מייד אין צ'יינה, גרסת מכוניות העל

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

בשנים האחרונות הפכה סין מאומה שאמצעי התחבורה העיקרי שלה היה אופניים למדינה עם שוק הרכב הגדול בעולם. כמעט כל המותגים המערביים מחזיקים מפעלי הרכבה ברפובליקה העממית והמותגים המקומיים מציעים מגוון רחב של דגמים שחלקם לפחות כבר ממש לא מביכים.

על אף שאין ספק שתעשיית הרכב המקומית עשתה בשנים האחרונות קפיצת מדרגה נחשונית, מסתבר שעדיין ניתן לרכוש בסין לא מעט דגמים שהועתקו ללא בושה ממותגים מערביים.

מספר תביעות על גניבת זכויות יוצרים שהוגשו על ידי יצרניות מערביות נדחו על ידי בתי המשפט בסין על הסף ואלה קבעו (על אף שכל בר דעת יכול היה לראות מיד שמדובר בהעתקה בוטה) כי מדובר מקסימום בהשראה שהמעצבים הסינים קיבלו מדגם זה או אחר.

מסתבר שבסין העתקה היא דבר מקובל, ממש חלק מהמסורת, ועד עצם היום הזה ליצרני רכב סינים, אפילו גדולים דוגמת דונגפנג, BYD ומסתבר גם ג'ילי יש בהיצע דגמים משובטים של רכבים מערביים.

בין היתר ניתן כיום לרכוש בסין רכבים כמו לנד ווינד X7 תאום סיאמי לרינג' רובר איווק ו-BAIC BJ80 שרק במקרה, ממש בטעות, נראה בול כמו מרצדס G קלאס. עם זאת משום מה אף יצרן סיני לא מציע מכונית על אקזוטית משובטת.

כעת נראה שגם הטאבו האחרון נשבר וחברת Shandong Fengde מציעה לקהל הרחב מגוון העתקים של מכוניות על אקזוטיות כמו בוגאטי שירון, למבורגיני גייארדו או אודי R8 בשלל גוונים ובמחירים של בין 34 ל-38 אלף יואן סיני שהם לא יותר מ-5,000 עד 6,000 דולרים.

רגע לפני שאתם רצים לחפש טיסה לסין ובמקביל עמיל מכס שיעזור לכם בתהליך הייבוא האישי, נציין שאם אתם בקטע של ביצועים ומנועים בשרניים אתם בהחלט עשויים להתאכזב לגלות שהגרסאות הסיניות "קצת יותר איטיות" מהמקור.

למעשה חברת Shandong Fengde מתמחה בייצור מה שנקרא רכבי  LSEVs – רכבים חשמליים עירוניים אשר בסין, אם הם מוגבלים למהירות נמוכה מ-60 קמ"ש, ניתן לעשות בהם שימוש ללא רישיון.

מבחינת נתונים טכניים "דגמי העל" השונים של Shandong Fengd מציגים מפרט זהה ולא ממש מביאים עימם בשורה גדולה עם מנוע 4000 וואט חשמלי המפיק 5.3 כ"ס אשר אולי רק עם רוח גבית ובמדרון מסוגל באמת להגיע למהירות המטורפת של 60 קמ"ש. הטווח בין טעינות ודווקא מכובד למדי ועומד על 150 קילומטרים.

תא הנוסעים של תאומי האקזוטיקה מסין אמנם כולל צמד מושבים, הגה ומסך גדול בקונסולה המרכזית, אך מעבר לכך בהחלט ניכר הבדל מסוים מדגמי המקור וכאן אפשר למצוא בעיקר פלסטיק קשיח שחור, פלסטיק קשיח דמוי עץ, פלסטיק קשיח דמוי אלומיניום מוברש ופלסטיק קשיח דמוי קרבון.

מעבר לפער הקיצוני בביצועים ובאיכויות הקוקפיט, אין מנוס מלציין גם שנראה שאף אדם בעל ראיה סבירה לא באמת יטעה בין דגמי העל של Shandong Fengde לדבר האמיתי, זאת משום שעל אף שכל אחד מהם בהחלט כולל מאפייני עיצוב אייקוניים של מכונית העל שעליה הוא מבוסס, בניגוד לשלל שיבוטים סינים של דגמים מערביים אחרים, במקרה זה בהחלט ניתן לקבוע שמדובר בהשראה ולא בהעתקה ובדיוק מסיבה זו אנחנו דווקא ממש מחבבים את התוצאה.

אנשי Shandong Fengde היקרים, אנא שימרו אחד כזה לגיל 85 ובבקשה הוסיפו למפרט גם כוס לאחסון השיניים התותבות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.