• Ad
  • הונדה ו-NHTSA אישרו שכרית אוויר קטלנית מתוצרת טקאטה הרגה נהג נוסף בלואיזיאנה. ומה עושה משרד התחבורה הישראלי כדי להציל אתכם? לא הרבה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מניין ההרוגים בפרשת כריות האוויר הקטלניות מתוצרת טקאטה ממשיך לעלות בתוך כדי כך שהפרשה כולה מקבלת כעת תפנית דרמטית נוספת.

     

     

    הונדה ומינהל הבטיחות בדרכים האמריקני אישרו אתמול שמותו של נהג מכונית מדגם סיביק משנת הדגם 2004 נגרם כתוצאה מפיצוץ לא מבוקר של מנגנון הניפוח בכרית-אוויר מתוצרת טקאטה. הפעם, בשונה ממקרים קודמים, מדובר בכרית-אוויר אשר הותקנה במכונית הזאת כחלק חלופי משומש לאחר תאונה קודמת.

    הונדה והמינהל לא מסרו מי האדם שנהרג ומה גילו, אולם חשפו שהתאונה עצמה התרחשה במדינת לואיזיאנה ב-10 ביולי האחרון, ושכרית האוויר הקטלנית הותקנה במקור בהונדה סיביק אחרת, משנת הדגם 2002, פורקה ממנה – ככל הנראה עם השבתת המכונית – והותקנה במכונית מדגם 2004 ככל הנראה לאחר שזאת הייתה מעורבת בתאונה אחרת.

    שימוש בכריות אוויר משומשות לצורך תיקון הינו חוקי לחלוטין בארה"ב, ומבוצע גם בישראל בקנה מידה נרחב. מצב זה גורם לכך שלרשויות לא יכול להיות מידע אודות כלל כריות האוויר הקטלניות שחייבות להיות מוחלפות במסגרת הקריאה לתיקון הגדולה ביותר בתולדות תעשיית הרכב.

    בארצות הברית ביצעה הונדה מבצע נרחב לאיסוף כריות אוויר מתוצרת טקאטה ממגרשי פירוק שעוסקים במכירת חלפים משומשים לכלי רכב, ועד עתה אספו מהם יותר מ-100 אלף כריות כאלה. בנוסף, הונדה והמינהל פנו לכל מי שמבצע מכירות של חלפים משומשים באמצעות האינטרנט וביקשו להפסיק את מכירת המנגנונים המשומשים ולמכור אותם בחזרה לחברה.

    בישראל, מיותר לציין, משרד התחבורה לא פעל באופן דומה ולא פנה אל מגרשי הפירוק בדרישה כזאת.

     

     

    כידוע, חברת טקאטה היפנית, בניסיון לצמצם את עלויות הייצור שלה, השתמשה בחומר מסוג חנקת אמוניום במנגנון הניפוח של כריות-האוויר שלה. גם לאחר שאנשי טקאטה, והונדה, הבינו שחומר זה גורם לפיצוץ אלים מידי של מנגנון הניפוח של כריות האוויר הם לא דיווחו על כך בזמן לרשויות ולא ביצעו את הפעולות הנדרשות כדי לצמצם את הסיכון לנהגים ולנוסעים.

    זהו האדם ה-20 שמותו נגרם בוודאות בגלל כריות האוויר הקטלניות, 18 מתוכם נהרגו בארה"ב, אולם ההיגיון מחייב שמותם של לפחות כמה עשרות בני אדם נוספים ברחבי העולם – וגם בישראל – נגרם באותן נסיבות אך מעולם לא נחקר. לפחות 180 בני אדם בארה"ב נפצעו במידות חומרה שונות כתוצאה מאותו מנגנון ניפוח, וגם לגבי נתון זה ההיגיון מחייב שברחבי העולם נפצעו מאות בני אדם נוספים.

    בחודש יוני האחרון הכריזה טקאטה על פשיטת רגל ושרידי החברה נמכרו לחברה אמריקנית בבעלות סינית.

    למרות שפרשת טקאטה נחשפה בעולם כבר בשנת 2014 משרד התחבורה הישראלי והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לא פעלו עד היום כדי ליידע את הציבור אודות הבעיה, ולא ביצעו פעולה אקטיבית כדי למצוא מכוניות שבהן הותקנו מנגנוני ניפוח כאלה וטרם נקראו לתיקון על-ידי יצרניות הרכב.

    במשרד התחבורה הישראלי גם לא בדקו האם מנגנוני ניפוח שמותקנים במכוניות ישראליות בתהליך הקריאה לתיקון שמבצעות יצרניות הרכב הן מן הסוג המסוכן, ולכן תידרש החלפה נוספת שלהן בתוך שנים ספורות, או שמדובר ברכיבים מסוג אחר, בטוחים יותר.

    את תגובת משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נפרסם אם וכאשר נקבל כאלה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מלאך המוות ממשיך לקצור: הרוג נוסף בפרשת טקאטה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.