• Ad
  • כלמוביל משיקה בישראל את האקליפס קרוס המודרני, עם מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש ומגוון מערכות בטיחות. על הכוונת: הקרוסאוברים הפופולריים מקוריאה אבל גם האאוטלנדר מבית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת כלמוביל השיקה הבוקר בישראל את מיצובישי אקליפס קרוס עם תג מחיר התחלתי של 149 אלף ש"ח. השקתו של האקליפס קרוס נעשית זמן קצר לאחר שהושק כאן גם ה-ASX באיחור גדול, כאשר שניהם מצטרפים אל האאוטלנדר המוכר שהוא בין רכבי הפנאי הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות.

    מיצובישי אקליפס קרוס הוא רכב פנאי בגודל בינוני וגם התמחור שלו מציב אותו בדיוק בליבה החמה של שוק רכבי הקרוסאובר, כשהוא מוקף בקיה ספורטאז', יונדאי טוסון וניסאן קשקאי הפופולאריים האמורים להיות מתחריו העיקריים, אך גם בגרסאות המאובזרות שלה קרוסאוברים מעוצבים ומעט קטנים יותר כמו טויוטה C-HR, הונדה HR-V ומאזדה CX3.

    אך כאמור, היכן שירגיש האקליפס קרוס הכי צפוף הוא באולם התצוגה של מיצובישי, שם הוא מתמקם בין ה-ASX לאאוטלנדר. בכלמוביל מודעים לכך שהגעתו של האקליפס קרוס יכולה לגרום לקניבליזציה בין הדגמים, אך עדין מקווים כי כל אחד משלושת הדגמים ימכור כ-5,000 יחידות בשנה. משמעות הדבר היא שהנפגע העיקרי יהיה האאוטלנדר הגדול יותר, לכן יינתן דגש על גרסאות השבעה מקומות השימושיות שלו על פני גרסאות החמישה מושבים, מתוך מחשבה שמי שלא זקוק לצמד המושבים הנוסף יעדיף את המראה האופנתי והמסוגנן יותר של האקליפס קרוס החדש.

    עוד ב-TheCar:
    מיצובישי ASX במבחן דרכים

    במקרה של ה-ASX התמונה שונה. הוא אמנם קטן מהאקליפס בשיעור זניח (אורך של 436 ס"מ לעומת 440 ס"מ), אך לעומתו הוא נראה אפרורי ומיושן, מן הסתם כי הוא באמת כזה כיוון שהוצג עוד בשנת 2010. עם זאת עיקר כוחו של ה-ASX יהיה מול רכבי קרוסאובר קטנים יותר ועבור לקוחות מוגבלי תקציב שיוכלו למצוא אותו גם באפיקי ה-0 ק"מ במחיר של פחות מ-130 אלף ש"ח.

    אז מה יש לאקליפס קרוס להציע? האקליפס קרוס אמנם חולק פלטפורמה משותפת עם ה-ASX והאאוטלנדר (ובסיס גלגלים זה של 267 ס"מ), אך הוא נראה מודרני בהרבה, עם חלק אחורי בסגנון קופה – כלומר קורה אחורית נטויה, גג נמוך וקו חלונות צד עולה מעלה. הוא מגיע לישראל עם מנוע חדש לחלוטין בנפח 1.5 ליטר המצויד במגדש טורבו והזרקה משולבת (עקיפה וישירה) המספק 163 כ"ס ו-25.4 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה.
    נתוני הביצועים עומדים על 9.3 שניות בזינוק ל-100 ומהירות מרבית של 200 קמ"ש בגרסת ההנעה הקדמית, כאשר גרסת ההנעה הכפולה איטית בחצי שנייה בזינוק ל-100.

    בדגם הבסיס של האקליפס קרוס שמחירו 149 כוללת רשימת האבזור מערכת מולטימדיה מקורית עם מצלמה אחורית וממשק הקונקטד של כלמוביל וחישוקי "18, כשבתחום בטיחות ישנם 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב ותאורת אור גבוה אדפטיבית. עם זאת הצפי הוא שדווקא רמת הגימור השניה "אינסטייל" שמחירה כבר עולה ל-160 אלף ש"ח תקרוץ יותר ללקוחות בזכות גג שמש פנורמי, בקרת אקלים מפוצלת (שלא קיימת בדגם הבסיס), מפתח חכם, בקרת שיוט אדפטיבית ובלם יד חשמלי.

    רמת האבזור הבכירה כוללת גם ריפודי עור, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים, תאורת LED מלאה בחזית, תצוגה עילית ושוב מכך: מערכות זיהוי עצמים בשטחים מתים ותנועה חוצה מאחור. ברמת גימור זו עומד מחיר האקליפס קרוס על 170 אלף ש"ח כאשר עבור גרסת ההנעה הכפולה נדרשת תוספת של עשרת אלפים ש"ח.

    צילומים: רונן טופלברג

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מיצובישי אקליפס קרוס בישראל. החל מ-149 אלף ש"ח

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.