• Ad
  • הקרוסאובר החדש של מאזדה מושק לכאורה לשוק היפני, אבל מנוע הדיזל שלו מאותת דווקא לכיוון שלנו. התזמון אמנם לא להיט, אבל זה עשוי לפעול לטובתנו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    גם בארזים נפלה שלהבת: מאזדה, אשר ממצבת את עצמה מחדש כיצרנית של מכוניות שכיף לנהוג בהן, מכנה את הגרסה המקוצרת של CX-9 שלה "מכונית דגל".

     

     

    בהמשך לחשיפה מוקדמת יותר בסוף אפריל השנה חשפה הלילה מאזדה ביפן את העיצוב החיצוני של CX-8 החדש, אשר תחילת מכירתו שם צפויה בקרוב.

    כמו CX-9, שהוצגה בסוף 2015 וכיום זאת המכונית הגדולה ביותר מבית מאזדה, גם CX-8 מבוסס על הפלטפורמה המודולרית של החברה מהירושימה – שעליה בנויים כיום רוב דגמי החברה – ממאזדה 3 ולמעלה. כפי שכבר ראינו בתמונות קודמות, העיצוב החיצוני של CX-8 נגזר מסגנון ה'קודו' שמאפיין את כל דגמיה החדשים של מאזדה מאז שנת 2012, והוא חולק את בסיס הגלגלים הארוך במיוחד של CX-9 וכמותו מציע שבעה מושבים. עם זאת, ל-CX-8 יש גם גרסה נוספת, בעלת שישה מושבים.

    הנתונים המספריים הרשמיים שמאזדה מפרסמת בשלב זה הם בסיס גלגלים מכובד של 293 ס"מ, אורך כולל של 490 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ וגובה של 173 ס"מ, כלומר שהממדים שלו צנועים מאלה של CX-9 במידה ניכרת: הכלי קצר מאחיו הגדול ב-17.5 ס"מ, צר ממנו ב-12.9 ס"מ מאד משמעותיים, ונמוך ממנו ב-1.7 ס"מ. במילים אחרות, זהו כלי מתאים יותר ליפן. וגם לאירופה.

    מאזדה בחרה להשיק את "מכונית הדגל" שלה עם מנוע הטורבו-דיזל מסדרת 'סקאי אקטיב' החדשה, בנפח 2.2 ליטר, כשהוא מחובר לתיבת ההילוכים האוטומטית הקונבנציונלית בעלת 6 יחסי העברה, וצריך להתעמק היטב בבחירה הזאת.

    עד עתה מאזדה הצהירה בכל הזדמנות שמדובר בכלי שמיועד לשוק היפני, אלא שמכיוון שמנועי דיזל לא חביבים שם במיוחד נראה שצריך להביט ימינה ושמאלה ולגלות שגם בסין לא מתים על דיזלים ושהשוק היחיד בכל הסביבה שבו הם פופולריים הוא השוק הקוריאני. כמובן שבזמן שאנשי מאזדה פיתחו את CX-8 הדיזלים עדיין הניעו כמחצית מכלי הרכב החדשים שנמכרו באירופה, ולכן נראה שזה היה הכיוון האמיתי שאליו הוא כוון. לרוע מזלם של אנשי הירושימה קשים הם חייה של יצרנית רכב קטנה ובימים אלה מתחוללת באירופה מהומת אלוהים סביב מנועי דיזל. כמה מן הערים האירופאיות שוקלות לאסור כניסה של מכוניות מונעות בדיזל לשטחיהן, מכירות של כלים מונעי-דיזל צונחות, ומאזדה, איך לומר את זה בעדינות, "מאחרת לנשף".

    מצד שני, אם היפנים כבר הכינו תקינה אירופאית לכלי שלהם ייתכן שהדבר ישחק דווקא לידיים שלנו, בישראל, היות שאצלנו המיסוי אמנם מפלה מעט לרעה את הדיזל אבל אף עיר עדיין לא אוסרת את הכניסה שלו אליה. כמובן שלמאזדה קל לייצר את הכלי הזה גם עם מנועי הבנזין האטמוספריים שלה, אבל אז מה היא תעשה עם כל מנועי הטורבו-דיזל החדשים שהיא ערוכה לייצר?

    במילים פשוטות, CX-8 נכנס בול לפער הגדול שקיים בין CX-5 ממוצע הקומה לבין CX-9 ה"אמריקני" במהותו, הצגתו עם מנוע דיזל עשויה להעיד שהשאיפות המקוריות של מאזדה היו למכור כמה עשרות אלפים ממנו באירופה, ואנחנו נשמח לקבל אותו לחיקנו גם עם הדיזל שלו. כאן יכול CX-8 להתמודד בקטגוריה המתחממת של קרוסאוברים בעלי 7 מקומות ישיבה שכוללת כעת את סקודה קודיאק החדש, ניסאן אקסטרייל, קיה סורנטו ויונדאי סנטה פה, וכמובן את מיצובישי אאוטלנדר.

    אנשי מאזדה אמנם הציגו כבר באפריל תמונת טיזר ראשונה של תא הנוסעים (בעיקר המושבים) אבל טרם חשפו באופן רשמי את עיצוב הפנים של ספינת הדגל שלהם. עם זאת, סביר להניח שזאת תהיה דומה לאלה של מאזדה 6 ושל CX-5, ואנשי מאזדה מבטיחים גם רמת איכות וגימור גבוהות במיוחד. מצד שני הם מבטיחים גם שלנוסעים בוגרים יהיה הרבה מרחב פנימי בשורת המושבים השלישית, לכן צריך להמתין עם ההבטחות ולגעת במוצר על כבישי ארץ הקודש לפני שמתלהבים יותר מידי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מכונית הדגל של מאזדה היא קרוסאובר עם 7 מושבים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.