• Ad
  • עם טווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ מיצובישי תנסה להשיג כ-500 לקוחות בשנה לקרוסאובר ההיברידי-נטען שלה. דווידי פיאמנטה: כלמוביל תוסיף לייצג את מיצובישי גם לאחר המיזוג עם רנו-ניסאן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אאוטלנדר של מיצובישי הוא אחד הקרוסאוברים המצליחים ביותר בישראל בשנים האחרונות, והרכב בעל 7 המושבים הנמכר ביותר בארץ.

     

     

    אאוטלנדר, בדור הנוכחי שלו, הוא גם כלי הרכב הראשון שהביא את בשורת הרכב ההיברידי הנטען – כזה שאפשר לטעון מרשת החשמל כדי לקבל טווח נסיעה ללא שימוש במנוע בנזין – אל קרוסאובר ברמת מחירים שמתחת לשוק הפרימיום.

    כעת, לאחר מתיחת הפנים של הדגם, מתחילה חברת כלמוביל – יבואנית מרצדס, מיצובישי ויונדאי בישראל – לשווק אותו בהיקף משמעותי יותר ומתוך מטרה לקבוע שיא נוסף עבור אוטלנדר: להיות הרכב ההיברידי-נטען הנמכר ביותר בישראל.

    מה שאמור לאפשר לאאאוטלנדר PHEV (היברידי-נטען) להגיע אל היעד המשוער של בין 400-500 יחידות בשנה היא האפשרות החדשה לטעון אותו מרשת חשמל ביתית בהספקים של 10-16 אמפר, כלומר ללא צורך בעמדת טעינה מיוחדת אלא אך ורק עם שקע תעשייתי חד פאזי.

    לצורך זה פיתחו מהנדסי מיצובישי במיוחד עבור דרישות התקינה של מדינת ישראל כבל טעינה ב"מוד 2", והפיתוח הזה עבר את מסלול המכשולים של מכון התקנים וקיבל את ההכשר המקומי. לקוח שיבקש לטעון את מכוניתו מן השקע הביתי יצטרך לתאם התקנה של שקע מתאים – עניין פשוט שיכול להיות מבוצע על-ידי כל חשמלאי מוסמך ולא דורש כל שינוי של רשת החשמל.

    אאוטלנדר PHEV מונע עד למהירות נסיעה של 120 קמ"ש באמצעות שני מנועים חשמליים שמניעים את הגלגלים האחוריים ומספקים 82 כ"ס כל אחד, ובמהירויות גבוהות יותר מניע מנוע בנזין בהספק של 121 כ"ס את הגלגלים הקדמיים.

    אחד החידושים במתיחת הפנים של הדגם הוא מצב "EV" אשר "מכריח" את יחידת ההנעה להישאר ככל האפשר במצב חשמלי, ולהניע את מנוע הבנזין רק כאשר לא נותר חשמל בסוללות הליתיום-יון או כאשר הנהג זקוק לתאוצה מהירה והוא לוחץ בעוצמה על דוושת התאוצה.

    תחת לחץ מלא, כאשר גם המנועים החשמליים וגם מנוע הבנזין פועלים יחד מתקבלת, למעשה, הנעה כפולה והספק משולב של כל המנועים של עד 203 כ"ס.

    בחברת כלמוביל מאמינים ששוק היעד העיקרי ל-PHEV נחלק בין לקוחות פרטיים בעלי מודעות סביבתית גבוהה לבין לקוחות מוסדיים שיוכלו לחסוך בדלק ולהציע לעובדיהם כלי רכב שעולה כ-200 אלף ש"ח אבל משלם מס שווי שימוש כאילו שהוא עולה 155,000 ש"ח – וזאת בזכות הטבת המס לכלי רכב חשמליים והיברידיים שנהוגה בישראל (עד לסוף השנה הנוכחית).

    לאאוטלנדר PHEV יש טווח נסיעה תיאורטי של 54 ק"מ באמצעות מנוע חשמל בלבד, ללא התנעת מנוע הבנזין שלו, וזאת לאחר טעינה של כ-5 שעות מרשת חשמל ביתית רגילה ('מוד 2') או כ-3.5 שעות מעמדת טעינה ('מוד 3').

    צריך להניח שבחיים האמיתיים יהיה PHEV מסוגל להניע את המשתמש הרגוע לטווח מעשי של כ-30 ק"מ בין טעינות – כלומר מספיק כדי להגיע מהבית לעבודה ובחזרה (לאחר טעינה נוספת במקום העבודה).

    יבואני מיצובישי מציעים 3 שנות אחריות לרכב עצמו, 5 שנות אחריות למערכת החשמלית ו-8 שנות אחריות לסוללה.
    מחיר הגרסה הבכירה, שכוללת מגוון של מערכות מקוריות לסיוע לנהיגה (ובהן בלימה אוטונומית) הוא 210,000 ש"ח, ואילו גרסה שכוללת התקנה מקומית של מערכת מובילאיי עולה 195,000 ש"ח.

    שתי רמות האבזור עשירות למדי וכוללות בין השאר כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה Connected Car של קבוצת כלמוביל מהדור הרביעי שלה, בקרת אקלים, חישוקי סגסוגת 18 אינטש, מצלמת חניה, בקרת שיוט אדפטיבית, בלם יד חשמלי ועוד.

    הגרסה המאובזרת יותר כוללת בנוסף גם גג שמש חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, ריפודי עור למושבים וכיוונון חשמלי למושב הנהג, וכאמור גם את המערכות המקוריות לסיוע לנהג.

    יש עתיד?

    דוידי פיאמנטה מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, אמר שבתערוכת המכוניות הבינלאומית שנערכה בתחילת החודש בז'נבה נפגשו אנשי כלמוביל עם נציגי מיצובישי ועם אנשי רנו-ניסאן – אשר רכשה לא מכבר כ-34% מן הבעלות במיצובישי ואת השליטה בפועל החברה.

    לדבריו, היצרנים מאד מעריכים את העבודה שעשתה כלמוביל עם מיצובישי בשוק הישראלי לאורך השנים והאסטרטגיה שלהם היא לא להתערב בשיקולי השיווק הבינלאומי של מיצובישי, ולהותיר את המצב הקיים על כנו.

    לדבריו, הייצוג של מיצובישי על-ידי כלמוביל מובטח בעתיד הנראה לעין.

    בהמשך השנה הנוכחית יופסק השיווק בישראל של הדגם הראשון והמזוהה ביותר עם מיצובישי בישראל – לאנסר, וזאת לאחר שהיצרנית היפנית החליטה להתמקד בקרוסאוברים. את מקומה של המשפחתית הקומפקטית הזאת בישראל יחליף הקרוסאובר הקטן של החברה – ASX, אשר עבר לאחרונה מתיחת פנים.

    בין ASX לבין אאוטלנדר יוצע בישראל 'אקליפס קרוס' החדש, אשר הושק זה עתה בתערוכת ז'נבה וייתחרה בקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים שם יהיה עליו להתמודד בין השאר מול קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון.

    ASX ו'אקליפס' צפויים בישראל ברבעון האחרון השנה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.