• Ad
  • מכוניות האספנות היקרות בעולם

    בזמן שאתם שוקלים אם להשתולל ולהשקיע כמה עשרות אלפי שקלים במכונית אספנות ארץ ישראלית, במקומות שונים ברחבי העולם יש לא מעט אספני רכב שמשלמים סכומים בני שמונה ספרות בדולרים בעבור מכוניות משומשות היטב. לפניכם עשרת רכבי האספנות היקרים ביותר בתבל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סצנת אספנות הרכב בישראל זוכה בשנים האחרונות לעליה גדולה בפופולריות. פתיחת השוק לייבוא רכבי אספנות מחו"ל ואתרי המכירה ברשת מלהיבים את דמיונם של חובבי הנוסטלגיה, מאפשרים לייבא לארץ רכבי אספנות קצת יותר מעניינים מרנו 4 או סובארו DL וברוב המקרים גם לעשות זאת במחירים סבירים לחלוטין.

    מחוץ לגבולות ארץ הקודש אספנות רכב תמיד זכתה לפופולריות ולהערכה רבה, אבל גם בעולם משהו השתנה ולנוכח יותר ויותר מיליונרים עם עודף קיצוני של מזומנים, מחיריהם של רכבי האספנות מהדגמים המבוקשים הרקיעו שחקים.
    התופעה בולטת במיוחד במכירות פומביות של רכבים אולטרה נדירים ובעוד שבעבר הלא ממש רחוק רכבים שכאלה בקושי הצליחו לגרד סכומים בני 7 ספרות, כעת מדי שנה אנו שומעים על עוד ועוד מכוניות נדירות שנמכרו בסכומים שמעל ל-10 מיליון דולר.

    עוד ב-TheCar:
    מדריך: כך תשמרו על רכב האספנות שלכם בחורף
    הלמבורגיני שכיכבה בג'וב האיטלקי יכולה להיות שלכם
    חולמים על מרצדס אספנות במצב טוב? מוזיאון מרצדס מוכר חלק מהאוסף

    אז מה הן המכוניות היקרות ביותר שנמכרו אי פעם במכירות פומביות?
    אמנם בהחלט היה זה די צפוי למצוא ברשימה הזו נוכחות מכובדת לרכבי פרארי, אבל גם אנחנו הופתענו לגלות שברשימה אין נוכחות ללמבורגיני, אסטון מרטין, בוגאטי ופורשה ולא פחות מתשע מבין עשר מכוניות האספנות היקרות בעולם נושאות את סמל הסוס הצוהל בחזיתן.
    יתרה מזאת, חמש מתוך המכוניות ברשימה הן מסדרת 250 של פרארי משנות ה-60'.
    במקום העשירי אנו מוצאים את הפרארי250GT ברלינטה ספיישל מודל 1962. מדובר במה שנקרא "Coachbuilt" – רכב שנבנה על בסיס מכלולים ושלדה של דגם קיים אך כולל עיצוב ייחודי לו בלבד, במקרה זה פרי מכחולו של מעצב צעיר ודי אלמוני באותה תקופה בשם ג'יאוג'יארו ומי שהפך בתוך שנים ספורות לאחד ממעצבי הרכב החשובים בעולם.

    545445455

     

    במקום התשיעי עוד פרארי 250GT , הפעם במרכב פתוח בצבע אדום ומשנת המודל 1961.
    המיוחד ברכב הספציפי הוא חופות הפנסים השקופות שהגיעו רק במספר קטן מאוד של אקזמפלרים וכנראה תרמו למחיר לנסוק ל-16.8 מיליון דולרים.

    במקום השמיני פרארי 250LM משנת 1964, אחד האקזמפלרים השמורים ביותר לדגם הראשון של פרארי עם מנוע מרכזי. המכונית הייתה שייכת למשפחה מפורסמת בעסקי השוקולד בבריטניה והשתתפה במרוצים עד שנת 1984. לאחרונה הרכב נמכר במכירה בניו יורק בתמורה ל-17.6 מיליון דולר.

    7678989

    אנחנו חוזרים עשור אחורנית ובמקום השביעי אנו פוגשים רכב משנת המודל 1954, אך גם במקרה זה מדובר במכונית אדומה עם סמל הסוס הצוהל – פרארי 375 ספיידר פלוס קומפיטציונה – מכונית שנבנתה למרוצים וצוידה במנוע וי 12 בנפח 4.9 ליטרים. למכונית כמה הישגים על מסלולי המרוצים ביניהם מקום שני במרוץ ה-Mille Miglia (אלף המיילים) בשנת 1954. ב-2014 היא נמכרה במכירה פומבית בפסטיבל המהירות בגודווד בתמורה ל-18.4 מיליון דולר.

