהרשויות בקליפורניה, המגבשות בימים אלה מדיניות מקיפה בנוגע לרכבים אוטונומיים, קבעו שרק רכבים המסווגים ברמה 3 (המאפשרת נהיגה עצמאית במצבים מסוימים) ומעליה יוכלו להיות מפורסמים או משווקים בעזרת ביטויים כמו "נהיגה עצמית", "נהיגה אוטונומית" או "טייס אוטומטי".

    מערכת ה"אוטו פיילוט" של טסלה מתאימה על פי הקריטריונים המקובלים בעולם הרכב להכלל רק ברמה 2 (הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה ובקרת התנגשות צידית ואורכית אך מצריכה פיקוח אנושי בעת ההפעלה) ומשום כך היא אינה יכולה להקרא "טייס אוטומטי" ולכן יתכן, לפחות בקליפורניה, שטסלה תאלץ לשנות את שם המערכת.

    למרות זאת, טסלה ממשיכה בקו שלה מאז התאונה של בראון הטוען כי לכל הלקוחות החדשים והישנים שקנו את רכבי החברה הובהר בצורה ברורה כי מדובר בגרסת בטא ובכל מקרה המערכת מצריכה פיקוח אנושי והיא בטוחה אם מקפידים על הוראות השימוש שלה.7676999

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ממשלת גרמניה: הטייס האוטומטי של טסלה מסוכן לשימוש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.