• Ad
  • בקרב צמוד נטלה פיג'ו 3008 מאלפא-רומיאו ג'וליה את תואר 'מכונית השנה באירופה'. במקום השלישי: מרצדס E קלאס. מועמדות ראויות שלא זכו: וולוו S90, טויוטה CH-R וניסאן מיקרה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פיג'ו 3008 הוכרזה כמנצחת תחרות "מכונית השנה" האירופאית, אשר נערכת ברציפות מאז שנת 1964.
    ההכרזה על התוצאות בוצעה כרגיל בהיכל התערוכות 'פאלאקספו' שצמוד לנמל התעופה של ז'נבה ופתחה בכך את סדרת האירועים של תערוכת המכוניות הבינלאומית השנתית.

    "מכונית השנה" האירופאית נחשבת לתחרות החשובה ביותר מסוגה, ודאי עבור דגמים משמעותיים לישראל, בין השאר מפני שדרוג המועמדות מבוצע על-ידי צוות של 58 עיתונאי רכב בני 22 מדינות אירופאיות.
    התחרות מבוצעת בשני שלבים, כאשר בראשון מחלקים העיתונאים ניקוד בין כל המכוניות החדשות שמושקות בשנה נתונה ולשלב השני עולות שבע מועמדות.

    בשלב זה יש לכל שופט 25 נקודות לחלק בין השבע, עליו להעניק 10 מהן למכונית שלדעתו ראויה לתואר בזכות החשיבות שלה לשוק, ליצרן או לצרכנים, ואת שאר הנקודות עליו לחלק באופן שבו האחרונה תקבל לפחות נקודה אחת וזו שבמקום השני לא תקבל יותר מתשע.

    מהלך השלב השני השנה היה כמעט דרמטי היות שאלפא-רומיאו ג'וליה – מכונית יפהפיה אשר מסמלת את יציאתה של אלפא מקיפאון עמוק – הובילה ונראתה כמי שצפויה לזכות, אולם בשלב מסוים היא נעקפה על-ידי מכונית חשובה אחרת.

    פיג'ו 3008 היא המוצר החדש הראשון שפיג'ו משיקה לאחר יציאתה שלה ממשבר שהעמיד אותה על סף פשיטת רגל, ובאופן סמלי לחלוטין היא זוכה בתואר באותו יום שבו פיג'ו מכריזה על הרכישה של אופל – יצרנית שהעמידה את הזוכה של השנה שעברה: אסטרה.

    בסיכום ההצבעה קטפה פיג'ו 319 נקודות ואילו ג'וליה, במקום השני, קיבלה רק 296 נקודות. למקום שלישי על הפודיום הגיעה מרצדס E קלאס בפער משמעותי יותר לאחר שקיבלה 197 נקודות.

    מכוניות חדשות חשובות אחרות אשר התמודדו השנה, ואשר לכל הפחות מבשרות בשורות גדולות מאלה של E קלאס הן וולוו S90 ואחותה הסטיישנית V90 (בזכות הדגש על מערכות מתקדמות לסיוע לנהג), סיטרואן C3 (בזכות עיצוב מרשים), הקרוסאובר של טויוטה – C-HR (בזכות עיצוב ייחודי ופריצת דרך עבור טויוטה) וניסאן מיקרה (אשר לפחות על-פי עיצובה נראית כמי שמשיבה את מיקרה לימי השיא שלה).

    אפשר להתווכח אודות חשיבותן של כל התחרויות מסוגה של "מכונית השנה" בכלל, ובפרט כאשר בוחנים לאורך השנים את רשימת הזוכות בהן, אבל אי אפשר שלא להסיר את הכובע בפני פיג'ו בזכות העיצוב הייחודי, כמעט נועז, של 3008 – ולכן יש מקום לצטט את ז'אן-פיליפ אימפרטו, מנהל מותג פיג'ו, אשר קיבל את הפרס ממארגני התערוכה ואמר: "עשינו את זה בדרך הארוכה מהגיהינום לגן עדן. בשנת 2012, החלטנו "לא יותר" (לחיות תחת הצל הענק של פשיטת רגל) – החלטנו לשים את הכסף לתוך המוצר. אנחנו מאוד גאים, זה רגע גדול בשבילנו".

    במהלך ההיסטוריה של תחרות מכונית השנה זכתה פיג'ו בפרס ארבע פעמים נוספות עם דגמי 504, 405, 307 ו-308.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פיג'ו 3008 זכתה בתואר מכונית השנה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.