• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    החוקרים סבורים ש-24 תלונות ותאונה אחת שבה הייתה מעורבת הגרסה האמריקנית של ניסאן אלמרה קשורות לעיצוב חלקה התחתון של הקונסולה המרכזית. ניסאן בתגובה: אלה הרגליים והנעליים של הנהגים

    מנהל הבטיחות בדרכים הפדרלי האמריקני (NHTSA) הרחיב בסוף השבוע את החקירה של תלונות לקוחות לגבי מכוניות מדגם ניסאן 'ורסה' (Versa), שהיא קרובת משפחתה והגרסה האמריקנית של ניסאן אלמרה שנמכרת בישראל, ולגבי קרובת משפחתן ניסאן 'נואט' (אף היא בגרסה האמריקנית).

    החקירה המקורית נפתחה כבר ביוני 2014 ועסקה ב-360 אלף מכוניות מדגמי סדאן והאצ'בק של אלמרה, ובדגמי נואט, כולם משנות הייצור 2012-2014, אולם כעת מורחבת החקירה גם לדגמי 2015.

    לפי מידע שנצבר במינהל, העיצוב של חלקה התחתון של הקונסולה המרכזית במכונית עלול לגרום לכך שבמצבים מאד מסוימים תיתפס רגלו הימנית של הנהג בתחתית הקונסולה, או במימסר חשמלי שממוקם בתחתיתה, וכך תתעכב העברת הרגל מדוושת המצערת אל דוושת הבלם. במקרים כאלה, כך לפי החשד, מתאחרת תגובת הבלימה או שאף נגרמת האצה בלתי נשלטת במקום בלימה.
    תיקון אפשרי לבעיה זאת יהיה קיצוץ הלוחות התחתונים של הקונסולה המרכזית במכונית, כדי למנוע חיכוך עם רגלו הימנית של הנהג.

    בשלב זה מוגדרת החקירה של המינהל כחקירה טכנית, ובסופה ייתכן שהמינהל יורה לניסאן לטפל בבעיה ולתקן אותה, או שהחקירה תסתיים ללא תוצאות. עם זאת, עצם הפרסום אודות קיום החקירה והתלונות שהתקבלו במינהל עשוי לעודד קבלה של מידע נוסף מן הציבור.

    אנשי ניסאן צפון אמריקה פרסמו הודעה שבה נכתב: "במקרים נדירים מסוימים, בגלל המבנה של הקונסולה המרכזית והשילוב של הצבה מסוימת של רגלו של הנהג וסוג הנעליים שהוא נועל, עלול להתקיים מגע בין הנעל של הנהג לבין קצה הפאנל ולגרום לנהג רושם של מעבר מעט מתעכב בין דוושת המצערת לדוושת הבלם. בניסאן מאמינים שנהגים יכולים לבצע מעבר חלק וללא הפרעה מדוושת התאוצה לדוושת הבלם, ואין סיכון בטיחות."
    עם זאת, אנשי ניסאן הודיעו שהם ישתפו פעולה עם המינהל ויקצצו את לוחות הצד של הקונסולה המרכזית ללא עלות מצד לקוחותיהם.

    בינתיים נסגרה החקירה לגבי דגמי ההאצ'בק של אלמרה, שבהם – כך הסתבר – מעוצבת תחתית הקונסולה באופן אחר ולכן אין בה סיכון בטיחותי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מינהל הבטיחות האמריקני חוקר תלונות לגבי ניסאן 'ורסה' ו'נואט'

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.