• Ad
  • מכונית העל הסינית שעוצבה ותוכננה בהשראת מטוס קרב

    עם הספק של יותר מ-1000 כ"ס, נתון מומנט דמיוני, חופות במקום תא נוסעים וטורבינת סילון שתשמש כגנרטור, ה-AT96 הוא קונספט מרהיב של מכונית העל של העתיד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יותר מאלף כוח סוס, קבינה בהשראת מטוס קרב וטורבינת סילון שתייצר חשמל הם רק חלק מהמאפיינים המיוחדים של ה-AT96 רכב קונספט מאוד לא שגרתי של חברת טכנולוגיה סינית בשם טקרולס (Techrules )שיוצג בתערוכת ז'נבה בעוד מספר שבועות.

    שוק הרכב העולמי הוא אולי אחד המעוזים היחידים שלא נכבשו על ידי חברות מהרפובליקה העממית ובזמן שחלק משמעותי מאוד מהמוצרים שאנו צורכים, מבגדים, דרך צעצועים, מוצרים לבית ועד מכשירי האלקטרוניקה המשוכללים ביותר, מגעים אלינו מסין, מספר המכוניות "מייד אין צ'יינה" שעולות מדי שנה על כבישי מדינות המערב הוא כמעט זניח.

    לא לגמרי ברור אם הסיבה לכך היא פערים של ממש באיכות בין המכוניות הסיניות למערביות, התמקדות היצרנים הסינים בשוק המקומי או חסמים שונים המוטלים על יבוא מהרפובליקה העממית כדי לשמור על יצרניות הרכב הותיקות, אבל אם לפני עשר שנים כמעט כולם היו בטוחים שהסינים יכבשו את כבישי העולם, היום נראה שזה עשוי לקחת הרבה יותר זמן, אם בכלל.

    עוד ב-TheCar:
    הדפס לי מכונית על: רכב לוהט שנוצר במדפסת תלת מימד
    אישור חצי רשמי: טסלה מפתחת מכונית ספורט קיצונית
    גם הסינים יכולים: BYD מציגה חשמלית עם טווח של מעל ל-300 ק"מ

    יתרה מכך, נראה כי מרבית יצרני הרכב הסינים החליטו לוותר ולהמתין בצד מספר שנים לגווייתו הסופית של מנוע הבעירה הפנימית שמניע את העולם מאז ראשית המאה ה-20 ולפרוץ קדימה במקביל למעבר למנועים חשמליים – תחום בו לסינים יש בהחלט מה להציע.

    ה- AT96 של טקרולס היא דוגמה קיצונית לכך ודגם הקונספט שייחשף בתערוכה כולל ביצועים לוהטים כמו האצה למהירות תלת ספרתית בתוך פחות מ-2.5 שניות ומהירות מרבית של כ-350 קמ"ש שיושגו בעזרת מערכת הנעה המשלבת 6 מנועים חשמליים שיפיקו 1030 כ"ס, מומנט דמיוני של יותר מ-800 קג"מ (בערך פי 40 מנתון המומנט של משפחתית מודרנית) וטורבינת סילון קטנה שתסתובב במהירות של 96 אלף סיבובים בדקה שתשמש כגנרטור שמטעין את המצברים ולטענת המפתחים תאפשר טווח של קרוב ל-2,000 קילומטרים ללא טעינה מרשת החשמל או תדלוק מיכל הגנרטור בדלק סילוני.

    לפני כשנה החברה חשפה קונספט ראשון בתערוכת ז'נבה והשנה, כאמור, היא תגיע לתערוכה עם קונספט חדש לחלוטין שיציג, כך על האיור הראשון שנחשף, קפיצת מדרגה משמעותית עם עיצוב סופר עתידני פרי מכחולו מעצב העל האיטלקי ג'וג'ארו הכולל חזית עם צמד כונסי אוויר עצומי מימדים, פנסים ראשיים שישתמשו בטכנולוגית לייזר, מצלמות זעירות במקום מראות צד ובעיקר פריסה לא שגרתית הכוללת מקום לשלושה ועמדת ניהוג במרכז הרכב ושלושה קוקפיטים נפרדים עם 3 חופות בהשראת מטוסי קרב.

    מעבר לנוכחות המאוד מיוחדת שהעיצוב מעניק ל-AT96, לטענת החברה, הבחירה בחופות מאפשרת לנהג ולנוסעים ראות מושלמת לכל הכיוונים בשונה מהנהוג במכוניות על המצוידות בתא נוסעים יותר שגרתי.
    טקרולס מצהירה כי בכוונתה להפוך את הקונספט לרכב ייעודי למסלול שייוצר בהיקף של עד 25 יחידות בשנה אך בשלב זה עדיין לא מפרסמת לוחות זמנים מחייבים.

    ב-2010, יגואר חשפה רכב קונספט בשם C-X75 שעשה אף הוא שימוש במערכת הנעה היברידית המשלבת בין מנועים חשמליים לטורבינה (גז במקרה של יגואר) ולמרות הצהרות בדבר גרסה ביצור סדרתי הפרויקט בסופו של דבר נגנז.
    בטקרולס מבטיחים גורל אחר ומציינים שאב טיפוס מתפקד כבר נמצא בשלבי ניסוי מתקדמים על מסלול סילברסטון בבריטניה ואין ספק גם שהבחירה במעצב האיטלקי מהחשובים בעולם וההתקשרות עם ג'אנטי LM, חברת הנדסה איטלקית עם ניסיון מוכח על מסלולי המרוצים, שתהיה אחראית על תכנון השלדה וכיול מערך המתלים, בהחלט מצביעים על רצינות הכוונות להפוך את הקונספט המרהיב הזה למציאות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.