    5656577888

    במקום השישי אנחנו פוגשים את הפריט היקר ביותר באוסף אבוד של איש עסקים צרפתי שפשט את הרגל וכלל יותר מ-100 מכוניות. במשך כמעט 40 שנה הרכבים אוחסנו בחווה באזור כפרי. חלק מהרכבים שאוחסנו תחת סככות ניזוקו מאוד במהלך השנים, אך כמה רכבים בודדים שאוחסנו במבנים סגורים נשתמרו במצב נדיר. הפרארי מדגם 250GT  קליפורניה ספיידר נמצאה מתחת לערימות של מגזיני רכב ישנים ועל אף שהרכב היה זקוק לרענון בזכות המקוריות שלו הוא נמכר במכירה פומבית בפריז בתמורה ל-18.5 מיליון דולר.

    במקום החמישי פרארי 275 GTB ספיישל מבית Scaglietti. מדובר ברכב אפילו יותר נדיר מה-250GTO (אותה עוד נפגוש בהמשך הרשימה), רק 3 יחידות של דגם זה יוצרו כגרסת הומולוגציה לרכב המרוץ של פרארי במרוצי לה מאן. מדובר בפרארי הראשונה עם מתלה אחורי עצמאי ובנוסף לכך ניתן לציין גוף אלומיניום קל, מנוע וי 12 משופר ומחיר של 26.4 מיליון דולר.

    56665767888

    במקום הרביעי אין הפתעה וגם כאן אנו פוגשים פרארי, גם היא מדגם 275GTB, אבל הפעם בגרסת ספיידר פתוחה ומסדרת NART, כמוה יוצרו רק עשרה אקזמפלרים.
    מדובר במכונית ששופצה בקפדנות ובהיסטוריה שלה ניתן לציין הופעה בסרט "השוד המושלם" בכיכובו של סטיב מקווין. ב-2013 היא החליפה ידיים במכירה פומבית במונטריי בתמורה ל-27.5 מיליון דולר.

    54545

    מתקרבים לצמרת ובמקום השלישי המכונית היקרה ביותר שנמכרה אי פעם בניו יורק ובעולם כולו במהלך 2015: פרארי 289MM ספידסטר שנבנתה במיוחד לנהג האגדי חואן מנואל פאנג'יו. ההופעה הראשונה שלה הייתה במרוץ ה-Mille Miglia ב-1956 ובבהמשך היא השתתפה וזכתה להישגים במרוצים רבים נוספים.
    המכונית נמכרה לפני כשבועיים במכירה בבית סות'ביס בתמורה ל-28 מיליון דולר.

    3466677677

    במקום השני קבלו בתשואות את המכונית היחידה ששוברת את ההגמוניה של פרארי ברשימה הזו: מרצדס W196R, רכב גרנד פרי שמסמל את חזרתה של היצרנית הגרמנית למסלולי המרוצים אחרי תום מלחמת העולם השניה.
    נהג המרוצים האגדי מארגנטינה חואן מנואל פאנג'יו אחז בהגה של הרכב הספציפי וזכה בו בכמה מרוצי גרנד פרי.
    הרכב נמכר במצב "אותנטי", כולל סימני תאונה קלה בחזית ושריטות, במסגרת פסטיבל המהירות של גודווד בשנת 2013 בתמורה ל-29.6 מיליון דולר.

    54454

     

    במקום הראשון פרארי 250GTO ברלינטה משנת המודל 1962 – ללא ספק המכונית היקרה ביותר שנמכרה במכירה פומבית אי פעם ובשנת 2014 מישהו שילם עבורה 38.1 מיליון דולר.
    רק 39 פרארי 250GTO יוצרו. מדובר בדגם קצה שיועד להביא ליצרנית ממראנלו הרבה כבוד בסבבי מרוצי ה-GT.
    מאחר שחלק גדול מהמכוניות השתתפו במרוצים לא כולן שרדו את השנים, אך לאקזמפלר הספציפי בצבע אדום רקורד מרשים על המסלולים והיסטורית טיפולים מושלמת ונטולת אירועים חריגים.
    אגב, השמועות מספרות על GTO אחרת שנמכרה במחיר גבוה יותר בהסכם חסוי בין שני אספנים פרטיים בתמורה ל- 47.5 מיליון דולר.

    3434

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.